2022-03-01, 09:22
Medlem
BonerBatmans avatar
Har RT börjat distansera sig från Putin? De skriver Putins styrkor istället för ryska. Allt negativt verkar landa på Putin. Eller har de alltid utryckt sig så?
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Var det ett sånt här jävla liv när Bush helt olagligt invaderade Irak? Fanns ju inga sociala medier på den tiden men hur betedde sig media? USA hade väl bara GB med sig, Tony Blair.

Nu fråntas Putin sitt svarta bälte. Det kommer att bli intressant att ser vad Ryssland kommer att kosta Europa. Hur mycket kostade Irak efter kriget?

Blev ju stora protester men man står sina egna närmast. Om du läser på Facebook om ett barn som dör i cancer tycker du det är hemskt och kanske donerar en hundring till barncancerfonden. Om t ex ditt syskonbarn blir drabbad av cancer kommer du bli påverkad otroligt mycket mer och göra mer än att donera kostnaden av en pizza.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Klar dom vågar det. Skulle Ukraina bara stå och se på menar du?

Du kan väl återkomma när det händer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tänkte Ukrainas egna drönare..

(Made in Turkiet)

Drönare är nålstick. Det som behövs är haubits, om flyg saknas.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu hittade jag det moderna ryska lik-tåget på Twitter; https://twitter.com/Liveuamap/status...44726893940739
Tack. Det är rätt intressant att se logistiken bakom det hela och sedan jämföra det med hur den fungerade under WW -2 då de geografiska krigsskådeplatserna är det samma nu som det var den gången.
Citera
2022-03-01, 09:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tänkte Ukrainas egna drönare..

(Made in Turkiet)
Nog kommer det komma ska du se dem väntar på rätt tidpunkt så kommer det smälla mot snigel konvojen, Det är mer känslan dem som kör i konvojen vet de kommer bli kanonmat frågan är hur intresserade är dem och hur väl kan man sinka denna rörelse framåt!
Citera
Medlem
Carl Serungs avatar
När får vi sen den första Katjusan brassa på?
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Militärstrategiskt kan det vara klokare att börja bomba bakifrån i kolonnen. Det kan skapa verklig stress och panik hos ryssarna.

Nu är ju denna så jävla stor men strategiskt bombar man dessa först och främst fram och bak för att skapa en sorts ficka då blir framryckning framåt och bakåt omöjlit utan stora insatser på att börja på röja väg under artilleri beskjutning något som aldrig är roligt.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det håller jag med om. Men folk på mellannivå och uppåt är i olika grad ansvariga. Sen hade man förmodligen inte själv varit så kaxig med tanke på familj och så vidare.

Du kan bara gå till ett vanligt företag och se hur svårt det är för anställda att påverka vem som är chef, även om de ser att det begås oegentligheter. Varför tror du detta med visselblåsare har skapats? Likafullt är det svårt. En nation och dessa system är mycket mer komplext. Det är bara att gå till Sverige. Jag tycker att det finns mycket förljugenhet och osunt gynnande som strider mot de demokratiska principerna, men vad ska jag göra. I Ryssland är det sju resor värre och jag förstår till fullo att det är svårt (omöjligt) att agera mot systemet som vanlig medborgare.
Citera
Medlem
Jag vet att du vill leva i Shangri La
Nu är konsekvensen här som jag visste innan aftonhor*n publicerade detta då jag visste där är gränsen

Jag stödjer inte Ryssland eller Ukraina men om NATO skulle vara mitt största hot och de kommer närmare mina gränser och jag är stark nog, skulle jag gjort så.

Men hade jag nu fått bestämma

Purple line = var går gränsen mellan dessa så slut bråkat om expansion

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Att inte vara 'så glad' till att genomföra ett militärt angrepp, du tycker det är helt rimligt, nu när du ser med dina ryska ögon?
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du kan väl återkomma när det händer
Varför skulle inte Ukraina våga det? De gör ju allt för att försvara sig.

Berätta hur du resonerar.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Världen borde trycka på att FN skickar in fredsbevarande trupper till Ukraina.

Kommer icke att ske, eftersom Ryssland kan blockera alla såna beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in