2022-03-02, 22:09
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Jag trodde Cherson föll i förrgår? Det var vad jag läste då. Alltså som vanligt bara rysk propaganda då?

Det fanns en motståndsficka med Borgmästaren. Men nu har han kapitulerat.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Jag ansluter till kriget imorgon. Kommer bryta nacken av ryssar. Bryr mig ej längre.

Vi önskar dig lycka till och kommer sakna dina skrifter på fb. Vila i frid!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dweeeb
Vad har Joakim Paasikivi, överstelöjtnant för riktiga meriter och erfarenheter egentligen? Förutom att vara "lärare" inom försvaret ?? Ja... när man googlar finns noll meriter att hitta....
Men visst, alltid upp till var och en vad man vill lyssna till.

Själv förlitar jag jag mig hellre till någon med en gedigen, riktig meritlista inom krigföring vare sig det är internationellt eller inte.

Denna mannen spyr ut en massa teorier och "fakta" dagligen på Aftonhoran nu som många puckon i Sverige litar blint på......🤔
,
Vet inget om honom men namnet är ju finskt och finnarna är väl det enda folket i världen som dels förstår ryssen och vet hur man skall försvara sig mot ryssen. Heter det PERKELE förresten?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Nu argumenterar du mot dig själv.
Jag sa aldrig att Putin var någon hjälte, det är ni som hävdar att Zelenskty är en hjälte och när ni inser att han inte är det så säger ni men Putin då.

Kan vi komma överens om ingen av dem är hjältar?
Jaha men vem är ute bland sina trupper då???
End of story Zelensky MAN och Putler Mus!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Måste ju va ett sånt jävla krångel där några fordon har bränsle andra inte.
Fordonen står tät packade sen ska man fram med någon tankbil eller lastbil med förnödenheter längst fram i kön sen tillbaka.
Man får ju anta att de använder alla vägbanor så vägen tillbaka är inte fri.

Tänk dig hur det skulle vara utanför Stockholm med 6.5 mil kö med tunga fordon där fordonen har använt båda sidors körfält åt en riktning.
Förare som ska ha mat osv, man får gå runt med dunkar eller bära lådor med mat för dom längst fram.

Risken är stor att de längst roffar åt sig för att inte riskera att bli utan så att de längst fram i kön blir utan

Sen har du tanks på kanske 50-60 ton med motorhaveri som ska lagas eller flyttas för att just lastbilar med delar ska komma fram.

Ja du fattar vilket jävla kaos de måste vara.

Ja fasen tänka dig vad USA skulle kunnat gjort med denna kolonn, ryssarna skulle få tillbaka samma missilregn om än inte sju resor värre i konventionell krigföring.
Citera
2022-03-02, 22:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jojo, och samtidigt som Ryssland sitter på sina "supervapen" överallt så har dom inte lyckats ta en enda stad. Jag tror vi kan avskriva deras kompetens på den fronten.
Det kom precis rapporter om att de intagit Cherson. Vi får väl se hur länge de klarar att hålla den. Det verkar som att deras stora kolonn med förnödenheter till stidsråttorna står still. Det kommer bli problem med mat snart.
Citera
Avstängd
Att skära av Ryssland från banksystemet kommer att skada USA på lång sikt, sa Ken Griffin på Bloomberg. Citadel VD och grundare intervjuades av David Rubenstein förra veckan. En lång rad ekonomiska sanktioner har införts mot Ryssland på grund av kriget i Ukraina. Ryssland har stängts av från SWIFT, det globala interbankbetalningssystemet. Enligt Reuters används SWIFT-systemet av nästan alla finansinstitut över hela världen för att överföra pengar till varandra. SWIFT är grunden för det internationella betalningssystemet. Griffin sa att de införda sanktionerna har "vapenat dollarn." "Den amerikanska dollarn är reservvalutan för världen. Det är en otrolig tillgång för vår nation, särskilt som vår nation står inför rekordnivåer av skuldsättning", sa Griffin. "När vi lägger på bordet att dina dollar kommer att beslagtas eller att du inte kan flytta dollar, säger vi åt resten av världen att anamma andra valutor i sin portfölj, och vi minskar värdet på dollarn som världens valuta. Amerikanska skattebetalare kommer att betala för detta i form av högre räntor på vår skuld. Det skadar vårt land på ett djupt sätt."
Citera
Medlem
Karppas avatar
Alla svenskar som håller på Putin måste hoppas att han tar över Sverige också, annars förstår jag inte dem.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Jag har själv funderat men inte kommit på något svar. Du som är insatt kan säker berätta för mig på vilket sätt är Rysslands nationella säkerhet i fara om de är grannar med ett Nato-land? För det som Nato kan göra mot Ryssland när de är grannar det kan de göra nu också.

Innan NATO = Ukraina hade inte tillgång till kärnvapen.
Under NATO = Ukraina har tillgång till kärnvapen.

Kärnvapen = Farligt.

Förstår du?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det hade varit bättre om dom fortsatt levt under den Ryska stövelklacken, än att leva under eus stövelklack, som nu har lett oss fram till randen av ett kärnvapen krig...

Idiot, (betyder samma sak på ryska)! Det är inte EU som rullat in med militär och skjuter och bombar söder Ukraina!

USA har stenkoll och ligger nu på defcon 3 på en femgradig skala. Ryssland ligger på grad 2 på en fyrskalig skala. Småspänt, men inte på randen till ett kärnvapenkrig.

https://www.defconlevel.com/
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
haha jag har dyslexi light.. hittar ett m i namnet varje gång jag ser bankens namn.
Du är inte ensam.
Citera
2022-03-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det kom precis rapporter om att de intagit Cherson. Vi får väl se hur länge de klarar att hålla den. Det verkar som att deras stora kolonn med förnödenheter till stidsråttorna står still. Det kommer bli problem med mat snart.

Det har vi ju hört i tre dagar nu. Varje natt tar dom Cherson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in