2022-03-22, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denimhead
I någon av kvällstidningarna stod det att lärare tyckte han blev konstig det senaste året och var oroliga för att något skulle hända. Är det inte riktigt värdelöst att inte ta tag i det från början då?
Du har helt rätt och du visar på ett av de riktiga och stora problemen i Malmö. Psykvården och BUP fungerar inte alls i Malmö utan är snarare katastrof för de som verkligen behöver. Är inte förvånad att detta händer och vi kommer se fler fall då ungdomar inte fångas upp i vården tid.
Säkert har många slagit larm flera gånger.
Citera
2022-03-22, 08:51
Medlem
Kersers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
"Ok", du har medicine doktor som jag eller talar jag med en lekman?

Nej du, självfallet blir man både aggressivare och handlingskraftigare på testosteron, man blir inte galen, det har jag inte skrivit.

Nej, det blir man ”självfallet” inte. Sluta försöka fokusera på AAS. Och som sagt, inga tecken what so ever på bruk av AAS.

Detta handlar om psykisk sjukdom. Lärare har varit oroliga för honom sedan i vintras, men inte gjort ett skit åt det. Det är vad fokus borde ligga på.
Citera
2022-03-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Ja..Sverige har många kristna högerextremister. Samhällsproblem. Som i Norge. De låtit de männen gå fritt. Dessa män är Incel män. Sverige är mest Inceltätaste landet. Ensamma män som hatar kvinnor och hatar andra människor. De skyller sitt eget misslyckande och psykisk ohälsa på andra människor.

Men istället att erkänna och ta tag i de problemen..de skyller och förtalar Islam istället.

Vi svenskar är max 1% kristna, om ens det, så jag vet inte varför du ens nämner kristendomen. Antagligen för att du tillhör muhammedanerna och drar in judar och kristna i din hat-retorik oavsett ämne.

Incelproblemet är enormt mycket större på vänsterkanten. Incels finns (på både vänster och höger, mest bland muslimer) för att staten har förbjudit sexköp. Män mår inte bra av att inte få sex. Muslimska män löser sitt problem genom att köpa sex ändå för att dom skiter i lagen, medan svenskar är mer laglydiga och därmed inte får något.

Dessutom hatar kvinnor män också, min erfarenhet är att fler kvinnor hatar män än tvärtom. Den problematiken finns och är verklig. Hur kvinnor t.ex. gör det omöjligt för vissa män att behålla sina jobb. Ni skapar drama på arbetsplatserna runt dessa män som sedan råkar illa ut av företaget.

OnT: Hur gick det med det tredje offret som det pratades om igår undrar jag?
Citera
Medlem
Vänantalet är nu nere på 52. 2 Vänner har tagit bort honom senaste 30 minuterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Rabatten är borttagen om jag förstått det rätt men eftersom det är svenskt rättsväsende vi pratar om, vilka förmåner kommer han få? Det ska ju löna sig att begå brott i Sverige vilket vi fått många bevis på under åren.

Ja precis, här har vi ett solklart fall där de nya lagarna kan användas. Finns ju ingen tvekan heller om att han är oskyldig eller skyldig såsom i många andra mordfall utan han verkar ha erkänt och själv ringt polisen.

Vilket innebär att man kan fokusera på att ge honom det straff som lagen nu ger utrymme till istället för att hålla på och tjafsa i evigheter om lögner och förnekanden och säkerställa absolut säkra bevis och sedan underkänna allt polisarbete och istället ge gärningsmannen 800.000 kr i ersättning medan offren får nada.

Att han ens erkänner och själv ringde polisen säger mig att det inte är en babbe.

Jag tycker han är en idiot. Förstört sitt eget liv och dessutom två andra personer som nu inte får leva sina liv och alla deras anhöriga som nu får leva med det här.

För vad?? Motivet? Att de inte kom överens om värdegrunder?
Citera
2022-03-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Tvärtom din lilla ärkefeminist. JAG tror på jämställdhet. DU verkar tycka att det är fine and dandy med en 65% - 35% könsfördelning avd gäller kvinnor - män på universiteten. Just den fördelningen är resultatet av skolans (och dina systrars) behandling av pojkar i skolan generellt. Jag är övertygad om att GM har varit hårt ansatt i skolan och ni kommer se mer av detta framöver.

Detta är resultatet av en Ojämställd skolpolitik.

Varför måste du vara otrevlig och föraktfull?
Det är viktiga synpunkter du för fram, och säkert finns det orsaker till att killen inte mår bra.
Citera
2022-03-22, 08:53
Medlem
NisseNyfikens avatar
18 åringen är aktiv Socialdemokrat enligt pålitlig källa.
Citera
2022-03-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Tvärtom din lilla ärkefeminist. JAG tror på jämställdhet. DU verkar tycka att det är fine and dandy med en 65% - 35% könsfördelning avd gäller kvinnor - män på universiteten. Just den fördelningen är resultatet av skolans (och dina systrars) behandling av pojkar i skolan generellt. Jag är övertygad om att GM har varit hårt ansatt i skolan och ni kommer se mer av detta framöver.

Detta är resultatet av en Ojämställd skolpolitik.

Ja eller så kan man plugga och söka sig in till universitetet? Göra högskoleprovet eller läsa upp betygen om du var trött i skolan.

Det blir farligt när man leker offer. Så jävla synd om dig är det inte att du inte kan ta ansvar över ditt liv.
Citera
2022-03-22, 08:56
Medlem
Jag tvivlar på att det är denna I*ld*a *rw*nd.

Hennes syster postade en selfie på sig själv med 🥰❤️ emojis igår kväll 21.24.

Det lär man väl inte göra när ens syster precis varit utsatt för ett mycket grovt brott.
Citera
2022-03-22, 08:57
Medlem
staticages avatar
Allt detta prat om incels och högerextrema våldsdåd när fakta är att personerna haft uppenbara psykiska problem.Ett haveri för den svenska psykvården.Nu bor vi Sverige och de skyldiga är de psyksjuka eftersom psykiatrisk vård inte fungerar.Likadant med de drogberoende det är deras fel att kriminella nätverk existerar.Då svensk polis inte har resurser för att få bort de kriminella.
Sjukt och bisarrt land.
Citera
2022-03-22, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GothiaRipper
Sjukt jobbigt att navigera i en tråd där det finns så lite substans.

Sammanfattning:
MGM: F*bian C*d*rholm (a, e)
MGMs Insta: https://www.instagram.com/fabianvidar/
MGMs Pinterest: https://www.pinterest.se/cederholmmlgy/
MGMs Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=100050569275140
MrKoll: https://mrkoll.se/person/fabian-vida...rAuerADYuqcYfr
Hans tiktok https://www.tiktok.com/@fabianvidar
Dock privat så det går inte att se hans videor.
Citera
2022-03-22, 09:01
Medlem
Varifrån kommer uppgiften o en F*b**n som är gärningsmannen?? källa?

Vad var motivet? Gick han på skolan?
Husrannskan hemma hos GM, bor hemma hos föräldrar?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in