Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-31, 16:15
Medlem
JustZlatans avatar
Är det fortfarande så? På 90-talet var det så men då var ekonomin mycket sämre än idag.
Citera
2022-05-31, 16:22
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Förstår inte riktigt problemet.

Med typisk svensk husmanskost så kan man oftast inte bara ”slänga till lite” och öka portionen och många gånger är matlagningen igång långt innan kompisen dyker upp på eftermiddagen.

Tycker det var väl runt 50/50 om det fanns mat till en extra unge eller inte. Oftast så fick ju det andra barnet ett samtal via hemtelefonen att han skule vara hemma och äta om 20 minuter eller något så varför laga extra portioner som inte äts upp?

Känns lite onödigt.
Om du inte förstår problemet så kanske du ska ta din biceps till en annan tråd.
Citera
2022-05-31, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Mina bästa kompisar då var båda ensambarn. Så det kan ha spelat roll.
Men ingen av dem skulle ens kunna ha kallats fattig. Långt ifrån. En av dem ha dem hade landställe med sjötomt på Möja (Stockholms skärgård) och jag följde med dem på seglingar dit. Många gånger, både hela veckor på sommarlov men också helger. Och de stod för mig mat etc.

Så det var inte snålhet. Det var nåt annat att om vi lekte på en onsdag, att jag inte blev bjuden till bords.

Kanske så enkelt att förräldrarna inte vill "förstöra" min apptit för de utgick i från att jag skulle gå hem och äta.

Det var aldrig snåla förräldrar som det handlade om för min del. Vet inte vad.

En kulturell grej som jag nämnde i mitt första inlägg i tråden, kanske. Jag vet inte. Men snålhet såg jag aldrig.

Tror det va rutiner. Man lekte hos varandra varje dag och underförstått man går hem och äter när det är dags. Om inget annat har bestämts muntligt.
Citera
2022-05-31, 16:26
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Tror det va rutiner. Man lekte hos varandra varje dag och underförstått man går hem och äter när det är dags. Om inget annat har bestämts muntligt.
Jag tror det också. Man ville ha fasta rutiner. Ingen snålhet, ingen diskriminering (som man kan skylla på idag). Bara principfasthet.
Citera
2022-05-31, 16:28
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Som född i Sverige och mobbad/trakasserad av svenska barn hela min uppväxt, med svenska lärare som stillatigande såg på, och svenska föräldrar till mobbarna som inte gjorde ett skit, tycker jag att det genomruttna svenska folket behöver mycket mer kritik än de har fått. Jag ser gärna fler smutskastningskampanjer på internationellt plan, som nyangserar den helt skeva bilden av svenskar som nåt slags hyvens folk som alltid är glada och trevliga.

Svenskar är egenkära ögontjänare som tror sig sitta på högre hästar än resten av världen. I väntan på att det svenska folket utrotar sig självt får jag hålla tillgodo med att våra inflyttade bröder och systrar tar bladet från munnen och säger som det är. Hoppas världen får sig en tankeställare om det hycklande folket i norr.
Om du hatar svenskar så mycket, varför är du här? Om du upplever dig som fula ankungen kanske du ska söka dig till svanarna. Vad håller dig kvar?
Citera
2022-05-31, 16:30
Medlem
”Vänta, ska bara käka”. Är svensk och inte neger/arab.

När jag bodde i norra Sverige, Stockholm/Norrland så fick jag aldrig mat hos kompisar. Nere i Skåne fick jag alltid mat så länge jag inte var hos någon babbeunge. Vita skåningar verkar vara mer öppna och sociala än resten av Sveriges vita befolkning.
Senast redigerad av NigNog 2022-05-31 kl. 16:51.
Citera
2022-05-31, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Försök inte, det är ren snålhet och väldigt patetiskt. Hoppas folk som är födda på 70 talet och senare inte för vidare det där. Det är pinsamt.

Snålhet?

Svenskar ger råd till sina barn, pratar politik och filosofi, följer dem på fritidsaktiviteter, bygger en sommarstuga

För negern är det att stoppa mjöl+olja i mun som är det vackraste man kan göra
(helst med händerna, och utan att ha tvättat dem efter man torkat sig i röven innan)
Mjölet+oljan ska helst smetas över halva ansiktet också, missa munnen

Och vem fan vågar mata grannens djur-unge? Får det diarre anmäls man för mordförsök för att dryga ut kassan o suga ut svenne mer
Senast redigerad av Fishpack 2022-05-31 kl. 16:37.
Citera
2022-05-31, 16:31
Medlem
Skrattretande, låt de bara hålla på. Alla människor med förstånd fattar att det är skitsnack.
Sverige är det land i världen som mättar flest migranter per capita, vi fullständigt kastar pengar på MENA och har gjort i decennier.
Låter man sig bli triggad av sådana här saker så har de vunnit.
Det är en tröttsam skara som nu i 30 år inte ens kunnat bära sina egna kostnader, att man ens tyckte det var en bra tanke att bjuda in dem är förbi mig. Men gjort är gjort, nu är det bara att frysa ute dem så mkt det går och ignorera.
Citera
2022-05-31, 16:32
Medlem
mr.demons avatar
Den svarta fulingen har ju rätt ju!

Glöm att du fick mat av nån svenska på 70 och 80 talet. Folk var märkliga då. Tvivlar på att det är så idag. Finns givetvis dom som fortfarande är så.

En annan sak. Svenskar tog ej heller aldrig i hand förr i tiden. Det kommer nog från invandringen.
Citera
2022-05-31, 16:32
Medlem
Hade inte svensken matat den negern, hade hon inte ens kunnat sitta och skriva strunt på svenskens internet nu
Citera
2022-05-31, 16:33
Medlem
De är inte nöjda med alla bidrag och skit de får, nu vill de komma hem till svenskar och bli utfodrade också. Bokstavligt! Ja, lycka till till er som stannar i Sverige.
Citera
2022-05-31, 16:34
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Precis så. Det har inget med snålhet att göra alls. Man vet ju att kompisens föräldrar gjort mat hos sig så ungen får väl cykla hem. Fungerar perfekt för alla och var aldrig något problem.

Tex så följde jag med en kompis till hans farsas jobb. Då bjöd han oss båda på restauranglunch men kommer inte ihåg en enda gång då jag åt middag hos dem då jag ändå kunde ta cykeln och käka hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in