2022-03-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Såna här inlägg får mig att le. Det är ytterst få som tror att Republikanerna är enade bakom America first och MAGA rörelsen.
Det finns 3 grenar i pariet.
1) Crazies. Såna som tror på Qanon och andra tokigheter
2)Religious Right och Moral Majority.
3)Suburban women och independents. (Denna grupp är störst av alla Republikanska väljare)
De tål inte Trump och MAGA och kryssade på GOP hela vägen upp till president på röstkortet. Där lämnade de antingen blankt eller röstade för Biden.

Min personliga gissning är att 1&2 utgör 30% av partiet. De må vara högljudda men de är inte särskilt många.
Du kanske har missat att det är i just gruppen "Independents" som Biden tappat och fortsätter tappa allra mest stöd just nu?
Citera
2022-03-14, 23:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du kanske har missat att det är i just gruppen "Independents" som Biden tappat och fortsätter tappa allra mest stöd just nu?
Stämmer, de enda som verkligen gillar Biden är Xi, Putin och Bill Gates. Bara 30% av independents tycker att Biden gör ett bra jobb. CNN undrar varför https://edition.cnn.com/2022/03/08/p...nts/index.html

Till riksmongot: Du har helt rätt i att CNN är fake news men du behöver inte upprepa det varje gång du ser en länk du inte gillar.
Citera
2022-03-15, 10:26
Medlem
Ledarna i arabvärlden ignorerar Biden, ingen svarar när tönten ringer.

Ingen svarar när presidenten ringer

Citat:
De senaste veckorna har Vita huset förgäves försökt arrangera telefonsamtal mellan USA:s president Joe Biden och ledarna för Saudiarabien och Förenade Arabemiraten.

Oljepriset har skjutit i höjden till följd av kriget i Ukraina. Det kan leda till ökad inflation och recession. USA:s president vill gärna att Opec öppnar kranarna – men hittills har det gått trögt. Ingen svarar när han ringer.
Citera
2022-03-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Ledarna i arabvärlden ignorerar Biden, ingen svarar när tönten ringer.

Ingen svarar när presidenten ringer

Du skall inte tro på vad MSM, Fake News media skriver. Det trodde jag du visste. Det har varit uppe så många gånger tidigare i tråden.
Citera
2022-03-15, 11:36
Bannlyst
Citat:
Hur tappar man bland en grupp som inte har party affiliation?

Du tänker på moderates eller hur?
Citera
2022-03-15, 12:18
Medlem
Citat:
Hur tappar man bland en grupp som inte har party affiliation?

Du tänker på moderates eller hur?
Spelar du extra dum nu eller är du på riktigt? Du vet vad "sympatisör" betyder eller ska jag behöva slå upp det i ordboken åt dig?
Citera
2022-03-15, 13:57
Bannlyst
Citat:
Spelar du extra dum nu eller är du på riktigt? Du vet vad "sympatisör" betyder eller ska jag behöva slå upp det i ordboken åt dig?
LOL att se dig backtracka och leka med semantik är precis varför jag citerar dig när du har fel.
Schadenfreude
Citera
2022-03-15, 14:54
Medlem
Citat:

När du gör det kan du ju slå upp non compis mentis också och berätta vad det betyder. *fniss*
Citera
2022-03-15, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
När du gör det kan du ju slå upp non compis mentis också och berätta vad det betyder. *fniss*
Blev det för krångligt språkbruk för dig när jag beskrev Bidens tillstånd eller?
Citera
2022-03-15, 15:05
Medlem
Citat:
LOL att se dig backtracka och leka med semantik är precis varför jag citerar dig när du har fel.
Schadenfreude
Har inte "backtrackat" ett piss. Independents STRÖMMAR från Biden i detta nu. Det är ett faktium. Det är bara i din förvildade hjärna detta inte händer, för du lever i en ekokammare bland polare som enkom bekräftar din vanställda världsbild eftersom de vet att du kommer drabbas av världens psykbryt annars.
Citera
2022-03-15, 15:38
Medlem
Citat:
Har inte "backtrackat" ett piss. Independents STRÖMMAR från Biden i detta nu. Det är ett faktium. Det är bara i din förvildade hjärna detta inte händer, för du lever i en ekokammare bland polare som enkom bekräftar din vanställda världsbild eftersom de vet att du kommer drabbas av världens psykbryt annars.

Det är möjligt att många independents numera är mer tveksamma till Biden än de var vid valet 2020, då Biden vann en helt överväldigande majoritet av dessa.

Med glöm helt att dessa kommer att rösta på Trump vid ett kommande Presidentval. Det är en snöbolls chans i helvetet att så kommer att ske. Om de inte är nöjda med Biden och därför inte ser att de kan rösta på honom en gång till, då avstår de hellre från att rösta i Presidentvalet än att lägga sin röst på Trump.

Nu tyder dock flera nya opinionsmätningar på att Biden rusar fort uppåt i approval. Så han kommer säkert vid nästa val ha återställt sin tidigare popularitet.

Här har du siffror från en i högsta grad oberoende och erkänd aktör, dvs NPR;

Overall approval rating jumped to 47%, up 8 points from the NPR poll last month.

Ukraine handling is up 18 points to 52%
.
Coronavirus pandemic handling is now 55%, up 8 points.

Economic handling up 8 points to 45%.

https://www.npr.org/2022/03/04/10844...=1646947089158

https://www.youtube.com/watch?v=V9V8YbbmUgsÖ
Citera
2022-03-15, 15:39
Medlem
Citat:
Blev det för krångligt språkbruk för dig när jag beskrev Bidens tillstånd eller?

Att han skulle förklaras vara nån kompis? *fniss*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in