2022-03-22, 20:26
Medlem
Vilket vapen användes? Vad var det för elev som begick dådet (hans nationalitet spelar ingen roll, men fortfarande nyfiken)?
Citera
2022-03-22, 20:26
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterFreak
Jo faktiskt, kunde svajja runt 40 kilo hammercurls x antal reps som 15 åring, sen köra riktiga på ungefär 25kg. Ioförsig börja jag gymma som 12 åring och har rätt bra gener, plus att jag vägde 100 pannor då.

Om men då måste du också vara medveten om att DU är en outlier och den absoluta majoriteten av dina jämnåriga inte var i närheten av detta.
Citera
2022-03-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag vet inte hur många i hans ålder som tycker Facebook är viktigt idag men även 58 vänner är väl ett påfallande litet antal? Jag är lite nyfiken på om han hade så påtagligt få vänner även före dådet, ifall någon vet?

Han hade 65 vänner.
Citera
2022-03-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Det här med att han slöjdade ett spjut i mellanstadiet, det gjorde var och varannan unge på min skola i den åldern. Inget alarmerande.

Första gången man fick göra vad man ville i träslöjden som jag minns det, inte som att de tuffa grabbarna skulle ställa sig och svarva nån jävla brödkavel då. Spikklubbor och basebollträn skulle det vara. Ca noll inflytande av invandrare fö. 98% av eleverna var etniskt svenska.

Otroligt tråkigt att inget(?) tycks ha gjorts trots att man tydligen märkt av ett förändrat beteende, antar att det är svårt att få tid hos skolkurator om någon sådan ens finns på skolan? Oerhört tragiskt för alla inblandade, beklagar verkligen.
Vad anser du man ska göra? Ringa psyk? Inget händer. Ringa polisen? Inget händer. Tala med föräldrarna? Lol. Samhället är inte bestyckat med medel att förhindra sådana här brott.
Citera
2022-03-22, 20:28
Medlem
Mycket stor sannolikhet att anabola är en utlösande faktor här. Så till alla som trycker, lägg av, det är inte värt det. Jag kommer ihåg ett fall tror det var i tumba Stockholm, där en bolatorsk dödade två småtjejer typ 14 år i sin lägenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Sen, for the record, det där med spekulationen gällande Anabola är ju inte så mycket kring hans fysiska styrka utan mer OM det skulle kunna bidraga till att han flippade ut.

Så klart en 18 årig kille med en hammare/yxa kan slå ihjäl två lärarinnor. Han behöver inte ens vara stor och stark för det. Det räcker med tokig och han har ett vapen så är de chanslösa.

Anledningen till vi spekulerar kring Anabola är OM det skulle kunnat vara en grej som fått GM att flippa. Och det är väl ingen som hävdar det isåfall skulle vara ENDA grejen. Men det skulle kunna vara en bidragande faktor här.
Citera
2022-03-22, 20:29
Citat:
Ursprungligen postat av cavalcantie
Han hade 65 vänner.

Känns som han var en tickande bomb om man kollar hans instagram, konstigt att ingen på skolan lagt märke till hans beteende innan dådet. Eller om de har, varför anmälde ingen det?
Citera
2022-03-22, 20:30
Medlem
Vintergrisens avatar
Varifrån kommer egentligen de här uppgifterna om hammare och yxa? Jag har förmodligen missat en hel del skriverier men jag trodde att det var kniv som GM hade använt.
Citera
2022-03-22, 20:31
Medlem
SAIVONs avatar
Konstigt. Instagram, det som störde mig med borttagns kommentarer måste ha buggat igår då det absolut finns kvar och inte är rensat. De kommentarer jag såg ligger ju kvar vad jag nu kan se.

Tyckte nog att det verkade konstigt. Så var det någon bugg på appen bara antagligen.
Citera
2022-03-22, 20:32
Medlem
21 vänner kvar nu. Endast en med efternamnet Cederholm. Hans släkt vill inte associeras med honom.

Inte kul att vara den sista kvar på vänlistan sen
Citera
2022-03-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Det här med att han slöjdade ett spjut i mellanstadiet, det gjorde var och varannan unge på min skola i den åldern. Inget alarmerande.

Första gången man fick göra vad man ville i träslöjden som jag minns det, inte som att de tuffa grabbarna skulle ställa sig och svarva nån jävla brödkavel då. Spikklubbor och basebollträn skulle det vara. Ca noll inflytande av invandrare fö. 98% av eleverna var etniskt svenska.

Otroligt tråkigt att inget(?) tycks ha gjorts trots att man tydligen märkt av ett förändrat beteende, antar att det är svårt att få tid hos skolkurator om någon sådan ens finns på skolan? Oerhört tragiskt för alla inblandade, beklagar verkligen.
När jag gick i mellanstadiet/högstadiet så fick man inte göra några som helst vapen olika slag. Även om det var en pistol som klädhängare innanför dörra, som en ja vet ville göra o vart negat gång på gång. Var för cirkus 13 år sen + - nåt år eller 2
Citera
2022-03-22, 20:33
Medlem
Gillar hur advokaten säger att han är en "ung pojke" och "mår jättedåligt."
Citera
2022-03-22, 20:33
Medlem
RadhusRolands avatar
Aha, han gick alltså till attack för att han hatade dessa lärare.

Undra varför han hatade dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in