Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-13, 06:15
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
En omröstning genomfördes på Krim. 97% önskade tillhöra Ryssland.

Om EU eller USA inte tror på detta måste de ordna en ny omröstning med internationell övervakning. De kan inte bara lägga sanktioner och skapa konflikt.
Jag har en känsla av att prioritet ett kommer vara att undersöka erat användande av sarin eller VX i Mariupol ,sedan lär nog dokumenterandet av era krigsbrott ta en hel del tid.

Förövrigt är inte erat styre i Donbas någon succé direkt.
Citera
2022-04-13, 06:19
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag har en känsla av att prioritet ett kommer vara att undersöka erat användande av sarin eller VX i Mariupol ,sedan lär nog dokumenterandet av era krigsbrott ta en hel del tid.

Förövrigt är inte erat styre i Donbas någon succé direkt.
Det skall också undersökas. Men att EU och USA hävdar Ukrainas rätt till Krim gör de för att sprida konflikt.

Enligt Wikipedia körde Ukraina Donbas i botten efter självständigheten. Vi vet inte sanningen. Även där bör övervakade val anordnas.
Citera
2022-04-13, 06:23
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Det skall också undersökas. Men att EU och USA hävdar Ukrainas rätt till Krim gör de för att sprida konflikt.

Enligt Wikipedia körde Ukraina Donbas i botten efter självständigheten. Vi vet inte sanningen. Även där bör övervakade val anordnas.

Även där? Jag förutsätter att du menar förutom de övervakade valen i Ryssland? USA ställer gärna upp med trupper för att garantera demokratiska val.
Citera
2022-04-13, 06:23
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:

Nu är det inte så där det funkar med självständighet.
Ni har inte någon "rätt" att begära någonting.
Citera
2022-04-13, 06:26
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Nu är det inte så där det funkar med självständighet.
Ni har inte någon "rätt" att begära någonting.
Det kan skickas ut hudratals troll som skriver att Krim tillhör Ukraina. Det hjälper inte.

Konflikten löses inte innan övervakade val hålls. Därför kan inte Ukraina hävda äganderätt till Krim.
Citera
2022-04-13, 06:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Även där? Jag förutsätter att du menar förutom de övervakade valen i Ryssland? USA ställer gärna upp med trupper för att garantera demokratiska val.
Men det där är ju bara vad du säger nu.

Det är vad som borde ske. Man skulle ordna övervakade val.
Citera
2022-04-13, 06:29
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:

Ja, och låta Putins efterträdare hänga honom. Håller helt med. Kina kommer inte bli glada över de amerikanska baserna vid deras norra gräns.
Citera
2022-04-13, 06:31
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:

Så om jag i egenskap av nazist same åker över till Ryska lappland och skapar en separatist rörelse och 98% av alla som bor där röstar jag till självständighet så ger mig Putin självständighet va?
Eller om Tuvanerna eller några andra av de där 300 folken ni har förslavat vill ha självständighet?
Eller skickar Putin in HOMON och bjuder alla på polonium te?
Citera
2022-04-13, 06:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ja, och låta Putins efterträdare hänga honom. Håller helt med. Kina kommer inte bli glada över de amerikanska baserna vid deras norra gräns.
Det där är andra frågor. Krigsbrott från båda sidor skall utredas.

Men det krig vi ser är bl.a riggat för att få in oss i NATO. Övervakade omröstningar i omrödena hade löst problemet.
Citera
2022-04-13, 06:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Så om jag i egenskap av nazist same åker över till Ryska lappland och skapar en separatist rörelse och 98% av alla som bor där röstar jag till självständighet så ger mig Putin självständighet va?
Eller om Tuvanerna eller några andra av de där 300 folken ni har förslavat vill ha självständighet?
Ni hittar bara på saker nu. Och skulle detta ha skett måste det också utredas.
Citera
2022-04-13, 06:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Den påstådda förgiftningen med poloniumte skedde ju i väst. Men den brittiska polisen klarade inte av att få fast förövarna. Det blev bara mer konfliktspridning med Bellingcat etc, som Skripal. Vad gäller Skripal var många på Flashback kritiska mot tidningarnas skriverier.

Och de som nu inte automatiskt godkänner Ukrainas rätt till Krim och Donbas försvarar inte Ryssland. Putin gjorde in i h-lv-t- fel som inte heller försvarade valen utan gick i krig. De som nu vill ha omröstning försvarar Sverige. De vill att både Ukraina och Sverige skall slippa det globala kaoset som kommer med EU och NATO.

Det är därför Sverige inte bör svänga i NATO-frågan som rubriken antyder. Allt blir bara värre då.
Senast redigerad av wwr 2022-04-13 kl. 06:48.
Citera
2022-04-13, 10:00
Medlem
Karolinskas avatar
Geografins relevans i NATO-debatten.

Det verkar som att gemene svensk - och inte minst politiker - har förbisett hur vårt närområde är beskaffat rent geografiskt. Ponera att Finland nu går med i Nato, vad är det som då motiverar Sverige att gå med? Sverige skulle isf vara en mer eller mindre isolerad alliansfri ö i Nordeuropa. Visst, Ryssland skulle förvisso ha tillgång till Sverige från Kaliningrad och finska viken, men vad skulle de ha för intresse av att anfalla ett alliansfritt land som är omgett av Nato-medlemmar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in