Citat:
Men din trögfattade knäppis, det handlar inte om att inte ha råd eller att vilja. Försök åtminstone att sätta dig in i saken när den serveras stup i ett. Folk bodde precis intill varandra och sprang ut och in hos varandra hela tiden, varje dag. Dina föräldrar förväntade sig att du skulle komma hem och äta, i annat fall fick man springa hem och fråga (kanske bodde man i samma trappuppgång Jag är svensk och du snackar strunt. När ensamstående ryskor, italienare, thailändare, juggar m.m har råd att bjuda gäster på mat, fika och dryck tills man är proppmätt så finns det ingen ursäkt för varför en svensk medelklass familj, eller t.om arbetsklass familj på 80/90'talet med mamma och pappa i behåll, med 1-2 bilar inte kan bjuda på mat. Sluta låtsas att vara ett offer, vi lever inte på 1800 talet nåmera. Folk har råd med resor, tv, playstation, gameboy m.m men kan inte bjuda gäster på mat och lära känna sina barns kompisar på samma gång för att se vem dom umgås med?
När jag var i afrika, vi snackar typ västafrika, ingen fungerande toalett, ingen vattenlina t.om så bjöd dom alltid på mat till gäster, det finns ingen ekonomisk ursäkt. Detta handlar inte om ekonomi utan om ett regionalt autistiskt beteende främst bland folk från skandinavien. Fyfan vad dryga i huvudet ni är som fortsätter att göra ursäkter för detta. Folk från utlandet skrattar åt svenskar av riktiga anledningar och det är jag glad för, men dom flesta av er är för hårdnackade och högmodiga för att erkänna problemet.
Misstänker att tysken och holländerna delar denna form av social autism också till viss del. Hursomhelst, i mitt hushåll kommer alla gäster åtminstonde bli erbjudna att ta del av måltid, aldrig någonsin att jag skulle äta medan gästerna får sitta isolerade och vänta hahaha, låter totalt bisarrt, som nån jävla komedi sketch.
När jag var i afrika, vi snackar typ västafrika, ingen fungerande toalett, ingen vattenlina t.om så bjöd dom alltid på mat till gäster, det finns ingen ekonomisk ursäkt. Detta handlar inte om ekonomi utan om ett regionalt autistiskt beteende främst bland folk från skandinavien. Fyfan vad dryga i huvudet ni är som fortsätter att göra ursäkter för detta. Folk från utlandet skrattar åt svenskar av riktiga anledningar och det är jag glad för, men dom flesta av er är för hårdnackade och högmodiga för att erkänna problemet.
Misstänker att tysken och holländerna delar denna form av social autism också till viss del. Hursomhelst, i mitt hushåll kommer alla gäster åtminstonde bli erbjudna att ta del av måltid, aldrig någonsin att jag skulle äta medan gästerna får sitta isolerade och vänta hahaha, låter totalt bisarrt, som nån jävla komedi sketch.
t o m) eller ringa hem och höra om det var ok att äta (oplanerat) borta hos kompisen. Alla visste detta. Ingen tog illa upp Gårdarna kryllade av ungar som lekte tillsammans och hade dödskul.
Detta är en skitfånig grej att förfasa sig över, går inte att ta på allvar.
Självklart fick man mat om man ville och självklart var det skillnad om man faktiskt var inbjuden. Likadant om man inte bodde 1 ninut bort så som många gjorde som sprang hem hos varandra och ut igen lika fort. Hade man tagit sig en bit genom stan fick nan såklart mat o annat (om man ville ha).
Detta är en så sjuk icke-grej. Lägg ner. Inget att bry sig om.