Citat:
Ursprungligen postat av
Mittpunkt
Då kan Putin fortsätta sin expansion mot icke NATO-länder i väst eftersom NATO är så fruktansvärt rädda för Putin att dom knäböjer och tar han i röven. Det vet Putin om också. Han är inte idiot.
Jag börjar snart tycka om Putin faktiskt. Att man kan kriga och få militärt stöd men inte större militärt motstånd än de man redan krigar emot. Jag kan bara säga i varje krig att "haha, rätt åt er, jag har kärnvapen, låt mig kriga ifred annars ska ni få smaka på kärnvapen" och då kryper dom andra länderna utan så får jag som jag vill.
Tja, det är Vitryssland och Moldavien det, och de är ju redan lydstater.
Sen Finland och Sverige, och om Ryssland anfaller kanske vi får klara oss, eller så får vi hjälp av Nato eller att enskilda Natoländer väljer att hjälpa. Den som lever får se, men situationen kommer inte vara exakt som den är betr Ukraina.
Jag tycker inte att Nato verkar vara speciellt rädd för Ryssland, det finns ju en anledning att Natos fördrag täcker medlemmar, men inte ickemedlemmar. Är det så himla konstigt?
Däremot verkar Ryssland akta sig för att gå på länder Putin dreglar över, men som idag är medlemmar av Nato.