Citat:
Ursprungligen postat av
Fogell
Jag har pratat med honom. Han kunde prata, men pratade inte så mkt, korta svar. Hans namn var George,
Alright, det verkar som du har rätt, kudos till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
djvlad
stämmer
ska ha varit han som alltid låg på samma bänk på kungsgatan strax innan cykeltunneln om gissar rätt
https://www.soch.lu.se/artikel/hemlo...d-minns-george
"- Att ingen kände till hans faktiska identitet är sorgligt, men på ett sätt också fint - att han fick både leva och dö, så som han själv ”valt”. Jag tror att det var vintern 2010 eller 2011, då det var extremt mycket snö och kallt i Malmö. Då hade någon bemödat sig att skotta runt just hans bänk, men på andra sidan Floras hage där de andra bänkarna stod, var det inte skottat. För mig är det en mycket fin handling.
"
Enligt Marcus Knutagårds dikt till George, kallades han även "Q" av vissa. Tycker det skulle vara märkligt att George/Q inte skulle ha berättat något om sin bakgrund som skulle kunna hinta om hans identitet. Någon borde sitta med mer information om var han kommer ifrån, hans bakgrund, vad som föranledde att han hamnade på gatan m m?
Citat:
Ursprungligen postat av
smogaffet
Ja det lär vara mannen som trådskapsren beskriver som är den okända döda "George ".
Det hela är dock väldigt suspekt...vi har ju bara fakenews i Sverige så en tydlig bild får man aldrig
Frågorna är...
- En okänd man begravs i Sverige efter 4 månader ? Det är mycket märkligt. Okända människor brukar förvaras i flera år.
- varför släpper man inte bilden på denna välkända mannen? Det är ju hur märkligt som helst att ingen vet vem han är ? Varför vill man inte identifiera honom?
-Har han aldrig under 40 år krävts på indenifiering av myndigheter i något sammanhang?
Detta är skummt ...
Ja, väldigt märkligt att han aldrig skulle ha behövt avslöja sin riktiga identitet. Om det är som du påstår, att okända människor brukar förvaras i flera år, är det extra uppseendeväckande att man redan begravt honom och inte forskat vidare i hans ursprung och identitet.
En hypotes skulle kunna vara att George/Q hade en eller flera anledningar till att inte avslöja vem han var (med lite fantasti kan det finnas en hop av anledningar varför människor vill leva inkognito). Men detta eventuella skäl visste isåfall endast George/Q själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
madeinflen
Försvann på 80-talet (kanske tidigare)
Talade inte skånska
Inga tatueringar
Blå ögon
Mörkblond
Smala läppar
Ålder: 60+ (till vissa sa han sig vara född på 30-talet)
Helt omöjligt att han skulle vara född på 30-talet. Jag tippar att det där med 60+ stämmer ganska väl.