2022-03-16, 23:09
Avstängd
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Just nu gnuggas det hårt på att värpa fram ett narrativ som passar egna världsbilden:

"Arsenal var egentligen det bättre laget"
"Domarna dömer som vanligt för Liverpool"
"Om inte Liverpool fuskat i minut X hade Arsenal lätt vunnit"
"Arteta är dum i huvuudet som X så vi förlorar idag"

Höga odds på "Vi spelade bra men Liverpool är ett bättre lag och straffade oss när de fick chansen, en lektion i fotboll och vilken nivå Arsenal måste upp till för att utmana på allvar."

Ja, grattis.

Jag är ändå inte jätte missnöjd. Bara en sån sak som att vi mäter oss spelmässigt är ett klart steg framåt mot tidigare för Arsenals del och om det som skiljer åt är att Liverpool tar tillvara på misstag bättre så är vi snart där. Trist såklart att man inte sätter dit den på Thiagos bjudning. Istället 0-1 på en tavla i nästa stund och vips en helt annan match.

Villa på lördag är en viktigare match för vår del såklart. Väl mött!
Citera
2022-03-16, 23:09
Medlem
Ser nu att Juventus förlorade med 0-3 mot Villarreal i CL.
Citera
2022-03-16, 23:10
Medlem
Är ju typ den enda spelaren jag skulle vilja ha i mitt lag. Men vems plats skulle han ta? Är han så jämn? Annars stabilt av Liverpool. Tyckte ändå Arsenal gjorde det bra.
Citera
2022-03-16, 23:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Ja, grattis.

Jag är ändå inte jätte missnöjd. Bara en sån sak som att vi mäter oss spelmässigt är ett klart steg framåt mot tidigare för Arsenals del och om det som skiljer åt är att Liverpool tar tillvara på misstag bättre så är vi snart där. Trist såklart att man inte sätter dit den på Thiagos bjudning. Istället 0-1 på en tavla i nästa stund och vips en helt annan match.

Tack! Ja, Arsenal har kommit långt sen inledningen på säsongen (0-3 inledande matcher, 0-9 i målskillnad och Arteta hängde löst redan då). Man har ju fortfarande pole position på fjärdeplatsen om man kan släppa det här och rulla på som förut.
Citera
2022-03-16, 23:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Tack, för en mycket god kamp, Arsenal - klart spännande och Arteta har något på gång här. Hade Ödegård satt den hade det blivit tufft, men Becker ÄR världens bästa målvakt, särskilt i närspelet, man mot man... Martinelli gärna till Liverpool, även om jag älskar Robertson....

YNWA
Citera
2022-03-16, 23:22
Avstängd
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tack! Ja, Arsenal har kommit långt sen inledningen på säsongen (0-3 inledande matcher, 0-9 i målskillnad och Arteta hängde löst redan då). Man har ju fortfarande pole position på fjärdeplatsen om man kan släppa det här och rulla på som förut.

Känns som en helt annan tidsera när man tänker tillbaks på det Jag är inte orolig så sett. Man har ett helt annat grundspel och trygghet mot innan som räcker ganska långt mot lagen längre ner i tabellen.
Citera
2022-03-16, 23:43
Medlem
Drickbacks avatar
Starkt av Liverpool hålla nollan för 6:e matchen i rad mot Arsenal

Idag steppade mittfältet upp mot senaste matcherna vilket var välbehövligt, kul att Henderson orkade hela matchen.
Citera
2022-03-17, 05:55
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Ja, grattis.

Jag tycker faktiskt ni varit med spelmässigt senaste gångerna på Emirates med, har inte varit en walk in the park någonsin där.
Citera
2022-03-17, 21:57
Medlem
bagarn29s avatar
En åskådare har bundit sig fast vid ena målstolpen på Goodison Park. När de fått loss honom hoppar en annan åskådare in och ska veva.
Senast redigerad av bagarn29 2022-03-17 kl. 22:00.
Citera
2022-03-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En åskådare har bundit sig fast vid ena målstolpen på Goodison Park. När de fått loss honom hoppar en annan åskådare in och ska veva.

Uppfattade du vad han protesterade emot?
Sjukt att den andra killen kan springa in och typ sparka honom när det är fullt med vakter runt om haha
Citera
2022-03-17, 22:16
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anime92
Sjukt att den andra killen kan springa in och typ sparka honom när det är fullt med vakter runt om haha
Just Stop Oil stod det på hans tröja.
Citera
2022-03-17, 22:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anime92

Den här kvällen låste Louis, en 21-årig supporter till Just Stop Oil, fast sig i målstolpen på Goodison Park iförd en Just Stop Oil-tröja, vilket fick domaren att stoppa spelet tillfälligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in