Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-03-27, 20:55
Medlem
Hej konstnärer på Flashback.
Hur gör jag för att lyckas börja sälja tavlor och vara med på utställningar osv?
Jag vet att jag är bra på att måla men har så svårt att komma ut i branschen.
Citera
2022-03-27, 20:58
Medlem
Ghastens avatar
Ja det är en väldigt svår bransch.
Kontakter eller tur säger jag.
Hur gör du reklam för det du målat?
Citera
2022-03-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratqueen
Hur gör jag för att lyckas börja sälja tavlor och vara med på utställningar osv?

Konst är en hobby nu för tiden.

Ska du göra några pengar över huvud taget så är det kändisskap eller kontakter som gäller.
Citera
2022-03-27, 21:04
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
”Bra på att måla” betyder i din värld vad?

Jämfört med vem? Vilken inriktning?
Citera
2022-03-27, 21:04
Medlem
SkoterFreaks avatar
Tror du har en bättre chans med NFTs
Citera
2022-03-27, 21:09
Medlem
Du skulle behöva papper från en konstskola i Florens. Även ett kontaktnät med suspekta konsthanldare som kan lyfta dig till skyarna.
Gärna även bevis på att du bott och målat i södra frankrike under 10års tid.

Efter detta kan du kasta lite färg på en 2x2 meters duk och sälja som abstract konst.
Citera
2022-03-27, 21:53
Medlem
Straminskys avatar
många kostnärer tjänade gott om pengar efter sin död.
så det gäller bara att ha tålamod
Citera
2022-03-27, 22:03
Medlem
Chingchonglings avatar
Skaffa dig ett riktigt jobb som alla andra knegare, om du vill lyckas med konst måste du nästan ge skinkan till nån höjdare gallerist och hans vänner , eller måste du vara vänster partist och måla nåt med mens konst , feminism, integration av ny svenskar o.s.v
Citera
2022-03-27, 23:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Det är inte lätt att leva som konstnär men kolla med sjukhus, vårdcentraler, kommunhus, bibliotek, caféer och liknande om du får sätta upp lite tavlor hos dem mot att de får 10% av allt du säljer. Du kommer inte bli rik men kanske kan du få ihop till ny färg och nya dukar plus någon liten bonus.

Finns också https://www.konst.se/ där du kan göra en sida och sälja dina alster.

Ska du bli rik så behöver du ha tur och rätt kontakter. Gå till ett galleri och prata med dem och visa upp några av dina verk så kanske de kan berätta vad du gör rätt och fel men också ett värde på en målning.
Citera
2022-03-28, 09:39
Medlem
Gå med i en konstnärsförening, gör en egen hemsida, ställ ut din konst tillsammans med andra, skapa kontakter, köp konst av varandra, bli intervjuad i lokala tidningar, ring runt och ställ ut runtom i landet på alla utställningar du får chansen till, skapa dig ett namn med värde i dessa kretsar, var politisk neutral el vänster, så har du stor chans att bli framgångsrik som småningom, en kändis som hamnar på wikipedia.
Citera
2022-03-28, 19:31
Medlem
Mitt tips är att ha som mål att utveckla det, istället för att sikta på att komma ut i branchen. Annars finns ju konstrundor man kan vara med i.
Citera
2022-03-29, 15:47
Medlem
Min gamla bildlärare berättade för oss att om man ville leva på konst så skulle man göra kopior av redan kända verk eller måla av hästar nere i Italien.

Det eller bli bildlärare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in