2022-03-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Nej det var nazipropaganda. Grattis att du fortfarande går på det 80 år senare.

https://foreignpolicy.com/2017/05/23...ad-money-host/

https://www.historynet.com/1939-poli...nzers-preview/

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, du kan ju börja att läsa om det där anfallet häst/pansar. Återkom efter det.

Jo, man kastade också pinnar och sten från höga toppar mot tyskarnas stridsflyg.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Sedan är det ju förstås inte så lätt som att bara lägga ner en verksamhet från ena dagen till den andra ifall man har många anställda i Ryssland. Bolag som endast importerar eller exporterar till Ryssland kan sluta med det ganska tvärt, men för en butikskedja med massvis med anställda och stora varulager blir det betydligt svårare om man vill undvika stora för stora förluster. Dock lär ju försäljningsmarginalerna ändå att ryka nu när rubeln störtdyker i värde, så någon form av exitstrategi lär man väl redan jobba på.

Spotify har bedrivit verksamhet i Ryssland sedan 2020, så det är knappast så att man påbörjat rekryteringsplanerna efter att invasionen inleddes för en vecka sedan. Men i övrigt känns det inte som att Spotify har några större problem med moraliska skrupler så de kan säkert fortsätta med expansionsplanen där som om ingenting har hänt.

Precis. Kontoret de öppnade berodde på rysk lagstiftning. Alternativet hade varit att stänga ner sin verksamhet i Ryssland - vilket i sig inte alls är orimligt.

Det kommer nog organiseras protester mot Spotify med folk som säger upp sina abonnemang etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Ja han har redan förlorat. Nu är det bara en tidsfråga. Även om det tar 20 år.

Hur kan någon tro att han kan vinna? Vinna vad? Han är för evigt paria i världen oavsett.

Paria låter som ett ord från orten, ett ord lägre klasser nyttjar?
Citera
2022-03-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Efter den senaste tidens händelser hoppas jag innerligt att Nato inte drar sig tillbaka. De behövs mer än på länge som stoppkloss gentemot Ryssland.
I ett totalt utfryset Ryssland spelar NATO ingen som helst roll. Vilket annat NATO-land vill sätta stopp for vår civilisation över baltstaterna och Polen? Ryssarna är ju då ändå utanför och har inte längre mycket mer att förlora än sina liv då dom inte kan ge sina barn en bra framtid. Du ser ju lilla Norkorea som ger en supermakt som USA fingret. Ryssarna blir farligare så låt oss låta bli att krigshetsa och ösa in vapen. Det bästa är ett snabbt avslut på detta krig och sätta sig ner med Ryssland och fråga vad dom vill i framtiden, lösa problemen som vuxna människor. Vad dom ville före kriget var ju glasklart men NATO och väst valde att ignorera och håna. Här är nu resultatet.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Sverige dumpar överskottet som lämnat från covid19 till Ukraina. Vad fan ska Ukraina med munskydd och handsprit till?

Citat:
Sverige skickar en miljon munskydd, 10 000 bandage, 50 ventilatorer, 100 000 liter handsprit och annan skyddsutrustning till Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom går inte för fullt. Det är ju uppenbart.

Dom har inte ens börjat, dom tar det lugnt i några dygn så dom kan fly till Polen..sen återigen bombningar och så lugna perioder.. osv

evil genius den där Putler
Citera
2022-03-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Nu vet inte jag hur mycket sanning det ligger i det här men jag har hittat dom här uppgifterna.
“V” represents the Russian Marines
“Z” represents units in the Eastern Military District
“Z” in a square represents the Southern Military District (Crimea)
“O” represents units from Belarus
“X” represents the forces of Ramzan Kadyrov, the Putin installed warlord of Russia’s Chechnya region.
“A” represents Russian Special Forces(SSO) like Spetznaz in its various operational units.
Tack! Undrar om bokstäverna sym oliserar något speciellt eller om det bara är random siffror
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Rädda efter Putins hot?
Inte jag iallafall, jag tror bara inte Putin behöver sveriges genusteori och socialfall.. Det kostar väldigt mycket att vara med i NATO och då jag är räddare för s o mp än putte så tycker jag inte det är värt det. Vi har innan Maggan fick för sig att börja exportera vapen till länder i krig haft nytta av neutralitetspolitiken.

Frågan jag ställer mig nu är OM putte ballat ur helt eller om han bara spelar poker samt om maggan med sin vapenexport retat upp ryssen tillräckligt för att starta ett krig mot sverige som är med i EU samt har goda relationer med NATO.. Jag vet inte, finns ju andra sätt att hämnas på som att låta maggan käka plutonium osv..

Så frågan är om fördelarna överväger nackdelarna.. Ska jag skicka min son att försvara Erdogan om han provocerar fram något... mot risken att ryssen anfaller...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majd.Al.Sultan
Dessutom hade Irak inte drönare vilket gör en enorm skillnad.
Exakt. Dom där turkiska drönarna är riktigt giftiga. Är väl fler sådana på ingång till Ukraina.
Citera
Medlem
Vet man ännu hur stor del av flyktingvågen som är ukrainare och hur många som är icke-européer?
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Helt enkelt för att trump var en stor tillgång som USAs president (det är han även nu, men i väsentligt mindre omfattning) eftersom rysslands inflytande i världen ökade. När trump försvann bröts den trenden och putin var tvungen att agera för att vända utvecklingen. Eftersom han trodde att den västliga splittregen (tidigare inlägg) var tillräckligt stor var en annektering av Ukraina ett för honom logiskt steg att visa rysslands inflytande och makt för världen. Ett inflytande han som sagt fick gratis under trump.

Kan det varit så att västpropaganda som ljuger om allting annat (exempelvis att svämma över desertörer från skithålsländer är en tillgång?) hade en agenda?

Med en marionett som Biden i ryggen ligger fältet fritt för det militärindustriella komplexets drömmar om ett eskalerande krig och ännu bättre att ryssarna var de som kastade första stenen ur propagandahänseende.
Citera
Medlem
Ja ni vet kanske att den ryska valla-bussen inför Holmenkollen är vandaliserad och skidåkarna har fått hotelser. Dom skall lämna Norge för dom får ju inte ställa upp.

Det kan verka primitivt och brutalt men jag stöder dom som ger sig på rysk egendom. Ilskan sprider sig, djävla svin som stött Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in