Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-03-02, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Man borde se till att Ukraina ger upp direkt?
Har du samma åsikt om Sverige skulle anfallas?
Att det vore dumt att ge oss vapen så att vi kan försvara oss och bättre att ge upp direkt.
Ja det vore extremt korkat att ge oss vapen. Vems händer skulle dessa naturligtvis hamna i?
2022-03-02, 09:19
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottis1956
Nej.jag står på medborgarnas sida och jag tycker inte att det är värt av EU att srarta ett krig bara för att som dom själva sagt i media att dom vill lägga till ännu ett land till sin organisation, hade inte dom tillsammans med Ukrainas ledare försökt att ta över Ukraina så hade Putin inte sagt ifrån och allt hade varit som vanligt, och han gör ju allt för att skydda invånarna genom att säga åt dom att inte vistas i närheten av militära anläggningar

Du har inte funderat på om det är ukrainarna själva eller Putin som skall bestämma det där, dvs "ta över Ukraina"?

Att "EU startar ett krig" är väl en historieförfalskning av värsta sort? Men i Putins (jag tvekar att säga Rysslands) narrativ är det ju "Ukraina som startat konflikten, eftersom de inte godvilligt underordnat sig Ryssland. Judenazister (det är en särskild sort) och NATO-lakejer måste ju elimineras".
2022-03-02, 09:24
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Det är nog inte så smart av andra länder att skicka vapen eller militärer till Ukraina för detta kommer att innebära att dom länder som gör detta gör sig skyldiga till att kriget förlängs och fler medborgare dödas

Läs på om Holodomor så får du förklaringen till varför de flesta ukrainare hellre slåss till döden än ger upp!
Detta är varför vi måste hjälpa dem
2022-03-02, 09:24
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Är det möjligt att bombningarna i Ukraina kan ha hörts ända till Sverige. Vaknad vid 6:00 tiden av ett par konstiga dån

Finns det ingen mer än jag som hört det här?

Det var säkert någon obligatorisk skjutning i något svenskt ghetto du hörde.

Sånt bryr sig inte Maggan om.
2022-03-02, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Det var säkert någon obligatorisk skjutning i något svenskt ghetto du hörde.

Sånt bryr sig inte Maggan om.

Nu frågade jag ju om det var möjligt att bombningarna på något sätt kan ha hörts i Sverige!
2022-03-02, 10:00
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Det är nog inte så smart av andra länder att skicka vapen eller militärer till Ukraina för detta kommer att innebära att dom länder som gör detta gör sig skyldiga till att kriget förlängs och fler medborgare dödas

För att man vill förlänga kriget..

Hemskt? Ja visst..

Många civila offer? Ja tyvärr.

Men en utdragen konflikt kostar mycket pengar för Ryssland.

Och massor av människor skulle ju ändå bli behandlade väldigt illa och dö om Ryssland vann?
Senast redigerad av Macke85 2022-03-02 kl. 10:28.
2022-03-02, 10:22
Medlem
om invånarna hade fått all information om hur EU arbetar och vilka metoder dom använde så tror jag ändå inte att befolkningen skulle vilja lämna ifrån sig bestämmanderätten över sitt eget land men Putin har sett hur EU.arbetar och förstått att dom försöker att skaffa sig världsherravälde.
2022-03-02, 10:26
Medlem
Nu ska vi inte vara giriga människor som liv betyder mycket mer än pengar
2022-03-02, 10:28
Medlem
Citat:

Fel, Biden vill forlanga kriget in i evighet for att kunna salja vapensystem, for det ar big business, aven in i Bidens senila fickor.
2022-03-02, 10:42
Medlem
De som säljer vapen vill givetvis att krig ska pågå länge. Ingen kan säga emot det.

Nu upprustar stora delar av världen och väldigt mycket pengar plöjs ner i krigsmaterial, varav USA givetvis står för försäljningen av merparten.

Så USA blomstrar.

I just kriget mot Ukraina så är syftet ganska klart nu. Att förvandla Ukraina till ett svart hål för den ryska militären.

Ju längre striderna pågår och ju bättre tillgång till anti-pansarvapen Ukraina får... det ger att vi bokstavligen talat ser hur den ryska militären brinner upp.

Jag tror att effektiviteten av antipansarvapen och även av drönare gör att världen kommer att satsa väldigt mycket på den typen av vapen framöver. Så nu vet ni var ni ska investera ifall ni vill ha pengar till pensionen.
2022-03-02, 10:48
Medlem
Ryssarna gör fel men Ukraina är också en korrupt skurkstat. Vi borde lämna dem i fred så som vi borde lämna mellanöstern i fred. Vi har nog med problem på hemfronten som man borde lösa först. Hade det varit ett EU/NATOland så är det ju annorlunda.
2022-03-02, 15:11
Moderator
vfs avatar
Frågan om vapenleveranser och dess eventuella konsekvenser diskuteras redan/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in