2022-03-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Usch, fy fan - fick ont i magen av det där: ”We are urging Ukrainians to fight a war they cannot win”
Lyssna inte på Amerikanska nyheter.
De är helt verklighetsfrånvända.

De lever på som vanligt där borta och spekulerar i allt.

Slutade lyssna eller titta för fem dagar sedan, ger ingenting bara massa "experter"..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Skulle nog säga att i början är det inte så då sköter (vår nedmonterade) militär försvaret.
Om det eskalerar får nog män mellan 18-60 bidra.

Ens barn får nog fly tillsammans med kvinnor och äldre.
Men frågan är om barn och kvinnor kommer ut, Muslimska män tränger sig troligtvis före.

Blir de krig i Sverige...går jag först . Lovar dig. Som Sovjet lyfte flaggan i Berlin jag kommer att göra de i Moskva.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Putin sa ju själv 2008 att Ukrainas och NATOS intentioner var en direkt provokation, varför skulle han ljuga?

Du verkar likställa en provokation med att den som provocerar har gjort fel, det beror ju givetvis på vem man frågar
Jo men Putin spelar lite extra butthurt för att kunna rättfärdiga sitt erövringskrig.
Vi skulle ha krig konstant om alla var så stingsliga som lille Putin.
Varför Putin skulle ljuga?? Ljuger är det enda han gör, exempelvis när han sa att han inte skulle invadera Ukraina.
Citera
2022-03-03, 19:46
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ukraina ville närma sig väst och NATO hade en dålig plan för detta. Nu är det Ukraina som ska vara stursk mot Ryssen, fastän de borde fått mycket bättre hjälp innan av väst att bygga upp landet innan de blev "lovade" sånt som NATO-medlemskap förhandlingar om att gå med i EU osv. Antingen visste USA mycket väl vad de gjorde eller så underskattade de hur lättprovocerade Ryssland var.

Nej det var inte många som kunde ana att Putin skulle bete sig så här vedervärdigt det har du rätt i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ukrainas provokation bestod i att man rörde sig bort från Ryssland. Så egna länders strävan och hur de vill föra sin utrikespolitik är inte "provokationer". I den mån det skulle vara provokation så är en fullskalig invasion med syfte att ta över hela landet att anse som psykstört svar som helt saknar proportioner.

Provokationer är sådant Ryssland håller på med, exempelvis att konsekvent kränka andra länders luftrum.
Fråga USA vad dom skulle säga om ryska baser placerades i Venezuela.
Venezuela har ju rätt att välja sin egen säkerhetspolitik ju..eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterkuk
Ryssland är en semidiktatur, inte en regelrätt autokrati som många andra länder. Information förtrycks, demonstrationer likaså, men de har faktiskt val. Det sägs att uppemot 10% av rösterna kommer från valfusk men då betyder det att i alla fall 60% faktiskt röstar på Putin istället för 70%. Om du varit i Ryssland så märker du snabbt hur oerhört många som ändå tycker Putin är bra.

Västvärlden är också en renodlad diktatur och korrupt kleptokrati. Alla kan kalla sig demokrater med riggade val, det gör dem inte till demokratier. Nordkorea kallar sig för demokrati och har folkliga val också.

Svenska väljare bestämmer inte ett skit. 8 partier är genomkorrumperade och spelar teater för kreti och pleti, samtidigt som de tar betalt av sina oligarkbossar.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Blir de krig i Sverige...går jag först . Lovar dig. Som Sovjet lyfte flaggan i Berlin jag kommer att göra de i Moskva.

Med Du gamla du fria dånandes över torget på Moskva!
Citera
2022-03-03, 19:47
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Lite mer Ukrainska specialstyrkor efter ett överfall på ryska fordon

https://twitter.com/JuntaChronicles/...38122718961670

Nämen!
Är det inte en Carl Gustaf man ser runt axeln?
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Fråga USA vad dom skulle säga om ryska baser placerades i Venezuela.
Venezuela har ju rätt att välja sin egen säkerhetspolitik ju..eller?

Ja det har dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Svenskar tycker inte illa om ryssar, men det kan förstås låta så när vi börjar gapa om "ryssjävlar" osv. Folk menar inte vanliga ryssar då, även om det kan låta så. Jag ser fram emot att få möta "ryssen" axel mot axel med dig ifall den dagen kommer och Putin vågar sig över Östersjön.

Tack att du förstår mig. Trodde aldrig att jag skulle bli så glad att sitta här på Flashback. Sen om de fanns här några ukrainare....jag vill be om ursäkt framför er också....tyvärr man får inte skriva på ryska här. Men förlåt oss det är vårat krig...det är Putins krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Här finns en sällsynt klartänkt röst om hela detta vansinne som verkar få helt oproportionerliga konsekvenser. En amerikan dessutom.
https://www.youtube.com/watch?v=vY5pMXGorBM

Bullshit. Putins plan verkar vara att utrota de hjärntvättade ukrainarna. Lavrov sa att Ukrainas infrastruktur är ett ett hot mot Rysslands säkerhet. Hur är det förresten med kärnvapen måste finnas placerade i Estland, Lettland och Norge? Tänker speciellt på Estland och Lettland då. Nära till både St Petersburg och Moskva.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-03-03 kl. 19:52.
Citera
2022-03-03, 19:48
Medlem
Käns som att Dnepr kommer dela det nya Ukraina.
Allt på ena sidan mot Ryssland kommer Ryssarna ta.
Och sidan mot Europa kommer Ryssarna strunta i, tillsvidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in