2022-06-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Alla idioter: förnyar inte sina pass under pandemin.
Alla idioter: pandemin är slut, nu ska vi förnya pass.
Alla idioter: va fan, varför har alla andra idioter bokat alla tider? Det här är statens fel!

Förra året uppmanades man att inte förnya sitt pass om man inte absolut behövde det. Då hänvisade man till låg bemanning på grund av pandemin. Myndigheterna borde ha kunnat förutse att det skulle bli rusning i år. Den största idioten här är du.
Citera
2022-06-09, 10:59
Medlem
Och där kom mitt pass! Förnyade det 4/5 och fick det 8/6.
Citera
2022-06-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannman
Har också mailat och är fortfarande i kö i väntan på tryck sedan 6/5…. Helt vansinnes!

Citat:
Ursprungligen postat av Jomenvissteni
Och där kom mitt pass! Förnyade det 4/5 och fick det 8/6.
Vad har du för tillverkning datum på passet? Ringde polisen i morse och sa att jag vänta fortfarande i kö, sökte 13 maj och ska resa den 17maj.....
Citera
2022-06-09, 11:16
Medlem
Om man fixar provisorisk pass, blir det vanliga passet kancellerat som man ansökt om?
Citera
2022-06-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgf
Vad har du för tillverkning datum på passet? Ringde polisen i morse och sa att jag vänta fortfarande i kö, sökte 13 maj och ska resa den 17maj.....
menade 17 juni inte 17 maj
Citera
2022-06-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eiden89
Om man fixar provisorisk pass, blir det vanliga passet kancellerat som man ansökt om?
Undrar också, på hemsidan står det ja. Men de sjukt onödig att polisen måste förstöra passet om de har tillverkat men inte levererats i tid
Citera
2022-06-09, 11:24
Medlem
Citat:

Jag ska hämta ut passet på eftermiddagen idag, så lite osäker på tillverkningsdatum. Var till polisstationen den 4/6 för att fixa nationellt idkort och då sa de att det var noterat att det var under tillverkning. Fick e-post igår om att det var leveransklart (jag har varit tjatig) och idag kom sms om att det fanns på polisstationen.
Citera
2022-06-09, 11:28
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Dina föräldrar är idioter som födde dig

Avundsjuk på mitt pass hör jag. Grina lite mer över att du inte kommer iväg på din charter för att du inte kan tänka längre än näsan räcker
Citera
2022-06-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomenvissteni
Jag ska hämta ut passet på eftermiddagen idag, så lite osäker på tillverkningsdatum. Var till polisstationen den 4/6 för att fixa nationellt idkort och då sa de att det var noterat att det var under tillverkning. Fick e-post igår om att det var leveransklart (jag har varit tjatig) och idag kom sms om att det fanns på polisstationen.
jag ringde den 3e juni till polisen och han sa att de va på tillverkning och nu när jag ringde i morse så sa hon att jag stod i kö till tillverkning.... fattar ingenting... funderar på ringa igen på eftermiddag
Citera
2022-06-09, 11:48
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
jag ringde den 3e juni till polisen och han sa att de va på tillverkning och nu när jag ringde i morse så sa hon att jag stod i kö till tillverkning.... fattar ingenting... funderar på ringa igen på eftermiddag

Ditt pass tillverkas nu och räkna med några dagars väntetid.
Citera
2022-06-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Förra året uppmanades man att inte förnya sitt pass om man inte absolut behövde det. Då hänvisade man till låg bemanning på grund av pandemin. Myndigheterna borde ha kunnat förutse att det skulle bli rusning i år. Den största idioten här är du.
Och man blev också ombedd att bära mask, gå hem vid 20:00 från krogen, vaccinera sig för att gå på offentliga tillställningar och en massa annat strunt. Du lyssnade säkert på det också och tyckte det var logiskt Hade ni gått emot strömmen och fatta egna beslut istället för att lyssna på samma myndighet ni nu beskyller så hade detta inte varit ett problem.
Citera
2022-06-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eiden89
Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in