2022-03-01, 18:15
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappelius
Den ständiga soppatorsken, man kan ju tro att kriget har pågått i 3 år med kalla förhålladen och avskurna försörjningskedjor.
har sagt det tidigt men det är inte många som läser riktigt det är att Ryska Armén inte har råd att tanka upp sina olika fordon, Sedan drar dessa stridsfordon upp till 10ltr i timmen då dem är stilla stående så det går snabbt att få soppatorsk!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Den allsmäktiga ryska armén, min herrar, som lämnar en full laddad TOS-1A thermobaric MRL till den ukrainska armén. Bara vända på den och sikta mot konvojen. Alltså vad är det för fel på ryssen???

https://twitter.com/oryxspioenkop/st...97710429425672
Klart dom lämnar den, hade väll fått soppatorsk.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Tror också att vi får stöd även om vi inte är med i NATO. Vi är ett föregångsland för mänskliga rättigheter. Det blir för personligt för andra västländer om ryssen försöker något med bullerbyn. Tysken kommer garanterat och det räcker för att få med sig NATO.

Nato är föga till hjälp… bryter 3 världskriget ut är Sverige kört!

Ryssland bygger så kallade ”doomsday weapons” som innefattar kraftfulla kärnvapenbestyckade torpeder och kryssningsmissiler. I rapporten Nuclear Notebook, Russian Nuclear Weapons, 2021 skriver forskarna Kristensen och Korda att Rysslands kärnvapenuppgradering kommer att orsaka stora utmaningar för nedrustningen i framtiden.

Klyvbart material

Ryssland har enorma lager av klyvbart material som, om så önskas, kan användas för att producera nya kärnvapen. För att tillverka en enklare kärnvapenladdning är 20 kilo höganrikat uran (HEU) fullt tillräckligt. Ryssland har över 1000 ton HEU i sina lager. Landet har också stora mängder plutonium i sina lager – både militärt och civilt.
Citera
2022-03-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Hahaha, varför i helvete skulle han skicka sina egna dit om han tänkte jämna stället med marken? Inte den skarpaste analysen.

Du ger svaret själv när du ställer frågan... information/desinformation etc...
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Tvungen att göra? Hur tänker du?
Gillar du IDIOTEN?
Jag är inte ukrainare. Jag tänker ur mitt perspektiv som svensk. Det Putin gör hade jag nog ogillat som ukrainare, men jag anser att det är viktigt för världen att han gör det, och därmed för mig som svensk eftersom Sverige påverkas av hur omvärlden ser ut.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Den stora militärkonvojen verkar inte längre ta sig framåt. Ukraina har blockerat framfarten samtidigt som ryssarna verka lida av både bränsle och matbrist. Man verkar ha gjort ett bra jobb, det kan ta en vecka eller flera innan konvojen ens når fram till positionerna för att anfalla Kiev. Samtidigt fortsätter det att välla in vapen från väst.
Inte ett dugg förvånad kan jag säga dig man förstod att de kommer få problem med bränslet iom de har inte råd tanka dem eg!
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Dom är för smarta för att gå in. Putte önskar att de går in så han kan använda sina kärnvapen och sen skylla på dem. Fattar du inte det?
Så om Vagner gruppen går in och avrättar presidenten ingriper inte USA?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Det vore ju en krigshandling från NATO:s sida.
Länder kan agera själva, utan att agera i NATOs namn
Citera
2022-03-01, 18:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Måste nästan vara USA eller är Anynomous verkligen så kraftfulla?
Anonymus som koncept är troligen en skapelse av amerikansk underrättelsetjänst eller militär. Varumärket är otroligt insålt som pojkar i mammas källare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ukraina hade väl officiellt bara sex drönare. Hur många som är kvar vet jag inte. Men hur mycket last kan en drönare ta? En precisionsbomb på kanske max 50 kg eller så. Det slår man inte ut 5000 fordon med.

Hellfire robotar tar de på runt 55-75 kg. Kan du med ett riktigt bra skott slå ut tre stridsvagnar i sidan.
Citera
Medlem
Hundratals svenskar uppges vara intresserade av att strida för Ukrainas internationella brigad. På torsdag åker de första svenska frivilliga dit.

– De kommer att placeras i en engelskspråkig grupp och delta i försvaret, säger gruppens svenske koordinator.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Den allsmäktiga ryska armén, min herrar, som lämnar en full laddad TOS-1A thermobaric MRL till den ukrainska armén. Bara vända på den och sikta mot konvojen. Alltså vad är det för fel på ryssen???

https://twitter.com/oryxspioenkop/st...97710429425672

Ok. Då ska vi se...Hur många gånger har Ryssen brutit mot Genevekonventionen vid detta laget ? 3 eller 4 ?

Räcker för att bura in halva råttburen i Kreml. Det där vapnet är förbjudet så det sjunger om det. Man kan alltid leka med tanken att eldedaren har sagt till sina unga värnpliktiga, "vet ni vad pojkar, Fuck it, ta fram den vita flagga, där nere hos våra bröder väntar en säng och varm mat , och sedan får vi asyl, lets go ! "
Senast redigerad av Opaque 2022-03-01 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in