Citat:
Ursprungligen postat av
SAIVON
Jag också. Killen passar faktiskt mina inlägg på Flashback. Slumpmässigt dvs och utan personlig koppling. Men just med att jag berört självmord rätt mycket och jag har svårt att tro att han inte suttit på forumet. Fast jag vill tänka att det är någon oskyldig. Antagligen pga åldern och att man kan känna sympati för en psykiskt sjuk ung människa som behöver vård och behandling efter att drabbats av en sådan kris som självmord av förälder innebär.
Men det passar inte ditt narrativ av att spela psykiatriker istället för att se att en sjuk isolerad person kommer att försöka hitta sammanhang. Eller att andra dömer för att de känner igen personlighetstyperna.
Problemet är att vi lever i ett samhälle som inte vill fatta att det är jättefarligt för unga människor att leva så isolerade som de gör med bara nätets olika hatkulturer som svar på livet. Fattade ni, kanske ni själva skulle arbeta på att bli bättre medmänniskor istället för att tala om saker hela tiden om vad ni anser. Ni har sällan ens klarat enklaste gymnasiekursee med smickrande betyg
Jag spelar inte psykiatriker. Det här är flashback. Jag spekulerar utifrån den fakta som finns. Vilket bl a är att mamman har tagit livet av sig. Det kan tyda på psykisk sjukdom exempelvis schizofreni. Det är ärftligt. Vi hade en sträng av mord för ett gäng år sen som bottnade i just psykisk sjukdom bl a schizofreni. Därav fullt giltigt resonemang från min sida.
Din tes är att det är nätets hatkultur som gjort det. Min tes är att det är psykisk sjukdom. Det här är flashback, vi diskuterar och spekulerar. Du verkar väldigt känslig gällande min tes. Själv blandar jag inte in känslor i detta.
Det kommer givetvis bli rättspsykiatrisk undersökning. Och då får vi svaret.