2022-03-01, 08:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det har varit sanktioner mot Ryssland i 25 år, så det skiter dom i. Ryssland behöver inte sälja energi till Tyskland om har andra kunder. Fritzarna får frysa bäst fan dom vill, eller köpa dyr energi från USA. Det byggs en terminal i Greivswald för att ta emot LNG gas från USA.
Det är så att man kan undra om syftet är att sänka Väst....
Citera
2022-03-01, 09:00
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Som sagt desinformation.

Många företag med Kina styre som lagt ner sin produktion i Ryssland.

Volvo la ner sin produktion bland annat.

Denna länk slår hål på det sista du skriver.

https://www.google.com/amp/s/www.nas...s-source%3famp

Rysstroll

Volvo har en egen ledning och måste anpassa sig till specifika omständigheter.

Länken är en avdelning i Singapore.

Inlägg rapporteras, arabknullare.
Citera
2022-03-01, 09:01
Medlem
Ja och vem är du att säga att han "ska ge fan"
Landet är ju under angrepp så bara lägg ner dina drömmar "hur det borde vara"
Vad Ukraina borde göra är inte att säga "NATO medlemskap " fattar du väl...Ryssland har satt den gränsen och nu krigas det....du vet verktyger som man anvönder när politiken misslyckats, ganska gammalt verktyg

Snart kommer de förhandla
Ukraina kommer ta bort NATO våta drömmen
Ryssland drar tillbaka

2 år senare- vanligt folk lever sina liv

USA och Ryssland kommer invadera länder inom 10 år igen, men vi gnäller bara när en gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jag förstår inte vad du vill ha sagt,

Ryssland ska ge fan i att invadera Ukraina.
Om Putin vill göra livet bättre för ryssar kunde han ha lagt resurser på skolor, barnomsorg, sjukhus eller infrastruktur i Ryssland.

Han och resten av regimen i Ryssland är ett gäng sopor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Om han skjuter en kärnvapenmissil mot Stockholm hur många hade dött? En miljon?

Beror på hur kraftig kärnvapnet är. Snackar vi en "Tsar bomba" o du släpper den mitt i stockholm lär alla inom storstads området dö. Den bomben kunde ge 3dje gradens brännskador upp till 10 mil från stället där den sprängdes om jag inte misstar mig. Dör du inte av explosionen eller värmen blir du antagligen strålförgiftad . Och strålförgiftning går inte o göra något åt även om du får sjukvård om det är illa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Hungriga och trötta?
Lär väl inte bli mindre hungriga och trötta av att kriga.
När dom står där så kan dom ju vila och laga mat i lugn och ro. Motorerna avstängda.

Nollgradigt och regn i Kiev. De måste hålla värmen. Stå ute i regnet vid en eld, eller sitta i fordonen med motorn igång. Många väljer nog det senare. Vissa fordon kanske har värme, men många måste nog köra värme via motorn.
Citera
2022-03-01, 09:02
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Hade USA inte stoppas sina feta fingrar i vad som nu händer så hade det troligtvis aldrig eskalerat till den grad vi är idag! Stjälpa eller hjälpa...

Hade US stannat i väst och Ryssland i öst så hade vi haft ett helt annat Europa! Glöm inte bort att US och Ryssland endast har ca 50km mellan sina gränser, så varför spela deras spel i Europa!?

Så du menar att väst skulle helt svika de folk som efter årtionde (eller mer) av brutal rysk ockupation som för första gången fått sin frihet och fattig skrek om beskydd mot sina forna ockupanter?
Citera
2022-03-01, 09:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Men vad hände med alla tuffingar här som sa Putin och hans försvarsmakt är trött och dålig , "att han måste stoppas"

Jag sa precis att Ukraina låter folk åka ditt och slåss för de....

men det typiska med Sverige "någon måste stoppa honom men inte jag för det är så mysigt framför datorn "

Min farfar slogs mot Sovjet i finska vinter kriget

Min pappa trots inga rötter med Israel så tog han sitt skepp för erbjuda lasta israeliska barn 1973, när kriget började dåligt för Israel innan de slog ut sina fiender.
Han och hans kollega tog beslutet att åka in i Haifa och sket om Syriens flygvapen skulle bomba de, som tur hade Israel luft herraväldet även då trots SAM missilerna

Ukraina är inte min sak då det är korkade politiker som har gjort detta möjligt, men hade det vart ett anfall pga hat, förintelse av en folkgrupp så hade jag följt mina fäders spår.

Jättefint av dina förfäder. Man hade dock trott det skulle avslutas med att nu tar du upp facklan och gör något praktiskt.

Det är inte Putins försvarsmakt som är i fokus. HAn bedriver nu ett anfallskrig mot Ukraina, och ja, hittills verkar iaf den både trött och dålig.
Citera
2022-03-01, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det har varit sanktioner mot Ryssland i 25 år, så det skiter dom i. Ryssland behöver inte sälja energi till Tyskland om har andra kunder. Fritzarna får frysa bäst fan dom vill, eller köpa dyr energi från USA. Det byggs en terminal i Greivswald för att ta emot LNG gas från USA.

Jo, jag har också varit inne på samma spår och skrev ett antal ggr att de nya sanktionerna inte kommer bita (när man från väst förde diskussionerna).

Men de här sanktionerna är något helt annat. Ryssland är dessutom borta från allt, ingen vill typ ha något med de att göra, inte ens i sportens värld. Helt raderade. Vad kommer man behöver göra för att komma tillbaka? Ingen jävla aning.
Citera
2022-03-01, 09:03
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Icke desto mindre, Exemplen med Mexiko och Kanada, eller att Florida skulle bryta sig ur unionen och vilja alliera sig med Ryssland är sjukt krystade och långsökta. Nivåhöjning, tack.

Poängen är att det är hyckleri att säga att alla länder väljer sin allians.
Citera
2022-03-01, 09:04
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Tror Ryssland "vinner" det här kriget på ett eller annat sätt. Men Putin har gjort sitt livs största tabbe. Han enade både NATO och EU med ett slag och lyckades att dra på sig drakoniska sanktioner. Nu får Ukraina helt drös av nya vapen som kommer i bruk om några veckor efter träning. Ryssarna kommer att blöda mycket och mytet Putin är punkterat. Det säger jag som länge ansett att väst inte har kunnat vaska fram ett enda statsman som ens varit i närheten av Putin senaste 20 åren.

Det här blir dyraste "segern" man kan tänka sig och ett ordentligt stukat Ryssland efter det här. Hela invasionen är kaosartad med total misslyckat logistik...
Precis. Ryssland underskattade väst som trodde att väst skulle skicka handhjärtan och hbtqcertifiera ukrainiska trupper gratis. Men väst inför drakoniska sanktioner och skickar en hel del avancerat krigsmaterial.

Nato och EU enas mer än någonsin så Putin Groznyj "den förskräcklige" till hans förtret.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är så att man kan undra om syftet är att sänka Väst....

Kan vara så. Väst är skuldsatta upp över öronen. Rysslands ekonomi är i balans vilket man inte kan säga om Väst som bara trycker nya pengar.
Den inflation som nu kommer, den kommer att drabba Väst, framför allt USA.
Citera
Medlem
Nu vet jag inte om du gjort din militärtjänst men Urban warfare så brukar folk dö mera... bara så du vet,
spelar ingen roll om de har Rommel som befälhavare

För undvika detta så är det artelleri/flyganfall som gäller men då dör en massa civila som jag tror Ryssland undviker då många ryssar finns i området

Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Ryssarna tänker inte. De har stora förluster redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in