Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-01, 15:52
  #133
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jag tror nog att en tio minuters försening accepteras, speciellt som man kan visa att man är utan skuld. Det är tuffare om man har ett cafe i Ottawa och inte haft en kund på två veckor för att fetknopparna ska demonstrera mot 'tyranni'.
En ambulans med en hjärtinfarkt accepterar inte 10 minuters försening, inte några brandbilar som är på väg till en husbrand heller, även en taxi med en som passagerare som fått en stroke på väg till akuten vill inte vänta på att folk har lekt färdit på vägen.
Citera
2022-04-01, 15:54
  #134
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Snön vräkte ju ner när dom satt på knä där på bron, i Stockholm i april.

-8 grader inatt. Vilket skrattretande sammanträffande.


Inte nog ned det, Det finns fler isbjörnar än någonsin. Öknarna minskar och det är -34° på Antarktis och -17° på Svalbard just nu.
Citera
2022-04-01, 16:03
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Brottsbalken
13 kap
4 paragrafen

läs den
l å n g s a m t

Skulle det lagrummet styrka ditt påstående om att incidenten gäller vårdslöshet i trafiken eller vadå? Är du korkad?
Citera
2022-04-01, 16:27
  #136
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Helt rätt. Egentligen skulle man bara köra över dessa aktivister och sen mala ner resterna till hundmat.

De ställer till besvär för vanligt folk som inte kan påverka nån jävla våtmark nånstans..
Citera
2022-04-01, 16:27
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Du gör väldigt stor sak av att spekulera i min persona och vara rädd för gäng, tänk om du kunde använda energin till att förstå hur illa ställt det är med klimatet istället, det är ett enormt mycket större hot mot människan och alla andra arter än de gäng du påstår skjuter efter dig i Sverige, ett av världens finaste och tryggaste länder.
Vad hjälper det om soyboysen ockuperar gatan? Alla hycklande "miljöjvänner" fortsätter köpa kläder, skaffa ungar och sjunga tillväxtens lov, deras idioti är ju kontraproduktiv. Står fullt med bilar på tomgång, superbra, det var allt de åstadkom.

Sverige har förövrigt flest skjutningar i hela EU, vet inte om det är något att hurra för. För att inte tala om rån, sexualbrott, bedrägerier...
Citera
2022-04-01, 16:48
  #138
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Helt rätt. Egentligen skulle man bara köra över dessa aktivister och sen mala ner resterna till hundmat.

De ställer till besvär för vanligt folk som inte kan påverka nån jävla våtmark nånstans..
Äntligen ett konstruktivt förslag
Citera
2022-04-01, 19:42
  #139
Medlem
Panzeradlers avatar
Bärsärkagång för helvete.

Vad är det för fel, hur svårt ska det vara att kunna uttrycka sig på svenska?!
Citera
2022-04-01, 19:45
  #140
Medlem
Ichwills avatar
Ett perfekt tillfälle för våra svenska militärer att öva prickskytte, skjut ner demonstranterna, dom är ändå bara en börda för samhället.
Citera
2022-04-01, 19:54
  #141
Medlem
Studsbolls avatar
Inte många rätt i den trådstarten. Ingen som gick bärsärk och inga armar blev brutna. Det är dock trist att vanliga medborgare ska behöva utföra det jobb som åligger polisen.
Citera
2022-04-01, 22:21
  #142
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Absolut, för att situationen dom befann sig i inte krävde det våld dom utövade. Hade situationen krävt det, hade de friats Och därmed är det per definition lagligt.

Det avgörs av domstolen i efterhand. Där och då vet du inte om du i efterhand kommer frias eller fällas.
Citera
2022-04-01, 23:20
  #143
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Oh herregud.. koldioxidpropagandan har tagit åt dem, för fan om ni är för en frisk natur så odla mat vilt istället, kan dem inte syssla med det istället. (Eller ja gör vad ni vill såklart)

Bra för människor, djur, natur, hållbarhet, trygghet i samhället, let's go.

Att tramsa om koldioxid... nej då behöver man sätta det i perspektiv.. kossor och deras koldioxidutsläpp är inget hot mot något. Det är ett propagandaverktyg ser jag det som i alla fall för att visa en show om att massmedia informerar och bryr sig om miljön. Kolla de enorma temperaturskiften som skedde i slutet av younger dryas 9600bc. var det bilars fel, eller var det asteroidnedslag. Vetenskapen pekar på asteroidnedslag. Tror inte ens det är kontroversiellt längre.

Det är det största hotet mot planetens ekologi, även om den såklart återhämtar sig, ger plats och utvecklar nya livsformer efter nedslag med tiden..nya nedslag är på väg, vi vet bara inte alltid när.

Jag är för natur och djur och yada yada, bara se mina inlägg liksom, skriver om att odla mat, frukt, mer mat, hjälp fåglarna, älgarna, ekorrarna, etc som en dmtpårökt papegoja, men om jag var på väg till jobbet eller hade något viktigt möte hade jag röjt undan dem med.

Är dock för civil olydnad och att testa gränserna med, så kör på bara, det gör att frågor och svar väcks, diskuteras och höjs upp.., men som sagt hade kanske dragit bort dem ändå om jag skulle någonstans.

Konvoy19 som jag antar man tagit inspiration ifrån var iaf fullt legitimt, men har sett klimataktivister sitta och stoppa trafik i London med. Resultatet detsamma som dessa klimataktivister, folk blir irriterade och drar bort dem.

behöver läsa på mer om diken... För i torra landskap är just diken viktigt med dikesgrävning om man vill få det att grönska vad jag uppfattat det som. är osäker på om de ens är rätt ute här.

Diken, verkligen?? Brist på träsk och våtmarker, är det?
Diken är väl bra för vattenuppsamling i marken trodde jag. Som sagt, man använder diken, om man ska få öken att bli grön t.ex, så kallade swales. Kolla skillnaden, dike/utan dike.. https://www.youtube.com/watch?v=1I-Et4FnEvA&t=5s

Helt olika miljö & förutsättningar såklart.

Jag är ingen expert men jag får i alla fall känslan av att man riktar krutet åt fel håll och har blivit ledd av klimatpropaganda när man talar om kååldioxiid...och stänger av.

Men kan såklart ha fel i mycket.

Ja alltså jag kan förstå att man vurmar för just våtmarker om man är koldioxid-noijig, då våtmarker långsamt bildar torv, som binder kol i några tusen år tills nästa bränslehungriga människa kommer på att "det där kan man elda". Men jag tror man kan få samma kortsiktiga effekt av att bara bygga hus i trä eller nåt. Våtmarker bildar ändå biomassa väldigt långsamt.
Citera
2022-04-02, 07:19
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Brottsbalken 13:5

"Detsamma skall gälla, om någon eljest, genom skadegörelse eller annan åtgärd som nyss sagts, allvarligt stör eller hindrar den allmänna samfärdseln "

fängelse eller böter

Varför plockade du ut en bit av texten bara? Resterande del av den åsyftar ju något helt annat än det du ville få fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in