Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-16, 16:32
  #25
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
fast alla butiker tar inte kontanter ? går det helt åt pipan kommer inte kontanter rädda en.

Näe men de lär ju införa temporär kassahantering.
Hur som helst är det bättre att ha cash än att inte ha det den kommande tiden.
Citera
2022-05-16, 17:01
  #26
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Näe men de lär ju införa temporär kassahantering.
Hur som helst är det bättre att ha cash än att inte ha det den kommande tiden.

jo absolut skadar inte, är bara orolig ifall det går åt helvete på riktigt, då behöver man typ nåt att försvara sig med, rejäl kniv vapen o liknande. man kommer knappast vilja vifta att man har massa kontanter på sig.
Citera
2022-05-16, 19:12
  #27
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jo absolut skadar inte, är bara orolig ifall det går åt helvete på riktigt, då behöver man typ nåt att försvara sig med, rejäl kniv vapen o liknande. man kommer knappast vilja vifta att man har massa kontanter på sig.

Ja självklart, men ämnet är väll när och vad som nästa cyberattack innebär.
Och mest antagligen kommer den att påverka betalningssystemen.

Sen när gråzonsläget utmynnar i stridigheter så bör man ju vara väl förberedd på det.
Citera
2022-05-16, 19:53
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Samma dag nyheterna meddelar att Sverige är medlem av NATO kan du vara beredd på att ryssarna kommer att köra hackarattacker mot Sverige, framförallt mot viktiga infrastrukturer som banker, livsmedelsbutiker mm. Utan mat och pengar = panik.
Nu får vi ju se om du har rätt eller om du bara är ännu en foliehatt.
Citera
2022-05-16, 20:10
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyBezos
Nu får vi ju se om du har rätt eller om du bara är ännu en foliehatt.
Det ska helt klart bli intressant att se vad som händer fram till att ansökan blir godkänd i slutet av sommaren.
Citera
2022-05-17, 02:38
  #30
Medlem
Om något så lär man ta ut el, det påverkar allting bokstavligen. Så attacker mot el anläggningar samt störningar för just BankID och banker är prioriterat. Serverhallar lär också vara en prioritering.
Citera
2022-05-17, 12:00
  #31
Medlem
Dendropicoss avatar
Någon annan som har alla sina google-resultat på ryska? Både google.se och google.com ger ryska resultat. Google flights ger resultat i rubel. Använder ingen VPN.
Citera
2022-05-17, 12:23
  #32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Om något så lär man ta ut el, det påverkar allting bokstavligen. Så attacker mot el anläggningar samt störningar för just BankID och banker är prioriterat. Serverhallar lär också vara en prioritering.

Finns andra mål som påverkar i princip allting. Attacker mot internetleverantörer, vattenreningsverk, trafiksystem, tågledningssystem m.m. hade alla orsakat enorm skada. Det räcker ju i princip att flyga en drönare vid viktig infrastruktur i Sverige för att det ska bli kallabalik och utryckning av diverse myndigheter vilket vi såg tidigare i år. Har för mig att Heathrow fick "grounda" all flygtrafik i flera timmar på grund av en liknande incident för några år sedan vilket givetvis kostar mycket pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyBezos
Nu får vi ju se om du har rätt eller om du bara är ännu en foliehatt.

Han kan inte ha fel då Ryssland började attackera Sverige så fort NATO blev en allvarlig fråga. Så gott som alla universitet i Sverige fick en ganska rejäl uppsving av attacker i kombination med detta och andelen phishing attacker som riktades mot svenska medborgare ökade exponentiellt. Jag vet att Skövde drabbades där alla studenter fick byta lösenord och jag har för mig att Lund även fick sig en smäll.

https://sverigesradio.se/artikel/hog...t-for-cyberhot
__________________
Senast redigerad av Teu 2022-05-17 kl. 12:31.
Citera
2022-05-17, 12:52
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendropicos
Någon annan som har alla sina google-resultat på ryska? Både google.se och google.com ger ryska resultat. Google flights ger resultat i rubel. Använder ingen VPN.
Gå in i ditt kontos inställningar och byt språk
Citera
2022-05-17, 12:55
  #34
Medlem
CockWitchs avatar
Det slår väl mot banker, handeln och elnät och sådant skulle jag tro.
Citera
2022-05-17, 14:58
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Finns andra mål som påverkar i princip allting. Attacker mot internetleverantörer, vattenreningsverk, trafiksystem, tågledningssystem m.m. hade alla orsakat enorm skada. Det räcker ju i princip att flyga en drönare vid viktig infrastruktur i Sverige för att det ska bli kallabalik och utryckning av diverse myndigheter vilket vi såg tidigare i år. Har för mig att Heathrow fick "grounda" all flygtrafik i flera timmar på grund av en liknande incident för några år sedan vilket givetvis kostar mycket pengar.]

Serverhallar är i princip allt det du nämnde.
Angående drönare, ledde mig på tankarna för att förvirra media och allmänheten det har ju funkat hittils ingen vet vad som hände med drönare som var överallt för att sedan höra att det inte var något speciellt och de lagt ner utredningen.
Så missinformation och "confusion" i allmänhet skulle vara ett bra trick för dem för att likaså få vad de vill.
Citera
2022-05-17, 17:17
  #36
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Finns andra mål som påverkar i princip allting. Attacker mot internetleverantörer, vattenreningsverk, trafiksystem, tågledningssystem m.m. hade alla orsakat enorm skada. Det räcker ju i princip att flyga en drönare vid viktig infrastruktur i Sverige för att det ska bli kallabalik och utryckning av diverse myndigheter vilket vi såg tidigare i år. Har för mig att Heathrow fick "grounda" all flygtrafik i flera timmar på grund av en liknande incident för några år sedan vilket givetvis kostar mycket pengar.



Han kan inte ha fel då Ryssland började attackera Sverige så fort NATO blev en allvarlig fråga. Så gott som alla universitet i Sverige fick en ganska rejäl uppsving av attacker i kombination med detta och andelen phishing attacker som riktades mot svenska medborgare ökade exponentiellt. Jag vet att Skövde drabbades där alla studenter fick byta lösenord och jag har för mig att Lund även fick sig en smäll.

https://sverigesradio.se/artikel/hog...t-for-cyberhot

Nu har du lyssnat på säkerhetsexperterna igen.

Dom lever farligt, om dom tror att alla attacker är från rysssland när egentligen ingen är det så får man börja tänka om. Det finns en historia bakom allt men den historian är dom senaste åren inte som alla tror. REvil var också Ryssar värdelns experter men så vitt jag vet så var

Jag vet vad jag pratar om, det vet inte dom och jag vet mer en dom flesta

Yaroslav Vasinskyi - Mr Rabotnik, ukrainare! Det var ingen ryss som attackerade coop. Jag visste vad jag pratade om 5 juli 2021 också 2 dagar efter alla började skylla ryssland och sga att jag var dum i huvudet.

Men det är många många många många gånger värre en såhär.. Tar vi Yariks telefonnumer, hackar hans konton på yandex.ru vilket någon som alla andra på står sig ha fel har gjort så visar det sig visstr att ingenting är som du tror, eller ni andra.

Yareks telefon:

Mobile: +380993082660
Phone: 1-800-225-5324 <<<<<<<<<<<<<<<< 1-800-225-5324 < FBI !!!! Vad har jag sagt tidigare, dom är inte så trevliga om man vet hur dom jobbar.
Personal email address accounts: yarik45@gmail[.]com, yaroslav2468@mail[.]ru
Online handles: Yarik45, Yaroslav2468
ICQ: 635995970

Här får ni! Funkar ännu, yandex.ru!


Som sagt, det finns en historia bakom allt och jag vet mer en du. Logga in så får du se själv, varför har han en meta.ru och ett telefonummer till FBI på sitt konto?

Alla PM ang detta från journalister och nötter som pratar om #REvil och 10 miljoner dollar i bonus har jag bara en sak att säga till..

Fuck you! Jag vill inte ha era smutsiga pengar och jag vill heller inte sätta fast en kille som är on the most wanted by FBI!

Riktiga ögonen mot asien så börjar ni närma er, lite! USA, Ukraina och Sydkorea däremot. Där har ni några som ni skall akta er för . Kom ihåg vart ni hörde det först, ännu en gång.


2021-07-03 - 5e Juli, 2021!! 2 dagar efter KASEYA hacket försökte jag uppmärksamma alla på vad som sker så lyssnade ingen säkerhetsexpert jag sa sluta för fan att sprida propaganda, visa loggarna eller håll käften! Så istället tog jag>

"There is nothing worse than when people do not listen, not least when they think they know better. Greetings to #REvil" - Jag skriver såhär för att jag fattar redan nu att dom har lyckats med det vad dom kommer göra, fucka hela histor>

Om dom kan så mycket, låt dom försöka själv!

Sen har vi trickbot:

(FB) Anonymous - Ryssland
(FB) Anonymous - Ryssland
(FB) Anonymous - Ryssland

Sen har vi Cl0p:

- Ransomware Gruppen CL0p

[Clop’s South Korean victims get their revenge!!!! (lol - vi kommer till detta lulz)]

November, 8 2021 - With Cl0p crackdown and REvil arrests, what effect do police have on ransomware?

Sanningen är att det är SydKorea + USA som slår till och Ukraina har godkänt detta, se videon här på yotutube

Justice Gov - Ukrainian Arrested and Charged with Ransomware Attack on Kaseya

- Dom hämtar en av bilarna, en Tesla:

Här lyfter lastbilen upp Tesla 1

- Här lyfter samma lastbil upp en Mercedes

Det styrker trovärdigheten avsevärt de är äkta bilder helt enkelt

- Här lägger dom ut sedlarna så att det skall se ut som så mycket som möjligt, vanligt trick för att lura dig att det är miljarder det handlar om (eller inte)

Det är 5 millioner Ukraina grivna

Sen har vi banshee! Vilket betyder samuraj. Googlar man på banshee så kommer inget upp men googlar man på "Black Banshee Asia" så kommer samurai svärd upp...

Sen har vi lilla yaninen och sofia som äger ett bakvärk i ryska altai bergerna precis i gränsen til nord korea, värd 10 miljoner dollar! Vars universetet blivit hackad av koreaner 2019, sen så blev tillslag mot cl0p och nord korea och kina skrattar så ögonen är så torra så de finns inga tårar kvar.

Jag hackar för att få reda på sanninngen, hur gör alla andra?

Som sagt, jag vet lite mer en alla andra. Historian är inte som den låter. Sen har vi lilla jag då, som en flyga som gillar att tittta på.

Enjoy, again! Hacking a passion.

Ryssland? "Ransomwaret minskar efter att sanktionerna mot ryssland har inletts, det säger NSA"

. . .. Ja, ukraina har ju inget internet kvar .. Du kan inte tänka som en hacker om du inte är en hacker!

Förstår ni? Som sagt, alla lever jävligt farligt när allas ögon är precis dit som dom bakom spakarna vill.

Fortsätt ni med att lyssna på dom som inte kan om ni vill, men historian är som sagt inte den sanna. Jag, tro mig om du vill!

Skall vi prata om Ukrainaren och Coop och Kaseya hacket? Nej nej nej nej, vi snackar om putin och biden istället och ber pytin stoppa ryska revil. De är sinnes sjukt hur jävla dumma i huvudet alla är.

Är det bara jag som kan hacka dessa gubbar eller? Tydligen och jag skulle hellre dö än att gola någon jag inte vad den har gjort, yanin!

Segerrn är vår, segen är vår påstår asiaterna. men dom har glömt av mig! Jag vill bara veta sanningen och inget annat.. Sen får dom gör göra vad dom vill och så hjärntvättade .eu är av .us och .us är av .us så och ru är av ru så kommer det inte bli förändringar...

NI ÄR LIKA HJÄRNTVÄTTADE OCH FULLA AV PROPAGANDA OCH FAKESNEWS SÅ PUTIN OCH RUNET ÄR FAN LINDRIGT JÄMFÖRT MED DETTA!!

NI HAR FEL !!!!!!!!!!! NI HAR FEL NI HAR FEL ... VEM NI ÄN FRÅGAR SÅ HAR HAN FEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FATTAR NI INTE ELLER?? Nej, ni fattar inte, det är bara ytterst få som vet sanningen. Vad fan gör FBI's telefonnummer på ukrainsak revils mail cloud konto i ryssland?

Är de fbi och usa som ligger bakom hela skiten? Ja, vem fan trodde annat !!!! NI ALLA!

Fattar ni inte eller? Dumma jävlar. Vad har ni på ryssarna? Nål, fram med bevisen nu.. Eller just det, det finns inga! Ni pratar som om dom vore några jävla suger agenter och FSB vore kungar. Dom kan j u för fan inte ens kryptera sin radio kommunikation i kriget.

De är för mig helt otrolgit sj ukt hur dumma i huvudet alla är. Är det ingen som ifrågsästter historian som just nu skrivs online?

Skall jag fortsätta?

21 dagar efter att jag går ut och skriver historian att alla har fel dyker detta upp:

Ukrainian police seize 3,800 PS4 consoles used for illegal crypto mining
- https://newsbitcoin.cash/ukrainian-p...crypto-mining/
- https://www.techarp.com/business/ukr...ypto-mine-ps4/

Det är ju helvete vad ukraina är inblandade allting och usa,. Men ryssland bovarna.

Jag är neutral men jag är inte i huvudet
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-05-17 kl. 17:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback