Citat:
Behövs det så raggar Greta säkert sängplatser igen,
ibland men bara ibland vill hon vara en räddande ängel!
Naturligtvis är god planering mycket viktigt, vilket jag ofta har efterlyst. Det är dock oftast farligt att detaljstyra som ledare,
och Greta försöker att undvika just detta!
Även för F4F är det viktigt att vara ett lärande nätverk som lär av sina misstag. Man vinner oftast mest på att förstärka sina svaga sidor, även om det är svårare. Gäller såklart även Greta själv!
ibland men bara ibland vill hon vara en räddande ängel!
Naturligtvis är god planering mycket viktigt, vilket jag ofta har efterlyst. Det är dock oftast farligt att detaljstyra som ledare,
och Greta försöker att undvika just detta!
Även för F4F är det viktigt att vara ett lärande nätverk som lär av sina misstag. Man vinner oftast mest på att förstärka sina svaga sidor, även om det är svårare. Gäller såklart även Greta själv!
”Detaljstyra som ledare”? För det första har ni ju inga ledare. För det andra handlar det väl inte om att ”detaljstyra” någonting.
Om man ska delta som viktig gäst i en stor internationell tillställning så är det rimligen ens eget ansvar att ta reda på regelverken först. Men eftersom de här knäppskallarna inte har den förmågan kanske ni i värdlandet hade kunnat dra ett strå till stacken. Uppvisat lite av ”de låga förväntningarnas rasism” och googlat åt dem i god tid.
Nu gör de i stället både sig själva och F4F till åtlöje och därmed även Greta, som är dum nog att försvara dem.
Dumma, stackars Greta som än en gång agerar nyttig idiot.
Frågan är om de betalar själva för flygresor och boende? Det tycks finnas mycket pengar som cirkulerar i denna lilla gräsrotsrörelse som är fylld av gråtande idealister, som bara vill ha en framtid…
(Varför vill Greta leka räddande ängel bara ibland, förresten?)
Citat:
Greta har förut skällt rejält på att visumregler gör det svårt för aktivister från vissa länder att medverka i internationella konferenser.
Misstänker att Greta gärna skulle vilja ha särskilda mer generösa visumregler för dessa tillfällen.
Att vissa unga aktivister även nu var sent ute tror jag dock stämmer.
Det var samma problem i Glasgow,
där så många anmälde sig så sent att det förstörde planeringen för sovplatserna och Greta ju fick enligt uppgift hoppa in.
Misstänker att Greta gärna skulle vilja ha särskilda mer generösa visumregler för dessa tillfällen.
Att vissa unga aktivister även nu var sent ute tror jag dock stämmer.
Det var samma problem i Glasgow,
där så många anmälde sig så sent att det förstörde planeringen för sovplatserna och Greta ju fick enligt uppgift hoppa in.
Greta kanske skulle vilja ha ett fungerande passutfärdande åt sina landsmän, som i stället får vänta i flera månader. Så länge det inte drabbar specifikt samer struntar hon väl i problem som drabbar svenskar. Annars hade det varit något att demonstrera om, kanske?
Läste att många länder, förståeligt nog, inte vill utfärda visum om man inte har returbiljett, boende, pengar osv fixat före avresan. Allt som en garanti att turisterna inte ska stanna kvar.
Det kanske Greta borde ha tänkt på innan hon satte igång att ”skälla rejält”. Eller är hon som sin morsa och tycker att det är ”rasistiskt” att man inte får åka till vilket land som helst och kräva att få stanna kvar?
Citat:
Kanske Greta själv kan joina sina kamrater och limma fast sig hon också? Då får hon väl sovmorgon också iom hon ändå sitter fast i asfalten så ingen jävel kan få loss henne 😅 Inspiratoeren får åka dit och mata henne med avokado och verkligt varm drickchoklad och hålla handen 😃
Hålla den vackra handen med de gröna fingrarna, kanske mata henne med en skiva ananas också mellan varven
Seriöst, om Greta limmar fast sig kommer jag med glädje att applådera henne för första gången i mitt liv. Inte för att det lär rädda klimatet, men, men …