• 1
  • 2
2022-03-03, 09:31
Medlem
Som rubriken lyder, går det att kolla om jämföra sig mot andra 28 åringarna nånstans?

Kan jag kalla mig miljonär nu? Inkomstmiljonär?
Citera
2022-03-03, 09:38
Medlem
Finns säkert inkomst statist på scb. Median inkomsten är antagligen 30.000 kr månaden.

Men säljer man tex en bostadsrätt och gör stor vinst så får man ju en engångs inkomst, inte sällan på flera miljoner.
Citera
2022-03-03, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Som rubriken lyder, går det att kolla om jämföra sig mot andra 28 åringarna nånstans?

Du kan ju kalla dig vad du vill. Är det pengarna som det viktigaste med dig?

https://sok.riksarkivet.se/?Ort=V%C3...C+1+F&s=Balder
Här kan du söka friskt, även tillbaka i tiden om du vill veta hur du står dig mot 28-åringar under 1800-talet, tex!
Citera
2022-03-03, 09:48
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watangSkilleSbeeS
tjänade 30 miljarder som 33 åring.

underbetald? beror på vad du jobbar med. du är väl som alla andra antar jag.

Ja, men nu handlade den här tråden om vad du tjänade som 28-åring.
Citera
2022-03-03, 09:59
Medlem
trottwells avatar
Citat:

En stafett-sjuksköterska tjänar lätt 100 000:- i månaden, en stafett-läkare i din ålder tjänar med lätthet
150 000:- i månaden, läkarens arbetstid är då 08-16 måndag till fredag, om läkaren vill arbeta på helger och nätter då tjänar hon riktigt bra.

Du tjänar bra, men det är inget märkvärdigt bland läskunniga normalbegåvade och flitiga människor i din ålder.

Vad jobbar du med?

Hur många timmar i veckan jobbar du?

Jobbar du natt och helger?
Senast redigerad av trottwell 2022-03-03 kl. 10:15.
Citera
2022-03-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
En stafett-sjuksköterska tjänar lätt 100 000:- i månaden, en stafett-läkare i din ålder tjänar med lätthet
150 000:- i månaden, läkarens arbetstid är då 08-16 måndag till fredag, om läkaren vill arbeta på helger och nätter då tjänar hon riktigt bra.

Du tjänar bra, men det är inget märkvärdigt bland läskunniga normalbegåvade och flitiga människor i din ålder.

Vad jobbar du med?

Hur många timmar i veckan jobbar du?

Jobbar du natt och helger?

Säljare, 40h v eller fritt, inge natt eller helger
Citera
2022-03-03, 10:27
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Säljare, 40h v eller fritt, inge natt eller helger

Du är, med andra ord, lågutbildad men flitig, du når snart din egen inkompetensnivå, din inkomst bygger på flitighet, du kommer upp till en viss nivå, sen blir det svårt att komma högre, då måste du utbilda dig eller visa att du på något sätt har andra kvalifikationer.
Citera
2022-03-03, 10:27
Medlem
Du tjänar bra. Men man måste skilja på lön och inkomst. Du presenterar bara siffror - det är inte intressant.
Många kan tjäna 1 mil ~ per år.

Hur mycket arbetar du? Vad arbetar du med? Hur länge har du arbetat det? Jobbar du obekväma arbetstider? Har du ett liv utanför jobbet? Har du familj? Har du vänner? Har du fritidsintressen och hobbys? Har du en hund?

Listan kan göras lång, om du jobbar 07-16 med en 40h arbetsvecka är jag djupt imponerad. Jobbar du 80h/vecka och har inget socialt liv eller några intressen överhuvudtaget är du inte jätte cool.

Jag gjorde min första miljon som 22 åring, den gjorde jag på under en månad på en mindre investering i min dåvarande sysselsättning, cirkus 50.000 SEK.
Citera
2022-03-03, 10:29
Medlem
Det fattar du väl själv att du har en högre lön än andra 28 åringar. Ring till dina gamla klasskamrater och kolla vad de har. Vad gör du ut efter skatt ?
Citera
2022-03-03, 11:11
Medlem
TompaOs avatar
Haha, fyfan vilka bittra människor de finns på Flashback. Hur kan man bli upprörd för att någon tjänar bra?

Ja TS, du tjänar ohyggligt bra med pengar. Grattis! Fortsätt göra det du gör så kommer du vara ekonomiskt fri innan 50.
Citera
2022-03-03, 11:19
Medlem
cerns avatar
Det viktiga är ju inte vad man tjänar utan det är vad man får ut efter skatt/avgifter och givetvis allt som ska betalas.

hur mycket har du sparat?

Sen räknas det inte att vara miljonär för att man har 1 miljon kronor.
Miljonär är man om man har över 1 miljon dollar
Citera
2022-03-03, 11:42
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det viktiga är ju inte vad man tjänar utan det är vad man får ut efter skatt/avgifter och givetvis allt som ska betalas.

hur mycket har du sparat?

Sen räknas det inte att vara miljonär för att man har 1 miljon kronor.
Miljonär är man om man har över 1 miljon dollar
Frågan var ju dock om 1 miljon i lön är ovanligt, och ja det är det.

Nej, miljonär är en miljon SEK. Dollarmiljonär är benämningen du refererar till.
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Kallas Jantelagen.
Det unknaste med svensk kultur, rent ut sagt vidrigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in