2022-03-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jingiskingis
Jag har namn på båda 2 då jag har anhöriga på skolan.

Namn finns bak i tråden sen tidigare
Citera
2022-03-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Skolattack?

Har väl aldrig tidigare hänt i Malmö?
Nej det har aldrig hänt i Malmö. Däremot har det hänt på några andra ställen.
Citera
2022-03-22, 12:58
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seramez
Sistnämnda verkar vara en väldigt engagerad lärare. Hennes instagram handlar endast om skolan och hennes elever.

Någon som kan hitta MGM bland bilderna kanske?
Det är ju ett skolkonto som du kanske förstår om du läser instagramnamnet några gånger. Men ja, hon verkar engagerad vilket även kollegorna säger.

Edit: Vart fan är moderatorn? Bara massa upprepningar och OT. Alla som inte har någon ny information att tillföra om dådet kanske kan låta bli att posta?
Senast redigerad av yessyy 2022-03-22 kl. 13:13.
Citera
2022-03-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalaka
Absolut om det han skrev stämmer 40kgs hantlar i varsin hand o Curla de är iofs skapligt!

Finns video när han drar över 180kg i mark med hyfsad teknik rätt enkelt.
Citera
2022-03-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallen89
Fabian Cederholm 18 år tog med sig en yxa och kniv till skolan. Dödade två kvinnliga lärare i 50-årsåldern.

Personer i hans närhet hade upplevt honom som konstig det senaste året och det blev anmält men gick inte vidare i någon utredning.

Hans mamma tog livet av sig ett år tidigare.

Han gick estet i trean på Malmö Latin.

Mammans död skall enligt andra i tråden ha varit en olycka (men det kan för all del vara en officiell omskrivning för självmord).

Vad vet vi om pappan/vårdnadshavaren? Kanske en toxiskt maskulin typ, som hånade sin son för att han ville ägna sig åt något så "omanligt" som konst?
Citera
2022-03-22, 13:00
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
58 vänner på Facebook. När kommer den siffran börja gå ner?
41 stycken just nu, så nu har det gått ned.
Citera
2022-03-22, 13:01
Medlem
Man får ju hoppas han har lämnat nåt brev efter sig så man kan få mer klarhet i vad som pågick i hans hjärna den senaste tiden.
Citera
2022-03-22, 13:01
Medlem
hur har dessa 2 avlidna mördats?
Citera
2022-03-22, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Jag också. Killen passar faktiskt mina inlägg på Flashback. Slumpmässigt dvs och utan personlig koppling. Men just med att jag berört självmord rätt mycket och jag har svårt att tro att han inte suttit på forumet. Fast jag vill tänka att det är någon oskyldig. Antagligen pga åldern och att man kan känna sympati för en psykiskt sjuk ung människa som behöver vård och behandling efter att drabbats av en sådan kris som självmord av förälder innebär.

Men det passar inte ditt narrativ av att spela psykiatriker istället för att se att en sjuk isolerad person kommer att försöka hitta sammanhang. Eller att andra dömer för att de känner igen personlighetstyperna.

Problemet är att vi lever i ett samhälle som inte vill fatta att det är jättefarligt för unga människor att leva så isolerade som de gör med bara nätets olika hatkulturer som svar på livet. Fattade ni, kanske ni själva skulle arbeta på att bli bättre medmänniskor istället för att tala om saker hela tiden om vad ni anser. Ni har sällan ens klarat enklaste gymnasiekursee med smickrande betyg
Jag spelar inte psykiatriker. Det här är flashback. Jag spekulerar utifrån den fakta som finns. Vilket bl a är att mamman har tagit livet av sig. Det kan tyda på psykisk sjukdom exempelvis schizofreni. Det är ärftligt. Vi hade en sträng av mord för ett gäng år sen som bottnade i just psykisk sjukdom bl a schizofreni. Därav fullt giltigt resonemang från min sida.

Din tes är att det är nätets hatkultur som gjort det. Min tes är att det är psykisk sjukdom. Det här är flashback, vi diskuterar och spekulerar. Du verkar väldigt känslig gällande min tes. Själv blandar jag inte in känslor i detta.

Det kommer givetvis bli rättspsykiatrisk undersökning. Och då får vi svaret.
Citera
2022-03-22, 13:03
Medlem
Fy fan, stackars barnen och anhöriga till kvinnorna som fick sätta livet till i detta vansinnesdådet. Så sjukt jävla tragiskt.
Citera
2022-03-22, 13:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworld77
hur har dessa 2 avlidna mördats?
Kniv/yxa.
Citera
2022-03-22, 13:04
Medlem
cerns avatar
Fortfarande inte en käft som vet hur de dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in