2022-03-01, 13:17
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej. Bara i ryssarnas små råtthjärnor. Både Ukrainare och nordamerikaner vill leva sina liv som vanligt. Det är Ryssland som är hotet. Beviset ser vi nu när ryska råttor spränger Ukrainska barn i luften.

Det är givetvis olyckligt men därför måste civila fly ett krigsdrabbat land. Inte användas som mänskliga sköldar.
Citera
2022-03-01, 13:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Åk och kriga då. Nu har du ju chansen, Ukraina välkomnar alla frivilliga.

Jag har iaf min krigsplacering. I händelse av mobilisering vet jag var jag ska infinna mig.
Citera
2022-03-01, 13:18
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Åk och kriga då. Nu har du ju chansen, Ukraina välkomnar alla frivilliga.
Det är inte läge riktigt än tyvärr, behövs bättre försvar mot de ryska kärnvapnen först tror jag.

Krig handlar mer om material än manskap.

Ukraina behöver bättre vapen, inte fler folk där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Vilket betyder att du trivs med en amerikansk k#k i arslet.
Nej (eller "njet" så slipper du köra Google translate på det svaret). Men du måste ha hamnat i fel tråd, din tjusning för analsex får du ta någon annstans.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
* Hans infantila manifest som var skrivet i förväg, statuerade att han skulle ha tagit Ukraina efter två dagar. Det publicerades av misstag två dagar efter invasionen, trots att det gick åt helvete för Putin och tusentals döda ryssar då skickades hem i likkistor.

* Blev så sur när folk la sig i. Att han bestämt började hota sin egen överlevnad liksom alla andras!
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Jaja :

Nord Stream 2 vurderer å slå seg konkurs

Nord Stream 2 AG, selskapet som bygde gassrørledningen Nord Stream 2, vurderer å begjære insolvens, ifølge to kilder Reuters referer til.

De to kildene sa at Nord Stream 2 AG har jobbet med en finansiell rådgiver om å klarere noen av forpliktelsene og formelt kunne starte insolvensbehandling i en sveitsisk domstol så snart som denne uken.

https://finansavisen.no/nyheter/ener...la-seg-konkurs

Ingen kommer att våga köpa upp det boet.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Putin? Skojar du med mig? Han har för fan gått ut i media och bett ukrainska armén lägga ner vapnen, garanterat säkra korridorer och att man gör allt för att undvika dödlig konflikt. Idiot.

Det är snarare Zelinskyj som hetsar, styrd av globalist hororna. Skickar ut civila med vapen.

Sen kommer väst och pumpar in ännu mer vapen.

Sanslöst jävla resonemang.

"Genom sin fredliga invasion försökte den ädle Putin göra allt för att undvika dödsfall."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Det är givetvis olyckligt men därför måste civila fly ett krigsdrabbat land. Inte användas som mänskliga sköldar.

När har de någonsin gjort det?
Citera
2022-03-01, 13:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Givetvis hoppades ryssen på en så stor splittring som möjligt, men att Ryssland skulle stå ounderrättad om opinionen i landet håller jag för helt orimligt.

"Så dum" nej, men så desperat; ja! Jag har inte funnit någon annan förklaring, för som sagt; att Ryssland skulle vara ounderrättat är helt orimligt.

Detta innebär att Putin har räknat med ett massivt motstånd i både Ukraina och Väst. Det förklarar även hoten som framfördes mot Sverige samt följande uppvisning av drönare.

Han kommer givetvis att sänkas. Frågan är hur många han tar med sig.

Det är du som fört in propaganda i diskussionen. Jag har enbart sett det ur Putins strategiska och taktiska perspektiv. Han hade räknat med en splittring som, ur hans ideala perspektiv, skulle leda till ett regimskifte med en Moskva-vänlig ledning i Kiev.
Citera
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Vilka debattörer? Vilka artiklar? Jag skulle gärna vilja se dessa transkriberingar om de nu ens existerar. Vilket jag inte tror att dem gör.
Exempelvis så tas det upp här:

Citat:

The documents reinforce former CIA Director Robert Gates’s criticism of “pressing ahead with expansion of NATO eastward [in the 1990s], when Gorbachev and others were led to believe that wouldn’t happen.”[1] The key phrase, buttressed by the documents, is “led to believe.”
https://nsarchive.gwu.edu/briefing-b...-leaders-early

Citat:
Vill länderna i Östeuropa som är med i NATO att de drar sig tillbaka? Ska inte de själva få bestämma det tycker du? Hade någon kunnat lita på NATO igen om de bara sparkar ut länder som varit ockuperade och förtryckta i decennier om inte århundraden?
Det är rätt oväsentligt vad jag tycker i frågan. Jag menar att det relevanta är var Ryssland och väst kan hitta gemensam mark så vi får stabilitet.

Citat:
Art Putin är paranoid och maktgalen är inte ett argument för ett minskar försvarssamarbete i världen. Tvärtom.
Om försvarssamarbetet gör att Putin känner sig hotad så är det inte bra. Vi har goda erfarenheter av Kalla kriget och att upprustning inte är positivt. Snarare behöver vi gemensamma löften om tillbakadragningar och nedrustning.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det finns inget som utesluter att det kommer mer dock. Vi får väl hoppas.
Visst så är det väl... men tkr ändå det var en feg leverans utav ett nato land som ligger på ett betryggande avstånd jämfört med Sverige/Finland.

Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Sant dock trevligt att se att logistiken fungerar fortfarande för Ukraina allt annat än de ryska trupperna som springer runt med jeep dunkar och matkassar som de snott för att kunna klara sig.

Ja det är väl det att se att logistiken fortfarande fungerar till det Ukrainska folket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Varför tar du inte upp Rysslands näst största export Malm metaller och ädelstenar?
Att Ryssland sitter på enorma fyndigheter.

Jag förstår att ukrainare, balter och en och annan dåligt insatt svensk vill att Ryssland är som de själva, ,en agral bakgård fyllt av underliga kretiner med en usel impulskontroll och noll hyfs där endast stora mängder vete har gjort Ryssland något lite rikare och mer utvecklat men bara lite ytterst lite ja faktiskt inte alls! Stort land många bullar, ja så enkelt!

Lite om EU:s stora framtidslöfte, det boomande Ukraina:

Ukraine’s Top 10 Exports

RANK UKRAINE EXPORT GOODS 2020 VALUE (US$) 2019-20
1 Sunflower/safflower/cotton seed oils $5,319,357,000 +24.5%
2 Corn $4,883,689,000 -6.4%
3 Iron ores, concentrates $4,239,318,000 +24.8%
4 Wheat $3,595,472,000 -1.7%
5 Iron or non-alloy steel products (semi-finished) $2,750,308,000 -3.8%
6 Hot-rolled iron or non-alloy steel products $1,599,135,000 -17.7%
7 Insulated wire/cable $1,350,850,000 -7.8%
8 Miscellaneous oil cakes $1,178,766,000 +16.4%
9 Rape/colza seeds $1,007,019,000 -21.5%
10 Pig iron $92

Man ser här tydlig att jag har rätt om kretinerna, så som VI har det så även Ryssland!
Det är därför som jag undanber mig kretinerans lektioner om omvärlden. 😉

Inga vägar till Kina?
https://www.cbsnews.com/news/russia-...te-2019-11-29/

Som sagt..

Ingen bryr sig om Ukrainas ekonomi i jmf med de stora länderna. Ryssland har precis som du säger malm, metaller. mm men för världen är de inte så viktiga. Olja och gas är viktigt för Ryssland - 60 procent av deras exportinkomster. Vetet är viktigt för brist av Vete kan skapa stora problem främst i Egypten, Bangladesh och mm.

Klart det finns vägar och tåg. Men den infrastrukturen räcker inte till om Ryssland ska skicka sitt vete mm till och genom Kina. Dessutom om detta ska exporteras vidare så blir det problem vid kinesiska hamnar.

Så för världen är Ryssland en Bensinstation som säljer vetebullar och gödningsmedel. Ryssland är en ekonomisk fjärt jmf med the big boys Kina, USA och EU. Man lyssnar på Ryssland för att landet beter sig en Bully med kärnvapen. Skulle Ryssland försvinna i morgon skulle världen fortsätta som vanligt. Ryssland har en framtida möjlighet att bli en riktig civiliserad stormakt och få vara med de stora grabbarna. De har resurserna. De behöver knulla mer och producera mer Ivans och sluta dö i rännstenen samt demokratisera och minska korruptionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in