Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Biden är försiktig som man ska vara om man möter en rabiat hund. Han vill inte ha ett 3:e världskrig.
Vill du? Om du vill det tror jag att du är i lämpligt sällskap med Zilinskyj.
På sin meritlista har Zilinskyj titeln komiker. Nu är det inte så roligt längre. I morgon ska Zilinskyj tala inför Sveriges Riksdag. Som om inte Ryssland var tillräckligt fientligt inställd mot Sverige efter att landet skänkt vapen och ammunition att användas mot ryssen.
Varför strävar Zilinskyj efter att uppamma ännu större rysk fientlighet mot Sverige. Jag tycker det verkar som om denna figur hellre vill se ett världskrig för att rädda sitt eget arsle. Hela världen bryr sej oroligt om sitt försvar av rädsla för ryssen.
Ja. Men se själv då vad viktigt det är för enskilda länder att värna sin säkerhet. Det är just det som driver ryssen också. Men det verkar som om alla får värna sin säkerhet utom Ryssland.
Ukraina, menar jag, är traditionellt ett ryskt intresseområde.
Om en ukrainare skaffar sej en Kalle och går ut i krig för att försvara sitt land och sin familj applåderar
vi. Om en arab gör samma sak med samma motiv då åker terroriststämpeln fram. Västvärldens partiskhet bygger på russofobi och gammalt hat mot Ryssland. Och då har jag ändå inte den minsta sympati för Putin. Jag anser honom vara gangster, tjuv, diktator och mördare av det värsta slaget, en skräckfigur att skrämma barn med.
Men säg: bryr sej Ukrainare sej inte mer om politik än att välja en pajas till president?
Putin är inte en rabiat hund, han är förmodligen en normal politiker, som förut. Han tillsattes av Yeltsin som tillsattes med amerikanskt stöd. Nu har han fått order att attackera Ukraina för att skrämma in dem och alla andra småländer i NATO/EU. En enda person kan inte heller skicka den ryska militären i krig. Den administrationen är lika infiltrerad som vår.
Tillsättningen finns dokumenterad i bl.a. Washington Post. Här är TIME
http://content.time.com/time/covers/...960715,00.html
Om Ryssland skulle anfalla ett europeiskt land och mörda tusentals civilpersoner så skulle USA, EU och resten av västvärlden genast dra in all handel, skapa en koalition, gå in militärt och försvara de som mördas.
Men vad gör USA? De säger att Ryssland är så mäktigt att USA inte vågar kriga mot landet. Däremot påstås det att Ukraina självt nu verkar ha stoppat supermakten Ryssland!
USA svarar med att dra in McDonalds!
Senast dessa pajasar spelade upp sina dramer så påstods ju att Putin beordrat attacker med nervgas i en liten engelsk småstad. I den första attacken skadades två personer men de överlevde. I detta fall kallade USA hem 23 diplomater. Men har USA gjort det ännu? (Men det kanske kommer.)
I detta fall, när tusentals civilpersoner mördas så fortsätter USA och EU att köpa olja av Ryssland och stänger McDonalds. EU köper rysk olja men Arla drar in Kefir-yoghurten (fast den är tillverkad i Sverige, vad jag vet)
Det hela är en omöjlighet.
Bilderna från "kriget" visar inga strider utan oftast bedrövade kvinnor framför sprängda byggnader. Man ser inga videos från strider, i alla fall inte i större media. Alla äger telefoner med kamera numera. Ukrainarna har hyfsat stridsflyg. "The ghost of Kiev" har visst 16 ryska kills! (Och diverse skräck-bazookas, inklusive Karl Gustav) Men en 60 km lång kolonn av ryska sitting ducks står orörd sedan veckor.
När man dessutom ser till resultatet av kriget: Alla nickedockorna i riksdagen skriker NATO, Ukraina är snart med i EU och Europa svälts på gas, så finns det bara en rimlig tolkning:
Kriget är ett skådespel i media för att skrämma in oss i NATO och alla andra i EU.