Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-27, 17:07
  #133
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Ok då är min fråga:
Vad gör vi åt Zelenskyj och hans vapendragare som i åtta år bedrivit ett inbördeskrig med nära 14000 döda mot den rysstalande befolkningen i Ukraina?

Fundera på det..
Den här tråden handlar inte om det. De måste naturligtvis dömas på samma sätt.

Men det är skandal att USA inte kräver mer än att Putin måste avgå. Det visar att USA stöder kriget.

USA, Sverige och alla andra måste agera mycket kraftigare.

USA:s agerande är ett skämt. Mörda stora mängder civilpersoner och kravet på landet är att ledaren måste avgå! Skandal.
Citera
2022-03-27, 17:09
  #134
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Biden gjorde bort sig igen. Ett bra tal som sabbades när Joe fick för sig att vädra lite personliga åsikter. Visst har han kanske rätt, men problemet är att han tränger in Putin i ett hörn.

I och med att man säger att Putin är krigsförbrytare/inte kan sitta kvar så stänger man möjligheten för en lösning där Putin kan forsätta leda landet. Då Putin inte alls har någon lust att sluta som Khadaffi eller Sadam Hussein så har han nu ingen annat val än att "löpa linan ut", dvs aldrig ge upp (inklusive användande av kemiska/nukleara vapen).


Den där jävla botoxmumien i USA vill ha ihjäl oss alla.

Nu blev Lviv bombat bara på grund av hans idiotiska tal.

Biden måste bort, den saken är klar. Minst lika farlig som Putin.
Citera
2022-03-27, 17:13
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Ok då är min fråga:
Vad gör vi åt Zelenskyj och hans vapendragare som i åtta år bedrivit ett inbördeskrig med nära 14000 döda mot den rysstalande befolkningen i Ukraina?

Fundera på det..

Hur var det i dessa regioner innan 2014?

Just det - ytterligare en sak som Putin ställt till med. Startade ett utbrytarkrig 2014 och gick själv in med trupp och vapen - t ex så att Malaysia Airlines Flight 17 blev nedskjutit.

Allt som hänt i Donbas och Luhansk är Putins fel.
Citera
2022-03-27, 17:18
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Den här tråden handlar inte om det. De måste naturligtvis dömas på samma sätt.

Men det är skandal att USA inte kräver mer än att Putin måste avgå. Det visar att USA stöder kriget.

USA, Sverige och alla andra måste agera mycket kraftigare.

USA:s agerande är ett skämt. Mörda stora mängder civilpersoner och kravet på landet är att ledaren måste avgå! Skandal.
Sanningen är ju att du inte läst på bakgrunden till det vi ser idag.
Under dessa åtta år med inbördeskrig har drygt 1,2 miljoner Ukrainare flytt till Ryssland.
Jag önskar att du gick in på ex.vis Wikipedia och tog dej tid att läsa om bakgrunden. Jag lovar att det är intressant läsning. "Kriget om Donbass" är hur proffsigt och neutralt som helst och otrligt välskriven och publicerad innan det vi ser idag utspelas.
Jag tar inte 100% parti för Putin, men däremot borde det vara lag på att media och politiker borde utgå från neutralitet och sanning när de gör sina utspel.
Media idag är inte ok någonstans, och det är tragiskt vilket också får till följd att situationer som dessa kan få en betydligare allvarligare situation än nödvändigt.
Citera
2022-03-27, 17:19
  #137
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
Ukrainare är halvryssar så vi skulle ALDRIG öppnat JÄRNRIDÅN!
Ukraina är en nation som just nu skyddar sig från en kabal av ett fåtal mäktiga oligarker som vill införliva dem i ett av de största mångkulturella imperierna, tycker du inte att nationer har rätten att skydda sig mot imperialism och mångkultur? Är det verkligen så viktigt med bögar att alla andra ideal ska få stryka på foten för att kväsa bögerier? Det är fan rätt bögigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kul att du tycker så, men hur ska det gå till i praktiken menar du?
Man kan hoppas att ryssland tillslut imploderar och balkaniseras enligt nationer som redan existerar inom det ryska imperiet.
Citera
2022-03-27, 17:20
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Hur var det i dessa regioner innan 2014?

Just det - ytterligare en sak som Putin ställt till med. Startade ett utbrytarkrig 2014 och gick själv in med trupp och vapen - t ex så att Malaysia Airlines Flight 17 blev nedskjutit.

Allt som hänt i Donbas och Luhansk är Putins fel.
Skrev just ett inlägg precis ovan det här.
Du kan också läsa det.
__________________
Senast redigerad av Impulsive76 2022-03-27 kl. 17:23. Anledning: felstavat
Citera
2022-03-27, 17:26
  #139
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Sanningen är ju att du inte läst på bakgrunden till det vi ser idag.
Under dessa åtta år med inbördeskrig har drygt 1,2 miljoner Ukrainare flytt till Ryssland.
Jag önskar att du gick in på ex.vis Wikipedia och tog dej tid att läsa om bakgrunden. Jag lovar att det är intressant läsning. "Kriget om Donbass" är hur proffsigt och neutralt som helst och otrligt välskriven och publicerad innan det vi ser idag utspelas.
Jag tar inte 100% parti för Putin, men däremot borde det vara lag på att media och politiker borde utgå från neutralitet och sanning när de gör sina utspel.
Media idag är inte ok någonstans, och det är tragiskt vilket också får till följd att situationer som dessa kan få en betydligare allvarligare situation än nödvändigt.
Du sprider förvirring i tråden för att skydda USA. Det där hör inte till denna tråd. Och gör det det så skall Zelensky också ställas inför rätta.

Efter att Ryssland mördat tusental civilpersoner så kräver USA enbart att Rysslands ledare avgår.

Det är naturligtvis en alldeles för lam åtgärd.


För det första måste man inrikta sig på det mördande som sker nu. Inte vad som skall hända efter kriget. Man måste stoppa dödandet.

Efter kriget måste de som är ansvariga för tusentals dödsoffer ställas inför rätta.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-27 kl. 17:28.
Citera
2022-03-27, 17:26
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Skrev just ett inlägg precis ovan det här.
Du kan också läsa det.

Det var ju Ryssland som startade detta "inbördeskrig".

Det misslyckades lika fatalt som det nuvarande invasions-försöket.

Putin satte igång hela kriget i Donbas men skiter i de etniska ryssarna som bor där - det var bara för att avleda från Krim.

När de som bor i Donbas märker att Putin skiter i de som bor där så flyttar de då det bara finns fattigdom och banditer kvar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
Citera
2022-03-27, 17:28
  #141
Medlem
Beckisbarnets avatar
Joe Biden yrar även om "Good Bless You" och en massa trams, han låter mer som en gammal frikyrkopastor, kanske han tror att man får slut på kriget genom att be till Gud?

Han ser ju påverkad ut för övrigt, ögonen ser stinna och konstiga ut, undrar om han går på tabletter eller kanske något ännu värre.
__________________
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-03-27 kl. 17:33.
Citera
2022-03-27, 17:35
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det var en statskupp! De avsatte den folkvalde presidenten Janukovitj. Detta döljer USA.

Varför pratar ni Rysslands-hatare bara om Rysslands brott och låtsas att Väst inte begår några? Det är din sida som har dubbelmoral.
Jag har hela tiden sagt att jag är emot Rysslands invasion. Däremot förstår jag den eftersom de hade blivit provocerade i flera år. Jag har ställt frågan flera gånger här: Vad kunde Ryssland ha gjort i stället? Men jag har inte fått något svar.

Det bästa svaret är dessvärre alltför sent..
Ryssarna skulle ha skaffat sig bättre garantier redan 1992 när det förhandlades om Nato.
Det gavs visserligen garantier då, att ingen Natoexpansion skulle ske,, men USA har pressat Europa sakta men säkert sedan dess och EU har så bekvämt "glömt" utfästelser som är 30 år gamla.
Ryssarna kanske borde ha dragit i handbromsen betydligt tidigare,, redan 2008.
Idag är det vi ser en realitet som ivrigt påhejad av USA får oanade och destabiliserande konsekvenser för hela Europa och Ryssland (för att inte tala om mänskliga tragedier),,,
Troligen är det helt enligt USAs agenda eftersom dom vill behålla sitt ekonomiska grepp över världen.

Jokern i spelet blir Kina och/eller Indien där USAs inflytande är snudd på obefintligt.
Citera
2022-03-27, 17:35
  #143
Medlem
wwrs avatar
Att USA inte kräver mer än att Putin skall avgå efter ett stort anfallskrig, bevisar att stormakterna samkör detta krig.

Rysslands attack skrämmer in Ukraina, Sverige och andra länder i NATO.

"Tack för hjälpen Putin", säger Biden.
Citera
2022-03-27, 17:37
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ryssland går in och mördar tusentals civilpersoner.

USA reagerar: Drar in McDonalds och säger att Ryssland behöver en ny ledare.

Skandal!

Det behövs mycket kraftigare åtgärder från USA. Den som slaktar civilbefolkning skall ställas inför rätta för krigsbrott. Men primärt måste man kräva total vapenvila och sätta press på Ryssland.


Vem säger att det förhåller sig så ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in