Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-16, 05:47
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vilka uppgifter menar du att Otto har tagit fram?
Intervjun med med ambulansföraren Peter tycker jag var bra. Lena Andersson har varit med i många sammanhang, s¨hon är väl knappast en "ny uppgift", dock tycker jag att hans två samtal med henne var bra.
Citera
2022-06-16, 06:02
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Claes Hedberg är ju så virrig att jag blir yr av att lyssna på honom. Han besvarar alla kritiska frågor med "läs om det i min bok".

Ottos videos är intressanta.

Tar Hedberg med en nypa salt, lite underhållande med alla dessa teorier.

Synd bara att Otto ska tigga och sen sumpa iväg en tågresa, bortkastade pengar av den som betalade.
Citera
2022-06-17, 09:03
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Synd bara att Otto ska tigga och sen sumpa iväg en tågresa, bortkastade pengar av den som betalade.
överslagsmässigt, med hänsyn till allas adblockers osv, är att reklamen i Youtube ger ca 5 öre per visning. Otto får 3000 visningar på en video om att han somnade på tåget, det ger honom 150 kr.

Jag brukar titta på hans reklam för att han ska få statistiken från Youtube. Några kronor det väl till honom.

Otto borde vårda sitt varumärke. Han tycker väl det är hans mänskliga rätt att få sitta och kröka och streama, men eftersom han försöker försörja sig på att vara en youtuber borde han fundera vilken framtoning han väljer. Inte sitta och göra video på ett sunkigt hotellrum med obäddad säng.

Men jag gillar honom och hoppas det går bra för honom.
Citera
2022-07-02, 22:44
  #28
Medlem
Joe Blows avatar
Vad har hänt med den här skjutjärnsjournalisten? Har båten han flyttat in i kapsejsat? Har han hittat till flaskan? Somnat på oslotåget igen?
Citera
2022-07-09, 19:19
  #29
Medlem
dirtydave82s avatar
Att han inte är en perfekt slipsjournalist är ju det som gör Otto, Otto. En äkta journalist tar till flaskan ibland mellan orden det är sen gammalt. Han skapar ju egentligen bara True Crime content, sen att han skulle lösa Palmemordet är befängt - men det är resan dit som räknas. Jag tror dock att båtlivet inte är så passande för en journalist om man är en "gungig" människa, han behöver fast och stilla mark. En husbil eller husvagn vore bättre.
Citera
2022-07-10, 09:43
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Att han inte är en perfekt slipsjournalist är ju det som gör Otto, Otto. En äkta journalist tar till flaskan ibland mellan orden det är sen gammalt. Han skapar ju egentligen bara True Crime content, sen att han skulle lösa Palmemordet är befängt - men det är resan dit som räknas. Jag tror dock att båtlivet inte är så passande för en journalist om man är en "gungig" människa, han behöver fast och stilla mark. En husbil eller husvagn vore bättre.

Otto beklagade sig även att hans mobil ev. ligger på sjöbotten eller stulen,
trist tillvaro o swishtiggeriet är väl igång igen ...
Citera
2022-07-11, 08:57
  #31
Medlem
dirtydave82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Otto beklagade sig även att hans mobil ev. ligger på sjöbotten eller stulen,
trist tillvaro o swishtiggeriet är väl igång igen ...

Material som sagt 😁.
Citera
2022-07-20, 08:20
  #32
Medlem
Den käre Otto börjar gå på tomgång.Han och Matte verkar inte prata med varandra längre, så det finns inte mycket nytt om Palmemordet att rapportera.
Försök skaffa ett vanligt jobb vid sidan om. Och var försiktig med krökandet.
Citera
2022-07-20, 19:44
  #33
Avstängd
Jag gillar Otto. Hans videos på Youtube förtjänar lite swish. Men han borde iaf jobba 80 % och köra Youtube 20 %.

Då blir det inte detta tiggeri. Upplevde i en videos honom som lite ensam. Nu är han vissligen i Stockholm men denna kille borde inte ha svårt med vänner och tjejer väl.

Sista tiden har det försovits på tåg, mobil borttappad, tangentbord sönder, avslöjande försenast osv. Det håller inte riktigt.

Det stora avslöjandet verkar i alla fall vara polisspåret där man hör i larmcentralen "Palme har fallit".
Citera
2022-07-26, 07:55
  #34
Medlem
Och nu har han givit ett namn, en f.d. polis i baseballigan, numera riksdagsman. Det gäller för för Otto att navigera på den rätta sidan om förtal i lagens mening.
Citera
2022-12-31, 00:49
  #35
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballografen66
Ser att Otto återigen raderat kommentarer som innehåller kritik under sina youtube-videos. Kommenterade själv ett inlägg som någon annan skrivit som nu är borta. Inte första gången jag ser att negativa kommentarer försvunnit.


Inte bara på Otto's kanal det händer, likadant på "Ljud-Framtrollar-Mattes" kanal! 😅
Citera
2023-03-01, 19:05
  #36
Medlem
olasvenssons avatar
Otto har berättat att han är en wannabe. Han går omkring i en lång rock och ibland bär han Sherlock Holmes mustasch för att han vill se cool ut. När han sitter och analyserar Palmemordet så tänder han sin pipa och bolmar på som bara den. Han vill gärna bli kallad Sherlock Holmes.

Stora tunga gamla filmkameror gillar han. Gärna kameror från 70 talet. Dessa kameror ser "sofistikerade ut" menar Otto.

Otto går på a-kassa och socialbidrag. Men vill också få Swish från allmänheten. "Tobak och alkohol är dyrt'" menar Otto.

Ottos stora idol är Leif G.W Persson. Otto gillar G.W:s egna röda vin och tycker att G.W:s stora mage utstrålar pondus. "Jag vill se ut som G.W" har Otto sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in