Det var jeg inne p tidligere i helgen. Et firma som selger produkter som er vanskelig kontrollere. Helst med lav innkjpspris og hy fortjeneste. Ompakning av spe f.eks kan vre et slikt produkt. I tillegg til selge for cash, kan man p mten jeg har nevnt sette opp en lsning med betale i krypto. Det blir vanskelig kontrollere at ordrebkene er reelle.
Dette er en dyr, men vanlig mte "selge" inn svart konomi til hvit uten s mye styr. og ikke minst, uten innvolvere noen andre, kjpe fakturatjenester osv fra andre shady folk.
Vel, virker greit nok s lenge man ikke er under etterforskning.
Kanskje RU har en garasje full av billig spe og bare venter p
at siktelsen mot ham skal henlegges.
S det nettopp, men kun websiden alts. Var den noensinne "oppe", dvs. har de solgt noe?
Det opplegget der virker shady. Facebooksiden til House of Markets angir kartposisjon
til en adresse p Fornebu, men det fins ingen relasjoner til firmaet p den adressen.
For meg ser RUs nye "karriere" mest ut som et korthus. Lag p lag med blff.
Det var jeg inne p tidligere i helgen. Et firma som selger produkter som er vanskelig kontrollere. Helst med lav innkjpspris og hy fortjeneste. Ompakning av spe f.eks kan vre et slikt produkt. I tillegg til selge for cash, kan man p mten jeg har nevnt sette opp en lsning med betale i krypto. Det blir vanskelig kontrollere at ordrebkene er reelle.
Dette er en dyr, men vanlig mte "selge" inn svart konomi til hvit uten s mye styr. og ikke minst, uten innvolvere noen andre, kjpe fakturatjenester osv fra andre shady folk.
Ru vasker bokstavlig talt svarte penger rene med spe. Litt av en spekoker dette
Det er noe som ligner her, ha. Ludomannen og Kryptomannen.
Frstnevnte har jo ogs vrt i telebransjen. Sjakk & Ludo var jo
to klovner som gjorde det relativt stort i barneunderholdningen for
noen tir siden.
Det er noe som ligner her, ha. Ludomannen og Kryptomannen.
Frstnevnte har jo ogs vrt i telebransjen. Sjakk & Ludo var jo
to klovner som gjorde det relativt stort i barneunderholdningen for
noen tir siden.
Luemann, telefonmann, hettemann, kryptomann, ludomann. Finnes det ingen mistenkelige kvinner i saken? Det er kanskje litt rart, for kvinner kan jo vre minst like utspekulerte som menn.
Luemann, telefonmann, hettemann, kryptomann, ludomann. Finnes det ingen mistenkelige kvinner i saken? Det er kanskje litt rart, for kvinner kan jo vre minst like utspekulerte som menn.
Kvinner begr langt frre lovbrudd, og de blir drept av noen i nr relasjon, mann el X.
S det nettopp, men kun websiden alts. Var den noensinne "oppe", dvs. har de solgt noe?
Det opplegget der virker shady. Facebooksiden til House of Markets angir kartposisjon
til en adresse p Fornebu, men det fins ingen relasjoner til firmaet p den adressen.
For meg ser RUs nye "karriere" mest ut som et korthus. Lag p lag med blff.
Enten grenselst naive typer, eller satt opp for pengevasking
Kvinner begr langt frre lovbrudd, og de blir drept av noen i nr relasjon, mann el X.
Ja. Og heldigvis for det.
Innen politikk har kvinner bde blitt kvotert inn og lftet frem. Nr kvinner havner i maktposisjoner, ser det ut til at enkelte kvinner ogs misbruker makt til konomisk vinning.
Dette er veldig veldig off topic, s jeg legger det i spoiler.
Ref Arbeiderpartiets tidligere arbeidsminister Hadia Tajik, som mtte forlater ministerposten fordi hun svindlet til seg pendlergoder, og muligens har begtt mindre eller strre skatteunndragelser.
I dag mtte ogs en tidligere fremtredende Arbeiderpartipolitiker, Grete Faremo, forlate stillingen som direktr for FNs kontor for prosjekttjenester (UNOPS) og er ogs undergeneralsekretr i FN. Hun fratrdte sin stilling med hos UNOPS 8. mai 2022 da det ble kjent at to av hennes ansatte var involvert i konomiske misligheter.
Det har stormet rundt Grete Faremo ogs tidligere. Hun har vrt bistandsminister 19901992, justisminister 19921996 og 20112013, olje- og energiminister i 1996, forsvarsminister 20092011.
GF takker av etter ha tjent det norske folk og fedreland gjennom flere tir, og all verdens folkslag gjennom sin posisjon i FN de siste tte rene, ved ta ansvar for konomiske misligheter i strrelsesorden 25 - 60 millioner USD, og forlate sin post.
Jeg vet ikke hvem som skal ta ansvaret for de konomiske tapene. Eller om GF har beriket seg selv. FN-ansatte har ikke diplomatisk immunitet, (tror jeg) s kanskje GF sitter i harde avhr n. Kanskje det venter fengsel. Hvem vet.
S takk skal du ha Grete Faremo. For at verdens fattigste og mest ndlidende har blitt frastjlet midler beregnet p dem, p din vakt.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!