2022-03-02, 19:37
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
122a plats till och med.

Under länder som Nepal, Egypten, Algeriet, Thailand, Mongoliet, El Salvador, Malawi, Moldavien, Elfenbenskusten, Gambia, Brazilien, Marocco, Etiopien och till och med Belarus.

Och Ryssland på plats 125. Båda länderna har endel att jobba med.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Eftersom du påstår dig ha koll på Ukraina bör du förstå precis vad jag syftar på, vilka förband/partier som är, om inte nazistiska, så åtminstone riktigt långt ute på högerkanten. Som jag skrev är det förstås en överdrift att de skulle "styra Ukraina" men ett korn av sanning fanns där som ryssarna kunde plocka upp, överdriva och sedan ange som ett svepskäl.
Du tänker på Svoboda? Men de är pyttesmå och har väl aldrig ens varit nära regeringsmakten i Ukraina? Det finns små extremistpartier i Sverige också. Nu har det exempelvis talats en hel del i medierna i islamistpartiet Nyans.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Men det är samma sak.

Nu har Brasilien tagit sida

Resultatet från FN röstningen idag.

https://twitter.com/geoffreyyork/sta...E6PMXYBQQ&s=19
Citera
2022-03-02, 19:38
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Flyktingarna kommer från Putins krig och terror och inte för att försvararna försvarar sig.
Zelenskys ses av sitt folk som en stor hjälte som inspirerar sitt folk att slåss och bekämpa inkräktare. Hela världen applåderar hans kurage och mod, till skillnad från den lille despoten i Kreml som inte ens vågar sitta inom tio meter från sina egna ministrar. Han verkar bra paranoid den lille fegisen.

Det måste vara jobbigt för dig att ha vanföreställningar och uppfattningar som så kraftigt avviker från konsensus.

Konsensus i väst=Bagdad Bobs kusiner yrar.

En rättvis bild av kriget i Ukraina får vi från den amerikanske översten Douglas McGregor. Givet denna rättvisa bild så framstår Zelenskij som ett fån och direkt ansvarslös när han offrar människoliv helt i onödan.

That is over, and the phase in which we find ourselves now, Russian forces have now maneuver to encircle and surround the remaining Ukraine forces and destroy them, through a series of massive rocket artillery strikes, airstrikes with Russian armor then slowly, but surely closing the distance and annihilating what’s left.”

“No one really wants Russian forces on their border, least of all Poland. So I think Sullivan and Biden will essentially tell Zelensky, if he is still the President at that point and if he is still running any semblance of the Ukrainian government, which is largely collapsing now. If he is still there, he is going to be told accept the deal, go neutral, because there really is no choice.”

https://www.infowars.com/posts/top-a...an-resistance/
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Älskar att de bara dumpar utrustning värda flera miljarder för att de fått soppatorsk och/eller inte pallar kriga. Här bränner lokalbefolkningen en pjäs värd 150 miljoner kronor:

https://www.reddit.com/r/CombatFoota...g_in_mykolaiv/

Det här är deras absolut bästa materiel, "Pantsir" kom ut på förband för bara några år sedan. Helt ofattbart hur de kan förlora dem på det här sättet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
https://www.youtube.com/watch?v=Z8hC-b4tCT0

Putins rådgivare är emot kriget i Ukraina och tycker att det pinsamt. Putins rådgivare gjorde en kostnads-analys gällande kriget och kom fram till att det skulle kosta Ryssland alldeles för mycket, och avrådde från kriget. Putin lyssnade givetvis inte.

Lever den här mannen fortfarande eller har han blivit förgiftad?

Tittar man på USA och hur de gjort egentligen samma sak många gånger på raken sedan decennier tillbaka så har de ofta lyckats manipulera världens befolkning till att ge sitt stöd för imperialistisk invasion. Ryssland hade kunnat komma undan med att förklara DPR och LPR självständiga och även placera styrkor i dessa områden. Men där gick gränsen. Kraftsamlingen, militärövningarna och hotet om invasion skulle stannat vid att ha varit en bluff. Mer än så fanns det inte stöd för, och redan då hade de korsat en gräns. Man har inte den sofistikerade makt och position i världen för att lura till sig krig som väst, de spelar på helt andra premisser. En ledare på den nivån som inte kan ta in viktiga råd från sina rådgivare är inte längre lämplig att styra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Kan höra pansarbil-motor nu!
Vad pratar du om?
Du får ju komma med källor/länk inte bara slänga ur dig saker.
Citera
2022-03-02, 19:39
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Haha tro på den du.. Tyvärr så kommer mijön få stå tillbaka denna stunden.. Kolkraftverk kommer starta upp igen och soppan kommer bli lite dyrare innan regeringen sänker momsen. Incitamenten att gå över till elbil kommer öka och fler kommer välja det alternativet. ( många som kommer upp när jag parkerar min tesla för att fråga om för och nackdelar) absolut vi får se om ett år var ditt kära moderland är då? Min förhoppning är att det har nytt ledarskap och demokratiska reformer på väg att tillhöra den europeiska gemenskap den förtjänat i så många år.

Vi är inte många i "byn" men jag och två av mina grannar har monterat upp solpaneler de senaste två åren och vi har alla beställt varsin elbil med. Förändring är på väg.
Citera
Medlem
Roman Abramovitj kommer sälja Chelsea.
Det bekräftar han i ett uttalande.

Han säger också att alla vinster från försäljningen ska gå till offren för kriget i Ukraina.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...saljer-chelsea
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ukraina antas vara en klassisk nationalstat med tydligt avgränsade etniska majoriteter och minoriteter.
I verkligheten finns ingen etnisk konflikt mellan etniska ukrainare och etniska ryssar i Ukraina.

Vad fan snackar du om? Jag snackade om SL och Ukrainska pass. Fint att du klippte ut de bitarna också, ditt klappmongo. Ingenting du skriver har någonting med mitt inlägg att göra.

edit: klippte till och med bort delar ur samma mening.. du skapade rent av ett helt nytt citat som inte ens existerar.
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2022-03-02 kl. 19:43.
Citera
2022-03-02, 19:40
Medlem
Karembeus avatar
Någon som vet hur det blir med Moskvabörsen imorgon? Fortsatt stängt?
Citera
2022-03-02, 19:40
Medlem
Vore det inte lite roligt och räkna all ryska fordon som står still och skicka en stor Pbot till Ryska Regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in