Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-19, 10:51
Medlem
Verkar som att jag inte kan hantera phenibut så får bli en paus nu ett tag. Körde upp 10g av flouren på typ 9 dagar.

Ingen större at förutom att min sociala ångest höjdes och nojjan som kommer med vart lite värre. Har en känsla av att fortsätter jag att pusha phenin som jag gjort senaste året så kommer jag hamna i en extremt dålig sits så får bli en paus.
Citera
2022-05-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blindboyfuller
Och: är du väldigt flygrädd antar jag att det gäller flyget hem också…

Men till flyget ner: om du använder phenibut och vet vilken dos som är lagom: svälj några kapslar på toaletten innan du går igenom säkerhetskontrollen. Problem solved.

Hjälper ju inte hemresan, men om nu Grekland, mot all förmodan, skulle ha stenhårda lagar mot phenibut, så är apotek & läkare i södra europa gemerellt sett betydligt mer liberala (även om grekland inte ligger i topp). Går säkert att ordna nåt.

Tack, ja precis ditresan är ju lugnt, det är hemresan. Därav behöver ju bara ta med mig typ 2-3 kapslar.

Har faktiskt mailat Läkemedelsverket för att få ett svar en gång för alla oavsett om jag tar med på resan eller ej.
Har oxascand på recept men blir så sjukt trött av det så är rätt osugen på att ta det.
Citera
2022-05-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noddhamp
Verkar som att jag inte kan hantera phenibut så får bli en paus nu ett tag. Körde upp 10g av flouren på typ 9 dagar.

Ingen större at förutom att min sociala ångest höjdes och nojjan som kommer med vart lite värre. Har en känsla av att fortsätter jag att pusha phenin som jag gjort senaste året så kommer jag hamna i en extremt dålig sits så får bli en paus.

Är nog en bra idé. Tror det var någon här i tråden som beskrev flouren som mer ”in yor face”, och ungefär så minns jag den också (det lilla jag använde.)

Och att kliva av långa perioder med phenibut (flour eller inte) är inte det roligaste man kan syssla med.

(Googlar man phenibut hittar man en fallbeskrivning från läkartidningen 2013 som beskriver en patient som blev psykotisk..Tror det var ganska massiva mängder dock.)

Lycka till!
Citera
2022-05-20, 20:40
Medlem
Använd baclofen för att kliva av phenibut! Jag använde 500 g phenibut på ett år och klev av phenibuten med 40mg baclofen morgon och kväll på fem dagar så kan man ta bort baclofenet och det finns inga symtom av at
Citera
2022-05-22, 10:59
Medlem
Hej alla!

Ang olagligt/lagligt: klipper in vad Läkemedelsverket svarade när jag mailade och frågade. Min fråga var tydlig till dem ”Är fenibut lagligt eller olagligt att bruka?”

”Fenibut är en substans som förekommer i vissa läkemedel internationellt. Det finns dock inte i något läkemedel som är godkänt i Sverige.
I och med att fenibut inte ingår i något läkemedel som är godkänt i Sverige så har vi inte någon ytterligare information om detta.”

Ingenstans skriver dem att det är olagligt enligt min tolkning.
Citera
2022-05-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jihaaaaaa
Hej alla!

Ang olagligt/lagligt: klipper in vad Läkemedelsverket svarade när jag mailade och frågade. Min fråga var tydlig till dem ”Är fenibut lagligt eller olagligt att bruka?”

”Fenibut är en substans som förekommer i vissa läkemedel internationellt. Det finns dock inte i något läkemedel som är godkänt i Sverige.
I och med att fenibut inte ingår i något läkemedel som är godkänt i Sverige så har vi inte någon ytterligare information om detta.”

Ingenstans skriver dem att det är olagligt enligt min tolkning.

Här har ni:
https://www.lakemedelsverket.se/4a98...64-fenibut.pdf
Citera
2022-05-22, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistedSister
Här har ni:
https://www.lakemedelsverket.se/4a98...64-fenibut.pdf
Då borde de ju inte vara olagligt att importera, eller tänker jag fel?
Citera
2022-05-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Då borde de ju inte vara olagligt att importera, eller tänker jag fel?

Phenibut är inte narkotikaklassat och finns inte som registrerat läkemedel i Sverige. Så jag tolkar det som fritt fram att importera och framförallt bruka utan några rättsliga konsekvenser. Man bör väl inte importera 30kg ändå, men mängder för egen konsumtion borde vara lugnt.
Citera
2022-05-22, 21:45
Medlem
Är f-phennibut narkotikaklassad ? Är den bättre? Provat phenibut hlc vid många tillfällen och från olika shoppar men var grymt besviken. Provat doser från 500mg till 2g även fått svårt att sova av det ibland tvärtom vad alla säger.
Citera
2022-05-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Är f-phennibut narkotikaklassad ? Är den bättre? Provat phenibut hlc vid många tillfällen och från olika shoppar men var grymt besviken. Provat doser från 500mg till 2g även fått svårt att sova av det ibland tvärtom vad alla säger.

Jag känner inte till att någon variant av Phenibut(Fenibut) skulle vara narkotika, då vill jag gärna se papper på det från myndigheterna. Jag hittar ingenting om det, inte ens rättsmedicinalverket testar för någon variant av Fenibut och dom testar väldigt många olika så kallade "internetdroger"

https://www.rmv.se/analyser/nya-psyk...nternetdroger/

Du borde inte beställa mer Phenibut, det är uppenbart inte för dig. Sådan stor skillnad är det fan inte på dom olika varianterna. Och du borde absolut inte trycka i dig 2g. 250mg 2-3 gånger om dagen är rekommenderad dos. 2g kommer bara ge dig biverkningar. Står till och med på bipacksedeln att man aldrig får ta mer än 750mg i en dos..

EDIT: Syftar på HCL, dos på dom andra varianterna kan jag inte. Men du borde verkligen inte trycka i dig stora mängder. 250mg hjälper, funkar inte det ska du inte öka utan i stället strunta i det.
Senast redigerad av TwistedSister 2022-05-22 kl. 22:38.
Citera
2022-05-23, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistedSister
Jag känner inte till att någon variant av Phenibut(Fenibut) skulle vara narkotika, då vill jag gärna se papper på det från myndigheterna. Jag hittar ingenting om det, inte ens rättsmedicinalverket testar för någon variant av Fenibut och dom testar väldigt många olika så kallade "internetdroger"

https://www.rmv.se/analyser/nya-psyk...nternetdroger/

Du borde inte beställa mer Phenibut, det är uppenbart inte för dig. Sådan stor skillnad är det fan inte på dom olika varianterna. Och du borde absolut inte trycka i dig 2g. 250mg 2-3 gånger om dagen är rekommenderad dos. 2g kommer bara ge dig biverkningar. Står till och med på bipacksedeln att man aldrig får ta mer än 750mg i en dos..

EDIT: Syftar på HCL, dos på dom andra varianterna kan jag inte. Men du borde verkligen inte trycka i dig stora mängder. 250mg hjälper, funkar inte det ska du inte öka utan i stället strunta i det.

Tack för svar så kan det vara men så är det med typ alla droger för mig att jag inte får effekt av lågdos mer eller mindre finns väl undantag såklart.
Citera
2022-05-23, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Tack för svar så kan det vara men så är det med typ alla droger för mig att jag inte får effekt av lågdos mer eller mindre finns väl undantag såklart.

Förstår, ville bara höja varningsfingret. För trots att det är lagligt i Sverige är det fortfarande ett starkt preparat och vid höga doser blir det såklart farligare. Jag själv har alltid använt 250mg och då max 750mg/per dygn. Det har alltid fungerat och dom gångerna jag ökat har jag bara blivit trött och fått biverkningar. Så testa att sänk dosen efter ett break.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in