2022-03-01, 13:04
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Snacka om att man tappat respekten för Putte och Ryssland som militärmakt.

*Misslyckad invasion där flera fordon får soppatorsk

*Efter 2 dagar ber man Kazakstan om hjälp men får nej

*Han tar hjälp av nått rövgäng i Tjetjenien som åker på däng

*Han är tvungen att be sin diktatorkompis i Vitryssland om hjälp för han klarar inte det själv.

Nått jag glömt?

Ryska legosoldater skickas dit för att se om det är lika roligt att kriga i Kiev som i Libyen.
Citera
2022-03-01, 13:04
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Putin ville i december ha löften från Nato att göra omfattande tillbakadraganden från Östra Europa. Vad jag förstått är det också kopplat till de muntliga löften som gavs på 90-talet och som finns dokumenterade i transkriberingar och minnesanteckningar även i USA. Men har inte sett det själv på något foto. Bara läst debattörer i olika länder ta upp det i artiklar. Men det var inga juridiskt bindande avtal.

Så Putin vill baserat på det att Nato skulle ge löften att dra sig tillbaka från Östra Europa. Löftena i sig var ju väldigt orimliga men det kanske var så att han vile börja förhandla där. Vad vet jag.

Putin verkar inte förstå att hans agerande gynnar Nato genom att fler vill gå med. Men Nato-vurmare verkar inte heller förstå att deras agerande provocerar Putin. Så det är en ond cirkel... Och då Putin agerar som han gör ser det inte ljust ut.

Nej det finns inget sådant löfte. Men vad är ett löfte värt egentligen när Putin är med i bilden? Han ljuget ju konstant.
Citera
2022-03-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Tjeckiens överåklagare hotar sina medborgare med upp till 3 års fängelse om dom uttrycker stöd för Ryssland på sociala medier.
Skrattretande men det är så fascisterna som är globalisterna arbetar. Åsikter är bra så länge dom är MINA. Fuck off.
https://summit.news/2022/03/01/czech...-social-media/
Riktigt sjuk.
För 1 vecka sedan kunde man ej säga vad man tyckte om vaccination och covid,passa de ej världsbilden,blev man idiot förklarad.
Nu stöttar man inte Ukraina och hatar Ryssland så är man ett rysstroll..
Citera
Medlem
barkies avatar
https://www.youtube.com/watch?v=4_BV...channel=TheSun

Ryska trupper nere till vänster, va?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Putte har ju satt kärnvapenstyrkorna i beredskap men jag har inte hört något om defcon statusen? Någon som vet?
Det är strikt klassificierad information.
Alla påstådda nivåer som delas är fake.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Värt att poängtera att det är snabbt sjunkande siffror. Det ligger döda ryssar i drivor längs de Ukrainska vägarna.

Många dör, men det är långt kvar innan kriget eskalerat till att det blir hundratusentals döda.

Men vi får se, det kan gå snabbt, väldigt snabbt när det eskalerar och det är Putin som sitter på beslutet som kommer att leda till extremt höga dödstal.
Citera
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ser du Ryssland som din fiende?
De har hotat Sverige flera gånger, de är absolut en fientlig aktör som behöver röjas undan.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Så inga ryska soldater har smart telefon och kan kolla internationella nyheter?
Den ryska censur-maskinen har spärrat allt annat än ryska desinformationssidor. Information når inte fram till enskilda soldater.
Citera
2022-03-01, 13:06
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror även det är ett bevis på att ryssarna hade för lite snubbar när de gick in. 150-175.000 räcker inte långt för ett så stort land som Ukraina.

Nu vet jag inte men.., tippar Putin har nog fått "sockra" denna "deal" med Luka. Typ gas till självkostnadspris !
Tja, nu kommer Luka få avnjuta samma sanktioner, som Putin antar jag?
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Varför kan inte folk börja samarbeta och döda gubbjäveln Vladimir Pruttin???

För att han är intelligent, och har lyckats bygga upp en organisation där lojaliteten är god, och vid varje antydan till kritik eller hot inifrån landet så möts de med att bli fängslade eller mördade. För att man internationellt ska nå honom måste landet invaderas, men då har han kärnvapen.
Citera
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag fattar uppriktigt inte vad du menar?
Ukraina står väl eniga mot de ryska kackerlackorna som invaderar dem?

Ukraina är ett hot mot Ryssland om landet allierar sig med USA.
Citera
Medlem
Ukrainare är för goa, dom åker förbi några pansar vagnar och kastar molovtov så att dom brinner och sen åker därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in