Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-05, 18:12
  #169
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
"Ett mindre drama uppstod under en direktsänd klimatdebatt i SVT på onsdagskvällen.

Programmet ”Sverige möter” höll i en debatt från Uddevalla om klimatet.

Förvirrad stämning uppstod då en person sprang fram och försökte limma fast sig i golvet.

– Jag limmar! hörs personen ropa.

Men aktionen misslyckades och personen fördes bort av väktare."

https://live.aftonbladet.se/supernyt...ning.c2AsuDl1a

FAIL. Någon som såg det?

Borde bara låtit idioten sitta fastlimmad tills han svalt ihjäl.
Citera
2022-05-05, 18:32
  #170
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckfucker
Nepp han skrek "jag limmar". Dock hann han inte limma innan han fick en snyting av konstapeln Syns inte på kameran dock, du skulle behövt vara där för att ha sett det

Man hör tydligt att han säger "Ja è limmad, jae limmad" när jag förmodar att det är polis som kommer och ska dra iväg honom.

Sen är den där blonda kvinnan med på ett hörn också. Hon blir ju bortförd av någon som verkar jobba i produktionen. Sen börjar hon gapa och gorma i bakgrunden. Riktigt psykfall.

Sen fattar jag inte hur han inte vet att lim inte torkar inom loppet av en sekund? Det lärde man sig ju för fan på dagis redan.
Citera
2022-05-05, 18:34
  #171
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Svårt att ta reda på?

Inte direkt. Det tog ca. 10 minuter att lokalisera mannen med ett tveksamt förhållande till lim och ungefär lika lång tid att lokalisera "uppfinningarnas moder" som stod och himlade med ögonen bakom Jönsson innan även hon blev omhändertagen.

Vikt*r Jonss*n 50 år gammal från Skene (* = O)
*i Wångb*ad 44 år gammal från Göteborg (* = L)

Inga direkta överraskningar när man kikar lite på vad de tycks vara för personer. Väldigt mycket aktivism, mycket demonstrationer, mycket "tycka rätt", osv.
Citera
2022-05-05, 18:37
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte direkt. Det tog ca. 10 minuter att lokalisera mannen med ett tveksamt förhållande till lim och ungefär lika lång tid att lokalisera "uppfinningarnas moder" som stod och himlade med ögonen bakom Jönsson innan även hon blev omhändertagen.

Vikt*r Jonss*n 50 år gammal från Skene (* = O)
*i Wångb*ad 44 år gammal från Göteborg (* = L)

Inga direkta överraskningar när man kikar lite på vad de tycks vara för personer. Väldigt mycket aktivism, mycket demonstrationer, mycket "tycka rätt", osv.

Där ser man...
Citera
2022-05-05, 18:40
  #173
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Där ser man...

Ja, det är inte direkt så att de hymlar med sina påhitt eller skäms över att de gör bort sig i direktsänd tv. Snarare är de mäkta stolta över att bete sig som ett par byfånar.
Citera
2022-05-05, 18:45
  #174
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte direkt. Det tog ca. 10 minuter att lokalisera mannen med ett tveksamt förhållande till lim och ungefär lika lång tid att lokalisera "uppfinningarnas moder" som stod och himlade med ögonen bakom Jönsson innan även hon blev omhändertagen.

Vikt*r Jonss*n 50 år gammal från Skene (* = O)
*i Wångb*ad 44 år gammal från Göteborg (* = L)

Inga direkta överraskningar när man kikar lite på vad de tycks vara för personer. Väldigt mycket aktivism, mycket demonstrationer, mycket "tycka rätt", osv.
Bra jobbat.
Han bor med en 23-årig Harmidullah, gissningsvis afghan
50 år, hyresrätt i Skene med ett skäggbarn. Vilken vinnare.
Kör en gammal Citroën från 2005.
__________________
Senast redigerad av Readyfreddie 2022-05-05 kl. 18:48.
Citera
2022-05-05, 19:01
  #175
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte direkt. Det tog ca. 10 minuter att lokalisera mannen med ett tveksamt förhållande till lim och ungefär lika lång tid att lokalisera "uppfinningarnas moder" som stod och himlade med ögonen bakom Jönsson innan även hon blev omhändertagen.

Vikt*r Jonss*n 50 år gammal från Skene (* = O)
*i Wångb*ad 44 år gammal från Göteborg (* = L)

Inga direkta överraskningar när man kikar lite på vad de tycks vara för personer. Väldigt mycket aktivism, mycket demonstrationer, mycket "tycka rätt", osv.

Bra gjort! Stollen har till och med lagt ut inlägg om det offentligt på sin Facebook..Vilken looser.
Kan tyvärr inte länka men sök bara på namnet och sen "Alla" så syns inlägget offentligt.
Citera
2022-05-05, 19:02
  #176
Medlem
rotesaus avatar
Hade det inte varit bättre att bara helt ignorera om någon börjar limma fast sig någonstans, såvida det inte stör/blockerar tex biltrafik?
Som i detta fall, där han kanske iofs lägger sig på SVT-rekvisitan, men föreställ er om man kunde fullständigt ignorerat honom och låtit limmet härda ordentligt istället.
Så kunde programmet fortsatt som vanligt, polisen kunde vaktat på riktiga faror och framförallt: Aktivismen hade ej fått bränsle.

Avrunda med att alla bara går därifrån och rekvisitan packas ihop så gott det går, så får han ligga där fastlimmad helt ensam.
Det vore föredömligt, istället för detta ståhej och en förstasida på Flashback.

Inser nu att mitt inlägg inte vore min möda värd om jag ska lyssna på mitt bud, men det finns ett litet värde i att så detta frö.
Citera
2022-05-05, 19:13
  #177
Medlem
Zurfarn08s avatar
Känns som att limning är en osäker metod för att bli kvar på ett ställe. Är det inte bara att klippa upp kläderna på limidioterna och dra dem nakna därifrån..?
Citera
2022-05-05, 19:27
  #178
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hade det inte varit bättre att bara helt ignorera om någon börjar limma fast sig någonstans, såvida det inte stör/blockerar tex biltrafik?
Som i detta fall, där han kanske iofs lägger sig på SVT-rekvisitan, men föreställ er om man kunde fullständigt ignorerat honom och låtit limmet härda ordentligt istället.
Så kunde programmet fortsatt som vanligt, polisen kunde vaktat på riktiga faror och framförallt: Aktivismen hade ej fått bränsle.
Nej han var på tok för nojig/uppspelt och skrek ju även till så det hade ju stört direktsändningen.
Hade han lugnt satt sig ner och limmat fast sig så hade det inte blivit något drama, De ville väl åstadkomma drama.
Citera
2022-05-05, 19:29
  #179
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Rätt bra skämt där i början. Vattenfast. Dra ett till så kanske jag håller mig kvar. 😂

Tack - tror jag.

Inte bara TV-tittarna som satt som klistrade. Vi såg även en fästdeltagare. Vore polisen spansk, kunde de sagt: Los activisto.

Ungefär så...

Så nu är frågan vad kladdkokot heter?
Citera
2022-05-05, 19:35
  #180
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Protesterade idag i fossilstaden Uddevalla mot att SVT ordnar diskussioner i Sverige möts om huruvida vi ska försöka stoppa klimatkollapsen snabbt eller långsamt.

När tredje gubben, en representant för St1, pratade om att omställningen går för fort bestämde jag mig för att plocka fram min protesttröja med "Fattar ni inte!" och limma fast mig på golvet framför TV-kamerorna.

Det tog några sekunder innan SVTs egna civilklädda säkerhetsvakter brottade ner mig från sittande till klämd, samtidigt som jag hann superlimma fast ena handen. Sen drog security och poliser bort mig. Som tur är hade jag inte fått på så mycket lim, så det lossnade lätt.

Poliserna var onödigt hårdhänta och uppjagade, de sa att de inte förstod vad som hänt. Sen fick jag 1,5 h i arresten för oss ordningsstörning, alltså inget brott och inga böter.

Värre var att jag fick reda på när jag släppts att Li hakat på aktionen verbalt och tystades mycket hårdhänt. De vred upp hennes armar så gott som ur led och tystade henne med en hand framför munnen. Svensk polis, inte vitrysk!

Statlig TV behandlar alltså klimatkrisen som vilken fråga som helst. Och de bjuder in oljeindustrin och politiska klimatförnekare. De gjorde inte så med coronapandemin, skogsbränderna 2018 eller senaste finanskrisen. Då agerade myndigheter, regeringen och media.

Viktor Jonssons Facebookinlägg om händelsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in