2022-03-02, 16:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Då kan Putin fortsätta sin expansion mot icke NATO-länder i väst eftersom NATO är så fruktansvärt rädda för Putin att dom knäböjer och tar han i röven. Det vet Putin om också. Han är inte idiot.

Jag börjar snart tycka om Putin faktiskt. Att man kan kriga och få militärt stöd men inte större militärt motstånd än de man redan krigar emot. Jag kan bara säga i varje krig att "haha, rätt åt er, jag har kärnvapen, låt mig kriga ifred annars ska ni få smaka på kärnvapen" och då kryper dom andra länderna utan så får jag som jag vill.

Tja, det är Vitryssland och Moldavien det, och de är ju redan lydstater.

Sen Finland och Sverige, och om Ryssland anfaller kanske vi får klara oss, eller så får vi hjälp av Nato eller att enskilda Natoländer väljer att hjälpa. Den som lever får se, men situationen kommer inte vara exakt som den är betr Ukraina.

Jag tycker inte att Nato verkar vara speciellt rädd för Ryssland, det finns ju en anledning att Natos fördrag täcker medlemmar, men inte ickemedlemmar. Är det så himla konstigt?

Däremot verkar Ryssland akta sig för att gå på länder Putin dreglar över, men som idag är medlemmar av Nato.
Citera
2022-03-02, 16:38
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Kriget lär vara slut innan vintern kommer....såvida det inte blir atomvinter först.

En tvåstatslösning är enda chansen att få stopp på skiten.

Vem vet, kanske Sverige, och de naiva svenskarna lär sig något av detta till slut:

"Kriget i Ukraina kostar Ryssland stora pengar.
Bland finansiärerna finns svenska banker och pensionsfonder.
Även flera så kallade ”hållbara fonder” har investerat i sanktionerade bolag.
– Det är en skandal att de har fortsatt att stödja företagen och ryska staten med svenska sparpengar, säger Jakob König på Fair Finance Guide."

https://www.aftonbladet.se/minekonom...svenska-fonder
Nejdå. Som du såklart redan vet men självklart inte vill ta upp så kan Ryssland avsluta sin invasion av ett fritt europeiskt land.
Vidare kan Ryssland kapitulera villkorslöst.
Vidare kan Ryssland överlåta sig till vuxenförvaltning.
Ryssland kan ge mark till Ukraina.

Se. Var lätt att komma på fler alternativ än rysstroll-alternativ.

Heja Ukraina! Ut med inkräktarna! Ni är starka, ni är rättmätiga!

Mvh
Citera
2022-03-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Precis. Båda länderna kan vara onda men väst väljer att skydda det mest korrupta landet i Europa.
Ungefär så. Att underställa ett förband under Ukrainska myndigheter där deltagarna e öppet nazistiska hade fördömts i alla andra sammanhang. Men eftersom många i Väst hatar ryssar mer än dom avskyr nazister så blev det aldrig några fördömanden. 8 år hade Väst på sej att formulera en liten invändning mot Ukrainas agerande.
Citera
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Då startar tredje världskriget omgående.

Jo men ryssarna e ju inte nöjda nu ändå med Ukraina , de kommer ju fortsätta om ingen gör något
Menar ska de börja bomba nästa land oxå å alla sitter å väntar för inte 3e världskriget ska starta , make no sense
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Skulle det vara så fel? Ibland är det tid att kriga, man kan inte ha fred hela tiden.

Jag säger bara vad som skulle hända.

Och du får kissa lite i byxan och hoppas vidare på att det blir ett sådant då.
Citera
Medlem
Citat:
Från ukrainska myndigheten denna morgon:
5840 ryska soldater dödade.
Bland annat 211 tanks förstörda.

Men det är såklart myndighetspropaganda så det handlar om överdrifter. Hur mycket man överdriver är svårt att veta.

https://twitter.com/ukrinform/status...22997616455681
Tack för infon.jo väldigt svårt säkert att få fram trovärdig info,frågar man ryssen har väl ingen ryss dött ännu åtminstone 🤔
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Vem ljuger? Precisera vad du menar. Jag hänvisade till en artikel från trovärdig källa, inte från den ryska regimen. Eftersom du själv förmodligen är en stor lögnhals så kanske det är svårt för dig.

21 barn dödade av ryska granatattacker mot skolor och kvinnokliniker:
https://nv.ua/ukraine/events/voyna-v...-50221687.html

Ukrainian Ombudsman Lyudmila Denisova said that the Russian invaders continue to destroy civilians using heavy weapons. Since the beginning of Russia's full-scale invasion of Ukraine, according to preliminary data, 21 children have died and 55 children have been injured.

Är inte vad du skrev. Varför hittar du på.
Citera
Medlem
Det intressanta med tråden är ju att så många proryssar inte förnekar att Putin faktiskt nu invaderar och skapar ett stor lidande i Ukraina utan nästan verka njuta av situationen och t.om vara stolta över den. Att anfalla ett grannland i syfte att störta en folkvald president verkar inte störa dom det minsta.
Men för skams skull har man givetvis ursäkter för allt men så genomskinliga att man undrar varför dom ens gör används i försöken att ursäkta blodbadet i Ukraina. För är det inte USA så är det Bryssel eller EU eller judar eller ukrainarnas egna fel att dom blir attackerade. Ursäkter för Putin barbariska beteende finns tydligen i massor i trollerilådan med färdigtrycka ursäkter, bara att gräva.
Så var är moralen och inte minst förmågan att inse fakta och det uppenbara . Skäms man inte det minsta eller är man bara ung okunnig och lättpåverkad.
Citera
2022-03-02, 16:40
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
En av trådens intelligenta undervisar oss dumsnutar att orsaken till att Putin begår övergreppet på Ukraina är att Usa -Eu vägrar sälja sin själ till djävulen. Pappskalle.

Nu tror jag bestämt det blev fel för dig, du menar förstås usa och eu har valt att sälja sin själ till djävulen.
Och offrar ukraina på vägen till "lebenraum". Detta förklarar också deras förkärlek till att stötta nynazistiska förband i det ukrainska national gardet...
Citera
Medlem
Den ukrainska armén har slagit ut ett stort tåg med bränsle från Belarus på väg till Kievområdet, med Bayraktar såklart. Glödande förstörelsebilder på Twitter.
Citera
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Det är aldrig ens fel att två träter.
Alltid fascinerande att se er slamkrypare komma med desperata plattityder om hur det var "judarnas fel att de sattes i koncentrationsläger"...
https://www.usaid.gov/news-informati...attack-ukraine
Citat:
On Russia’s Unprovoked and Unjustified Attack on Ukraine
The world is now witnessing what Vladimir Putin means when he says "he does not want war".
Citera
Medlem
Citat:
Från ukrainska myndigheten denna morgon:
5840 ryska soldater dödade.
Bland annat 211 tanks förstörda.

Men det är såklart myndighetspropaganda så det handlar om överdrifter. Hur mycket man överdriver är svårt att veta.

https://twitter.com/ukrinform/status...22997616455681

Men i all desinformation liger den del sanning. Ukraina är ganska framgångsrika i att slå ut mindre kolonner. Det måste man ge dom. Detta är en begränsad fredsinsats som ger ovanligt många döda och stora materiella förluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in