2022-03-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
När har jag sagt det?

SiamGnome, du måste ju ändo medge att nånting stinker här jag menar dem censurerar oppositionsmedia och bombarderar dig med propaganda. Kom igen, med tanke på USA/sionisters historia, skulle du inte säga att detta stinker?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Innan NATO = Ukraina hade inte tillgång till kärnvapen.
Under NATO = Ukraina har tillgång till kärnvapen.

Kärnvapen = Farligt.

Förstår du?

Det farliga är att galningen Putler, som dessutom lever under groupthink, har tillgång till hälften av världens kärnvapen. Det är, riktigt, farligt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Du kan väl redogöra för alla stora ryska företag som inte har med råvaror att göra?
Deras militär är som den alltid varit, helt usel.

Deras militär, Du kan läsa mer här.
Även deras s400 är väldigt imponerade.

https://www.reuters.com/world/russia...ys-2021-12-12/
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland har noll i statsskuld.

LOL!

Om du ska ljuga så kan du väl åtminstone googla först.

Citat:
Hur sårbar är Rysslands ekonomi? – Ryssland har en stor valutareserv på 630 miljarder dollar och en relativt liten statsskuld, på 20-30 procent av bnp.23 Feb 2022

Vilket ger:

Citat:
Russia/Gross domestic product
1.483 trillion USD (2020

Orkar inte formattera och miniräknaren får du ta fram själv.
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Innan NATO = Ukraina hade inte tillgång till kärnvapen.
Under NATO = Ukraina har tillgång till kärnvapen.

Kärnvapen = Farligt.

Förstår du?

Tror du att det finns kärnvapen utplacerade i varje natoland som landet själva kan förfoga över? Seriöst, hur står det till?

Sen så delar Ryssland sedan tidigare gräns med natoländerna Estland och Lettland. Så dett har inget med det att göra.
Citera
2022-03-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Putler då som gömmer sig i bunkern i Uralbergen han vågar inte sig ut från den, Visar väl vem som är man eller mus jag vet vem mannen är och vem som är musen tydligen inte du!

Putin har än så länge inte tvingat civila ryska män att dö för honom (men skulle inte bli förvånad om han gjorde), vilket zelensky gör. Men jag supportar ingen av dem, men bilden av zelensky som en hjälte är extremt stöttande. Han dödar indirekt sina egna civila män för deras kön, för hans egos skull. Är det något värt att hylla? Är det heroiskt? Hatar du män? Vill du att män ska dö? För det vi ser är ett förintelse ögonblick av män, och för det hyllas zelensky. Feminismen har verkligen gått för långt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom har för lite styrkor framme för det. Utgå från 190.000 och reducera med 20% för allt har inte sats in. Skall vi säga 160.000 i invasionsstyrkorna. Nu hade nog också Ryssland räknat med trupper från Belarus men förmodligen motsatte sig militären där.

Visst kan invasionsarmén på 160.000 man slå ut mycket men dom kan omöjligt ta större delen av landet. Man måste ha kalkylerat fel. Tiden talar inte för Ryssland som skall underhålla denna armé inne i ett annat land där dom hela tiden möter motstånd.

Beror helt på hur pass effektiva ockupationsstyren de kan få ihop. Har de kanske annan personal att ta in för den saken? Logistiken borde lösa sig om de kan utnyttja järnvägen.

Jag har inte facit, men tidigare misslyckanden kan ha berott på att de försökt med en strategi de inte behärskat. Och nu börjar de istället bruka allvar och plockar fram den gammelryska handboken.

Är mest orolig att folket i Kreml är beredda att bita ihop medan de långsamt maler ner allt motstånd.
Kan utvecklas till en riktig otäck historia för det ukrainska folket.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-03-02 kl. 22:16.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det farliga är att galningen Putler, som dessutom lever under groupthink, har tillgång till hälften av världens kärnvapen. Det är, riktigt, farligt!

Nej, det farliga är att NATO fortsätter hetsa ryssen och fick för sig den briljanta idén att placera kärnvapen precis vid ryska gränsen. Det är väl om något "galet".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det är bara i Putins huvud som Ryssland är en stormakt politiskt. De gamla sattelitstaterna vill inte vara en del av Rysslands inflytelsesfär så de närmar sig väst istället och Putin måste dra dem i örat.
Det är bara Serbien som applåderar Rysslands tsar.

Men du har rätt att man inte kan jämföra västs ekonomi med Ryssland för "EU:s och USA:s ekonomier ihop är nästan 25 gånger större än den ryska." Case closed.

Varför är väst/Nato rädd för en ekonomisk dvärg och en militär makt utan potens

Förklara för mig som att jag är 6 år gammal.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Ryssarna kan flyga in mkt hemvärnstrupper.

Ryssland har inte mobiliserat något hemvärn. Och flyga in så stor troop som behövs för att hålla en så pass stor stad (300k) belägrad är en logistisk mardröm. Vi vet ju hur bra ryssen är på logistik redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Du behöver inte bekymra dig.
De ryska planen utgör inget hot mot sverige.

Jag är inte ett dugg bekymrad.

Tror Sverige och Finland har en övning i baltiska havet därav lär de vara där och spana lite, har hänt förr som sagt inget nytt.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Nja rent taktist är det ju en stor fördel och vi vet ju inte alla dem militära omständigheterna... Med Ukraina skulle sionisterna.. förlåt NATO totalt omringa ryssen.
De behöver inte omringa ryssen, kärnvapen har lång räckvidd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in