2022-03-03, 23:54
Avstängd
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är en teater som tillsammans med covid och kanske fler katastrofer ska skapa "the great reset".

Ryssarna ska förlora i slutändan kanske efter att några atombomer har smällt på båda sidor så att alla människor i världen blir mycket rädda och chockade. Ryssarna ska skämmas för att deras land har gjort hemska saker i likhet med tyskarna efter andra världskriget. Det ska leda till demilitarisering av Ryssland och att västerländsk globohomo fejkdemokrati kan införas och Ryssland kanske delas upp i flera delar. Sen så är det bara Kina kvar som NATO kan omringa från alla håll. Därefter kan det totala världsherraväldet och de flesta människors förslavande med total övervakning införas.

Skapligt mörk framtid 😆
Jag dör hellre så lär ju bli fullt motståndsarbete, falsk identitet lär ju vara oundvikligt.
Citera
2022-03-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Så, vad är det som egentligen pågår i Ukraina?

Följande förstår jag - Putin vill visa musklerna och att det Ryska riket är "great again". Vad man tidigare åstadkommit är mirakulöst - man lyckades slå tillbaka världshistoriens största offensiv (Barbarossa) och totalt 52 miljoner män slogs i nuvarande Ukraina innan ryssen slutligen kunde tåga in i Berlin.

Sedan dess har världen evolverat och så även den ryska armén, som rustats upp och förberetts i över 20 år. När invasionen nu inleddes tänkte jag att vi har en sensation framför oss - efter 70 år rullar Röda Armén och i en värld där kameror är överallt trodde jag vi skulle få se himlen fyllas med helikoptrar och se hundratals moderna ryska pansarvagnar dra över nån slätt i Ukraina, som typ Slaget vid Kursk fast i 4k.

Nu, flera dagar in i "invasionen", har inte ett skit hänt. Ryska landtrupper ska ju ha gått i land i Odessa och mängder med pansar påstås ha rullat in från norr. Var är Normandie-landstigningen i Odessa? Var är dom här pansarförbanden? Var är striderna?

Då och då får vi något hemmagjort videoklipp på en ensam rysk förbandsvagn eller en ensam rysk lastbil som snurrar runt i nån by eller på Kievs gator. Ibland "tillfångatar" man den ryska soldaten som sitter och gråter där bredvid sin lastbil från 1948. Sen ser man massa ukrainska soldater ligga på rad på en motorväg i Kiev, och väntar på att bli bortsprängda.

Vad är det alltså jag ska tro på? Att samma nation som repellerade Napoleon och Hitler, nu försöker ta över Kiev genom att skicka in en förvirrad lastbilschaufför per dag? Jag ser helt enkelt inte något krig nånstans. Fine, ett höghus i Kiev har fått skador på nåt sätt. Det sprängdes säkert med i Rosengård den kvällen. Jag tänker mig att något av följande skett

1) Putin har missuppfattats. Han avsåg utföra precisionsbombningar och spänna musklerna lite. Ukraina och väst har då blåst upp detta till att en fullskalig invasion är på gång och det står mängder med pansar utanför Kiev, bara att dom inte syns riktigt än.

2) För närvarande har endast förtrupper skickats in, för att kolla om Ukrainarna har något stridsmoral och för att se vilken teknologi Ukrainarna besitter.

3) Förtrupper har endast skickats in för att kolla de egna truppernas stridsmoral, så inte massa ryssar deserterar med den främsta militära utrustningen och lämnar över den till fienden - en PR-katastrof utan dess like.

4) Putin har internt motstånd för kriget och kanske är invasionen saboterad av egna generaler innan den ens påbörjats. Kanske krigar man knappt alls och rapporterar till Putin att motståndet är större än man trott.

5) Putin har fått kalla fötter väldigt fort, när han insåg att han just startade ett krig. Jag kan också bli arg på jobbet och tjafsa med nån för att nästa dag inse att jag överreagerade. Hade Putin bara en dålig dag eller? Han har ju i 20 års tid varit väldigt försiktig, eftertänksam och kalkylerande i övrigt.

6) ?????? Ja, vad för fler alternativ finns det? Att den mäktiga Röda Armén gör sitt bästa för att blitzkriega Ukraina, men Ukrainarnas idé med molotov cocktail gick så bra att hela Zjukovs armé sitter fast i någon by i norra Ukraina för att gamlingarna där kastar molotov cocktails.

Man har väl inte saboterat hela Rysslands anseende, ekonomi, handel etc för en halvmesyr där det Ryska riket ska förlora ett minikrig mot kaoslandet Ukraina? Och om man är seriös med att visa världen vilken kraft man är att räkna med - var fan är musklerna då?

Att någonting väldigt skumt pågår tydliggörs ju av att inte ens RT lyckas rapportera något vettigt alls om kriget. De skriver varken om strider, att hela grejen skulle vara ett missförstånd, vad planen är, eller nånting alls.

Om det här är en rysk invasion så kan man ju dra hem hälften av dom där gubbarna och gummorna som man skickade till Gotland - jag bedömer att ön klarar sig med 50 pensionärer som har varsin molotov cocktail.
Tror Putin avvaktar med att fullständigt "go all in" och ser i första hand förhandlingar. Skulle inte det funka kommer det smälla värre...
Citera
2022-03-04, 00:49
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baso80
Vill bara säga till OP att ditt sätt att skriva var en frisk fläkt från den normala tonen på Flashback.

Jag kan bara instämma att från de bilder jag sett på sociala medier.

Nånting med denna invasion är helt off. Jag förväntade mig blitzkrig 2.0, helikoptrar, pansarvagnar och jetplan som ser ut att komma från nån sci fi film.

De fordon och soldater man ser från Ryssland ser ut som från nån ”det våras för Ryssland” parodifilm.

Man skrattar åt Ryssland de är ett efterblivet land helt klart. Tror fan att vikingarna och riddare från medeltiden hade gjort bättre ifrån sig med svärd och yxa, kottar och pinnar. tror inte västvärlden har något att vara rädd för.
De försöker väl efterlikna tyskarna från 1 september 1939. Men detta är fan ett stort skämt.
hoppas alla dör i Ryssland. utrota hela ryskabefolkningen spräng skiten

Pray for Ukraine!!!!! all heder går till dessa modiga tappra människor. Bästa man sett när en ukrainsk bonde bogserar hem en tank med sin traktor . det säger ju förfan allt att folket i Ryssland är totalt inkompetenta. lägre IQ än en mullvad . hata alla ryssar!!!!!!!
Citera
2022-03-04, 00:54
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Tror Putin avvaktar med att fullständigt "go all in" och ser i första hand förhandlingar. Skulle inte det funka kommer det smälla värre...

Detta tror jag liknar Hitlers last resort, sista striden aktigt, det är vinna eller överlämna sig till NWO. Det är nu det gäller och de-eskalerar inte Väst nu i sann "fredsbevarande" och "demokratisk" anda kommer det kanske gå käpprätt åt helvete. Låt han få lilla Ukraina då, allt är bättre än en eskalerin med ännu fler länder inblandade. "Men Putin är ju dum i huvudet" låt så vara men en eskalering är det värsta alla kan tänka sig.

Men USA, NATO, Väst judarna eller vad fan man kan kalla dem är beredda att gå över lik kosta vad det vill. Vi ser det just nu här framför oss, men de har ju fått oss att tro det är Rysslands fel alltihopa. För att rättfärdiga sina handlingar som är just de handlingar de anklagar Ryssland för.
Citera
2022-03-04, 01:05
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Detta tror jag liknar Hitlers last resort, sista striden aktigt, det är vinna eller överlämna sig till NWO. Det är nu det gäller och de-eskalerar inte Väst nu i sann "fredsbevarande" och "demokratisk" anda kommer det kanske gå käpprätt åt helvete. Låt han få lilla Ukraina då, allt är bättre än en eskalerin med ännu fler länder inblandade. "Men Putin är ju dum i huvudet" låt så vara men en eskalering är det värsta alla kan tänka sig.

Men USA, NATO, Väst judarna eller vad fan man kan kalla dem är beredda att gå över lik kosta vad det vill. Vi ser det just nu här framför oss, men de har ju fått oss att tro det är Rysslands fel alltihopa. För att rättfärdiga sina handlingar som är just de handlingar de anklagar Ryssland för.
Vad tycker du angående de 44 miljonerna i ”lilla Ukraina” (Europas näst största land); borde man fråga dem om de vill leva i Putins mysiga diktatur?

Och vad tänker du om Gotland, skall ”lilla Sverige” verkligen bråka om Putin kräver en flottbas i Slite för att ”skydda nationella intressen”, t.ex. Nordstream 1 & 2?

Sedan kanske du kan berätta hur ”USA, Nato, Väst judarna” ”går över lik” när det är ryska missiler som detonerar i Ukrainas städer. Det är helt häpnadsväckande att vuxna tänkande människor sitter och spånar fram en alternativ verklighet där Putin inte invaderat (2014) och startat krig (2014, 2022) mot ett fredligt grannland, utan det är någon annans fel.
Citera
2022-03-04, 01:32
Medlem
MissFranss avatar
Dom har bokstavligen kört fast Rysspacket. Varför deras 6mils kolon står still är för att vägarna inte håller för flera tusen tungt lastade lastbilar, lastade med pansarvagnar etc. Hade man haft ett flygvapen i detta läge hade ryssarna varit "siting ducks".
Häpnadsväckande dålig operation och det skulle inte förvåna mig om Ukraina faktiskt kan ge dom en match
Citera
2022-03-04, 01:48
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Läste det på twitter för flera dagar sedan av nån av alla OSINT-killar, det fladdrade förbi i flödet.

Ukraina försöker få EU att stoppa all rysk roaming i Europa. Det kan du nog googla på.

Nädu, du får fan tillhandahålla en länk som _du_ har läst och förstått innan jag läser samma information. Annars fabulerar du.
Citera
2022-03-04, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFrans
Dom har bokstavligen kört fast Rysspacket. Varför deras 6mils kolon står still är för att vägarna inte håller för flera tusen tungt lastade lastbilar, lastade med pansarvagnar etc. Hade man haft ett flygvapen i detta läge hade ryssarna varit "siting ducks".
Häpnadsväckande dålig operation och det skulle inte förvåna mig om Ukraina faktiskt kan ge dom en match

Dom kanske har stannat för att de inte vill vinna för snabbt av någon anledning.
Citera
2022-03-04, 05:27
Medlem
Myschs avatar
Så många landsförrädare och Rysstroll i denna tråd.

Fyfan alltså, hoppas era förfäder spottar på er den dagen ni bränns levande för hög förräderi.
Citera
2022-03-04, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Makterna beter sig som svin och med lögner och lurendrejeri tar sig fram.

https://www.youtube.com/watch?v=1qS6J-WbTD8 var en ögonöppnare för mig, skulle vilja höra vad andra kunniga säger om denna

Han sitter och gnäller för han blev överkörd och utmanövrerad i sitt eget maktspel
Citera
2022-03-04, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det mest skrämmande är att så många människor genomskådade covid-bluffen...för att en vecka senare falla för nya lögner att Putin är djävulen själv och stoltserar med ukraina-flaggor i sina profilbilder på sociala medier.
Det finns helt enkelt väldigt lite hopp för mänskligheten som jag ser det när t.o.m de som synar den första bluffen plötsligt faller platt till marken när nästa lögn presenteras för dem.
Chockerande och tragiskt att se helt enkelt.

Vårt kollektiva undermedvetna som påverkas kanske. Var på väg in i transen och tänkte..men; Varför ska jag lita på samma lögnhalsar som vill införa nazipasset och inte med ett ord kritiserat Covid-lägren i Australien eller planerna på tvångsinjiceringar.

Men om Putin är bättre vet jag inte.
Citera
2022-03-04, 05:53
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OperationCobra
Där kom det. Judehatet. New world order och allt det där. Medierna äger medarbetarna och deras åsikter, yrkesstolthet, integritet och personliga värderingar. Ingen människa hr någon fri vilja utan rapporterar det som judarna vill.

Jösses alltså.
Bara för att man konstaterat att Bonniers äger stora delar av svensk media betyder inte att man hatar judar.
Och det är klart att medarbetare på dessa medier påverkas av vem som äger företagen. Har du inte rätt åsikter får du sparken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in