Citat:
Ursprungligen postat av
popll
Riktigt stor också med humanistisk inriktning..blev förvånad att det är så stor aktivitet där kväller - även helger? verkar som det är "mer än en skola för vissa"
Finns väl både musik & teater-inriktning där. Som ständigt repeterar & sätter upp en massa "föreställningar".
Jag har för mig att det var problem, för några år sedan, med någon elev som de andra var rädda för. Tydligen någon slags autist som föräldrarna mer eller mindre tvingade skolan att ta in, på musikalprogrammet (tror jag?). Alltså den typen av "elev" som måste ha "pedagigiskt stöd" , dvs. i princip en "skötare". "Alla skall med" du vet.
Jag vill minnas att några av de andra eleverna skrev om att dom var skiträdda för killen, som kunde få vansinnesutbrott på vad som helst.
Jag tror inte det är just den killen, för detta var som sagt ett antal år sedan. Men det kanske kan förklara vilka kufar som kan gå på skolan. Speciellt när deras föräldrar är lite verbala & drivande, trots att alla vettiga människor inser att utbildningen är helt meningslös för eleven.