2022-03-22, 10:58
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Finns flera Cederholm i Skåne som är poliser. JB är väl den som figurerat mest i media. Finns även Helena och Pär.

Det är just den sista jag tänker på. Den riktiga farbrodern bor i Södra Sandby. Klart att man kan vara polis i Hässleholm då. Polisen är hur som helst gemensam vän med flera av MGM:s vänner på FB. Är dessutom vän med MGM:s pappa.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han ler aldrig på någon bild.

Uppenbart killen är en psykopat, har du sett texterna på hans instagram? Att polisen inte hade ett öga på honom är minst sagt förvånade.

Han skrev bla någon självmordstext om att skjuta sig själv i skallen eller något sådant, ingen normal funtad människa svävar iväg i de tankebanorna.
Senast redigerad av Vafalls09 2022-03-22 kl. 11:01.
Citera
Medlem
Nu har i alla fall A*tonbladet bytt tillbaka till "lärare" för andra gången. Det stod tidigare anställda. Har de svårt att bestämma sig?
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-03-22 kl. 11:01.
Citera
2022-03-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Hur kan en 18 åring klassas som att leva i Celibat? Snittåldern för bli av med oskulden är mer än 18 år ffs.

I min värld kan bara en sexuellt snedvriden person kan få för sig att kalla ett 18 åring Celibatist.

Precis min poäng, väldigt ologiskt.
Citera
2022-03-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kanske det. Men det är för tidigt med "incel" Finns många som är ensamma under ungdomen/ skoltiden men som växlar upp när dom kommer ut i vuxenlivet...precis som det finns dom som inte gör det. Och att mörda två lärare i 50-årsåldern är definitivt inget som går ihop med teorin. Känns som någon konflikt eller liknade som ligger bakom.

Konstigt val av miljö iså fall. Att han haft konflikt med två som befinner sig på samma plats och tid är också en chansning.

Jag tror inte attacken var riktat specifikt mot dessa två. Troligen har dom försökt avvärja attacken. Tryckkokaren gick på högvarv denna eftermiddag och han gick till en bekant plats han visste det fanns folk på. I hans huvud var världen ofullkomlig som inte förstod honom och han gick till attack mot den.
Citera
2022-03-22, 11:02
Medlem
WhereIsRussias avatar
Vet man hur yxan såg ut? Han kanske hade en kniv hemifrån men på vissa skolor så finns ju ett helt inglasat brandkit med yxa som han kanske stal. Det behöver inte sätta igång larmet heller tror jag om man är försiktig
Citera
2022-03-22, 11:02
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Är du säker på att det är rätt person?

För i sådana fall så tar det en helt ny vändning. Då tror inte jag på incel-spåret längre.
https://www.pinterest.se/cederholmmlgy/

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2022-03-22, 11:03
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Nu när alla vet allt om F, så skulle det vara intressant att få mer info om offren, vad drev den galna grabben till detta galenskap?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Enig. MGM bör alltid skrivas ut med fullt namn. Inte BO dock.

Tyvärr blev det tvärtom härinne. Stjärnan som avslöjade brottsoffren skrev ut hela namn istället. Härligt
Citera
Medlem
Fu-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypoxia
Du, jag tänkte på det. Keith med raggarmordet och hans grabb som dräpte afrikanen i Sjöbo. Riktiga luffare. Men Fabian är alltså inte alls släkt då...

"Klippanmordet" utfördes alltså i Klippan, inte Sjöbo. 🙄
Citera
2022-03-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fartgun
En 18-åring har samma, om inte starkare, sexdrift som en vuxna (nej man är inte vuxen om man är 18) och kan mycket väl vara sexuellt aktiv. Söker han då uppmärksamhet från det motsatta könet men blir nobbad så är det inte osannolikt att han känner sig kränkt och arg, och så är ännu en incel född. Kanske det är urvattnat för att så många män helt enkelt har svårt att ta ett nej?
Incel eller ej, avvisande brukar kunna trigga våldsverkare så jag tror han på ett eller annat sätt känt sig ensam och missförstådd vilket triggat hela händelsen. Stackars liten 🙄

Verkar som om man vänder och vrider på begreppet tills det passar.

Mina pengar ligger på psykisk ohälsa i kombination med ett steroidbruk.
Citera
2022-03-22, 11:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Vet man hur yxan såg ut? Han kanske hade en kniv hemifrån men på vissa skolor så finns ju ett helt inglasat brandkit med yxa som han kanske stal. Det behöver inte sätta igång larmet heller tror jag om man är försiktig
Ett tag skulle alla kriminella pundare ha en campingyxa i innerfickan, kan vara en sådan. Syns inte om man har lite bylsiga kläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in