Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 18:00
  #1
Medlem
Hej,

Beställde i januari en hel setup med joysticks, throttle, pedaler och andra tillbehör från den Belarusiska företaget virpil (https://virpil-controls.eu/)

Det totala värdet är nära 40.000kr.

Gjorde beställningen i två delar och det första paketet har jag redan betalt och fått. Det andra paketet är ej betalt än, utan ska baktalas så fort produkterna är tillverkade. Därefter tar det upp till 1-2 veckor innan de skickas enligt Virpil, men förra paketet skickades redan dagen efter.

Förstår det som att produkterna tillverkas i Belarus, men att de skickas från Litauen där de har sitt lager.

Tror ni det finns risk att det blir problem med leveransen?
Citera
2022-02-27, 18:03
  #2
Medlem
Niggwards avatar
Skickas från Litauen så borde väl gå bra. Kanske tar längre tid på grund av situationen.

Men har du redan betalat så skulle det vara åt helvete om de inte levererar. Då har pengarna nått Belarus ändå oavsett sanktioner osv
Citera
2022-02-27, 18:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Skickas från Litauen så borde väl gå bra. Kanske tar längre tid på grund av situationen.

Men har du redan betalat så skulle det vara åt helvete om de inte levererar. Då har pengarna nått Belarus ändå oavsett sanktioner osv

Tack för snabbt svar. Har ju bara betalt för den första leveransen. Den är dock ganska obsolet om jag inte även får den andra leveransen och den andra leveransen har jag ännu inte betalt för.

De har ett ganska oortodoxt sätt att ta betalt. Först betalar du med visakortet, därefter då du en bekräftelse på att de börjar tillverka produkterna. Sedan skickar de tillbaka pengarna till kontot. När varorna sedan är ”klara för leverans” drar de pengarna från kontot. Känns ju som sagt lite suspekt men företaget har funnits sedan 2016 och fått goda omdömen.
Citera
2022-02-28, 10:06
  #4
Medlem
Urk, jag beställde också en massa från dom för två veckor sen. Står fortfarande processing, ska nog försöka avboka allt.
Citera
2022-02-28, 16:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxarn
Urk, jag beställde också en massa från dom för två veckor sen. Står fortfarande processing, ska nog försöka avboka allt.

På Virpils forum säger företaget att leveranserna fortsätter som vanligt. Produkterna tillverkas tydligen i Hrodna/Grodno i Belarus, nära gränsen till Litauen. Därefter transporteras de sannolikt över till till Litauen markvägen via checkpoint Privalka. Enligt Belarusiska gränsmyndigheten är den gränsövergången fortfarande öppen som vanligt.

Fick även ett mejl från supporten att min order sannolikt skulle vara klar denna vecka.
Citera
2022-03-09, 20:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxarn
Urk, jag beställde också en massa från dom för två veckor sen. Står fortfarande processing, ska nog försöka avboka allt.

Hur gjorde du? Mina grejer har redan kommit. Inga problem som det ser ut nu iaf.
Citera
2022-04-06, 01:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxarn
Urk, jag beställde också en massa från dom för två veckor sen. Står fortfarande processing, ska nog försöka avboka allt.

Citat:
Ursprungligen postat av jagheteringenting
Hur gjorde du? Mina grejer har redan kommit. Inga problem som det ser ut nu iaf.

Jag väntade, fick allt förra veckan. Nu är jag sugen på att beställa ännu mer saker från dom. haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in