2022-07-11, 14:01
Medlem
Her rauser det p med innlegg. Og det er ingen nye artikler om saken i mediene.

Fullstendig panikk og desperasjon hos TT? Hvor er det det brenner? Er det denne uken politiet skal komme tilbake til S4 for gjre nye underskelser ... enda en gang?

Tar frem en nesten dagfersk artikkel fra forskning.no. Datert 27. juni 2022.
Tre grunner til at mordere dreper

Det er 1 Affektdrap, 2 Planlagte drap og 3 Psykisk sykdom eller psykiatri.

I denne saken er det Planlagte drap som gjelder.
2. Planlagte drap et drap uten flelser

Affektdrapets strake motsetning er det planlagte drapet. I hvert fall det klassiske eksempelet.

Her kan vre snakk om bestilte drap, begtt av gjengmedlemmer, men vi ser dem ogs utenfor gjengmiljene, hvor gjerningsmannen kan ha planlagt et drap en stund av ulike rsaker. Kjennetegnet er at de ikke er preget av akutt raseri eller sjalusi, sier Tine Wbbe.

Det preger ogs stedet.

Forskjellen ligger mellom det spontane og det planlagte. Gjerningsmannen gjr typisk mye for skjule forbrytelsen, og fordi handlingen er nye planlagt, har han tenkt p hvordan han skal gjre det, sier Wbbe.

Som rettspsykolog gjennomfrer Tine Wbbe psykologiske vurderinger av kriminelle. Derfor har hun mindre erfaring med planlagte drap, for den typen gjerningsmenn blir sjelden sendt til vurdering.
Dette lyder kjent.
Citera
2022-07-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, du hadde hatt en narsissist til ektemann sa du, s dette kan du sikkert.
Narsissisme er en variant av psykopati.
En annen variant av psykopati er Antisosial eller Dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Og det er dette jeg mener TH er. Han har blitt beskrevet av ordfrer i Kvitfjell som en som vil vre anonym og ikke er framp med brystkassa. Av en annen har TH blitt beskrevet som en som tar liten plass i festlige lag. Han er vel en som bare sitter i et hjrne med et creepy blikk og studerer de andre.
I et hjrne, gjerne i skygge.
https://no.wikipedia.org/wiki/Kontor...b%C3%A5s%C2%BB.

TH trives meget godt jobbe i kontorlandskap, s han er nok et sosialt menneske.

"Diagnosen" TH har ftt tredd over rene, er stilt av en "psykolog" med personlighetsforstyrrelser. Formlet med "diagnosen" er nok ment til forkle en superhelt.

Det er rett og slett ikke mulig stille en diagnose p den mten. Snn er det bare!
Citera
2022-07-11, 14:25
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
https://no.wikipedia.org/wiki/Kontor...b%C3%A5s%C2%BB.

TH trives meget godt jobbe i kontorlandskap, s han er nok et sosialt menneske.

"Diagnosen" TH har ftt tredd over rene, er stilt av en "psykolog" med personlighetsforstyrrelser. Formlet med "diagnosen" er nok ment til forkle en superhelt.

Det er rett og slett ikke mulig stille en diagnose p den mten. Snn er det bare!

Jeg tror du har misforsttt litt. Antisosial er ikke det samme som usosial.
Ang sosial, TH hadde sitt eget kontor, sitt eget soverom, sin egen stue, s s veldig sosial som du prver fremstille han som, er han ikke.
Men det jeg prver si er at varianten av psykopati som han har er ikke det man kaller narsissisme, men antisosial eller dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Ikke stille diagnose p den mten...Jeg skjnner ikke hva du mener. Hvilken mte..
TH fyller langt p vei de kriteriene som kreves for stille en slik diagnose.
Jeg har ikke stilt noen diagnose, jeg bare mener at han er psykopat, og det er det ogs mange andre her inne som har oppdaget at han er.
Det at han er psykopat forklarer en del av hvorfor AE mtte d.
Ledende forsker p dette, Robert Hare har gjort en rekke underskelser som viser at de fleste konedrap begs av en psykopat ektemann og i forbindelse med skilsmisse. Vi ser tegn p at hun ville skilles, og vi ser tegn p at han er psykopat. Snn er det bare.
Jeg s veldig tidlig tegnene p dette.
Det frste som slo meg var huset han bodde i. Og s fikk vise bilen.
Isolert sett kan man selvflgelig ikke kalle han psykopat for det, men s dukket det opp det ene og det andre da. Voldelig, truende, empatils, sympatils, kriminell, manipulerende, kalkulerende, beregnende, utspekulert osv. Dette med manipulerende er ogs noe politiet har ppekt. At han har forskt ta over hele avhret.
Citera
2022-07-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Har du link til den tiltalen?

Det blir til stadighet hevdet at TH er tiltalt, det er han IKKE, det er en falsk trdsannhet.
Siktet. Ikke tiltalt. Helt riktig.
Citera
2022-07-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Nei, det er du som blander. Sitatet over gleder THs uttalelser om egen fremtoning i rapporten fra det frste mtet med Politiet. Han sier selv at han er iskald i slike situasjoner. Mener du han ikke kan snakke for seg selv, plutselig?

Jeg har ikke og det er ikke sammenheng med hva AEFH evt kan ha sagt i dette sitatet/innlegget.

Det er du som blander, kverulerer og manipulerer. Et tydelig tegn p at en har kommenter noe relativt vesentlig.
Jeg har hele tiden ppekt, at jeg mener at mange av THs uttalelser bygger p misforstelser. F.eks. Nr politiet mente at anropene 10:06-10:07 hadde blitt slettet av TH, s trodde TH at han ikke hadde ringt AEH p det tidspunktet, fordi han stolte p politiet og visste at ham ikke hadde slettet anropene.

Misforstelsen er oppklart - Nokiaen hadde slettet anropene automatisk.

Nr det gjelder THs uttalelser om hvor vidt han er iskald, s blander du sammen hans egenskaper som forretningsmann og ektemann.

Nr det gjelder han egenskaper som ektemann, har han uttalt seg om at AEH er sterk, bde fysisk og mentalt, og slik jeg tolker hans utsagn, forestiller han seg hva AEH har sagt til kidnapperne; nemlig "at TH er iskald I forhandlinger". Ergo uttaler han seg som ektemann, og frykten for at AEH utfordrer kidnapperne vel mye. Og at det er tenkelig, at hun kan komme til sette sitt liv i fare, ved utfordre kidnapperne.

Det er slik det har blitt fremstilt i media.

Du tilhrer den gruppen som kverulerer og manipulerer opplysningene i nsket retning. Ergo sker svar med nskekvist, men sannheten er at det er personene i andre enden som manipulerer nskekvisten.
Citera
2022-07-11, 14:53
Medlem
Citat:
Jeg har hele tiden ppekt, at jeg mener at mange av THs uttalelser bygger p misforstelser. F.eks. Nr politiet mente at anropene 10:06-10:07 hadde blitt slettet av TH, s trodde TH at han ikke hadde ringt AEH p det tidspunktet, fordi han stolte p politiet og visste at ham ikke hadde slettet anropene.

Misforstelsen er oppklart - Nokiaen hadde slettet anropene automatisk.

Nr det gjelder THs uttalelser om hvor vidt han er iskald, s blander du sammen hans egenskaper som forretningsmann og ektemann.

Nr det gjelder han egenskaper som ektemann, har han uttalt seg om at AEH er sterk, bde fysisk og mentalt, og slik jeg tolker hans utsagn, forestiller han seg hva AEH har sagt til kidnapperne; nemlig "at TH er iskald I forhandlinger". Ergo uttaler han seg som ektemann, og frykten for at AEH utfordrer kidnapperne vel mye. Og at det er tenkelig, at hun kan komme til sette sitt liv i fare, ved utfordre kidnapperne.

Det er slik det har blitt fremstilt i media.

Du tilhrer den gruppen som kverulerer og manipulerer opplysningene i nsket retning. Ergo sker svar med nskekvist, men sannheten er at det er personene i andre enden som manipulerer nskekvisten.

Jeg siterte og kommenterte et avsnitt fra boka Lrenskog-Mysteriet, og det m du nesten bare forholde deg til. Dine sammenblandinger er irrelevante og det er de som tar det ut av kontekst. Hvorfor er det s viktig for deg?

TH uttalte i avhr at han var kjent for vre iskald i slime situasjoner som at argument for at rapporten fra frste mte p bensinstasjonen var mangelfull og at den beskrev han som en tulling. (S 205)

Slutt beskylde meg for det du selv driver med.
Citera
2022-07-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Her rauser det p med innlegg. Og det er ingen nye artikler om saken i mediene.

Fullstendig panikk og desperasjon hos TT? Hvor er det det brenner? Er det denne uken politiet skal komme tilbake til S4 for gjre nye underskelser ... enda en gang?

Tar frem en nesten dagfersk artikkel fra forskning.no. Datert 27. juni 2022.
Tre grunner til at mordere dreper

Det er 1 Affektdrap, 2 Planlagte drap og 3 Psykisk sykdom eller psykiatri.

I denne saken er det Planlagte drap som gjelder.
2. Planlagte drap et drap uten flelser

Affektdrapets strake motsetning er det planlagte drapet. I hvert fall det klassiske eksempelet.

Her kan vre snakk om bestilte drap, begtt av gjengmedlemmer, men vi ser dem ogs utenfor gjengmiljene, hvor gjerningsmannen kan ha planlagt et drap en stund av ulike rsaker. Kjennetegnet er at de ikke er preget av akutt raseri eller sjalusi, sier Tine Wbbe.

Det preger ogs stedet.

Forskjellen ligger mellom det spontane og det planlagte. Gjerningsmannen gjr typisk mye for skjule forbrytelsen, og fordi handlingen er nye planlagt, har han tenkt p hvordan han skal gjre det, sier Wbbe.

Som rettspsykolog gjennomfrer Tine Wbbe psykologiske vurderinger av kriminelle. Derfor har hun mindre erfaring med planlagte drap, for den typen gjerningsmenn blir sjelden sendt til vurdering.
Dette lyder kjent.
Forskningen passer drlig inn, dersom denne saken dreier seg om et planlagt partnerdrap.
Det fremstr nemlig som svrt drlig planlagt, dersom TH er drapspersonen eller bestiller.

Saken passer bedre med en gjerningsperson(er), som har studert forskning om "femicide" (partnerdrap), hvor motivet er frame ektemannen.
Citera
2022-07-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er du som ikke vil se sammenhengen. Politiet anklaget ham for ha slettet anropene kl. 10.06 og 10.07, noe han ikke hadde gjort. Hvis han da i rent selvforsvar ikke vedkjente seg anropene, er ikke det noe rart, nr de i forlengelsen av dette anklaget ham for konedrap. Kanskje noe tenke p n man leser resten av avhrene. Konfrontert med falske anklager forsker han forsvare seg med falske svar. De sitter lyver til hverandre.
Ja, slik gr det for seg i den virkelige verden.
Citera
2022-07-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Fordi du har 200 i puls og helst vil ut og lete etter kona og det ikke er nok svare kjapt og enkelt p sprsml fordi politiet tjafser, haler og drar i svarene og leter etter svakheter og feil.

I stedet for lete etter kona hans.

Helt tydelig at politiet har mistenkt han helt fra start av.
Helt feil at de ikke lette etter kona hans.
Men pga all villedning ble det store forhindringer.

Det er kommet frem at det var delte meninger hos politiet i begynnelsen, men at de likevel holdt kortene tett til brystet og lot vre g ut med etterlysning.

S da burde jo alle TH fans vre fornyd.

Hvis han er mistenkt fra frste stund av
noen i politiet: hatten av for at de kunne tenke sjl.
Citera
2022-07-11, 15:06
Medlem
Citat:
Forskningen passer drlig inn, dersom denne saken dreier seg om et planlagt partnerdrap.
Det fremstr nemlig som svrt drlig planlagt, dersom TH er drapspersonen eller bestiller.

Saken passer bedre med en gjerningsperson(er), som har studert forskning om "femicide" (partnerdrap), hvor motivet er frame ektemannen.
Det kommer nok litt an p hvordan man er skrudd sammen, det.
Mitt inntrykk er at man har gjre med en kontrollfrik av bibelske proporsjoner. Uansett.
Citera
2022-07-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg tror du har misforsttt litt. Antisosial er ikke det samme som usosial.
Ang sosial, TH hadde sitt eget kontor, sitt eget soverom, sin egen stue, s s veldig sosial som du prver fremstille han som, er han ikke.
Men det jeg prver si er at varianten av psykopati som han har er ikke det man kaller narsissisme, men antisosial eller dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Ikke stille diagnose p den mten...Jeg skjnner ikke hva du mener. Hvilken mte..
TH fyller langt p vei de kriteriene som kreves for stille en slik diagnose.
Jeg har ikke stilt noen diagnose, jeg bare mener at han er psykopat, og det er det ogs mange andre her inne som har oppdaget at han er.
Det at han er psykopat forklarer en del av hvorfor AE mtte d.
Ledende forsker p dette, Robert Hare har gjort en rekke underskelser som viser at de fleste konedrap begs av en psykopat ektemann og i forbindelse med skilsmisse. Vi ser tegn p at hun ville skilles, og vi ser tegn p at han er psykopat. Snn er det bare.
Jeg s veldig tidlig tegnene p dette.
Det frste som slo meg var huset han bodde i. Og s fikk vise bilen.
Isolert sett kan man selvflgelig ikke kalle han psykopat for det, men s dukket det opp det ene og det andre da. Voldelig, truende, empatils, sympatils, kriminell, manipulerende, kalkulerende, beregnende, utspekulert osv. Dette med manipulerende er ogs noe politiet har ppekt. At han har forskt ta over hele avhret.
Kriteriene du legger til grunn er ikke-eksisterende. Det er dine fantasier. Det finnes ingen bevis for egenskapene du tilegner TH, og legger til grunn. Det er din konstruksjon, og bare det. Dette er bare en nsketenkning fra din side. Lagmannsretten har talt, og er ikke enig. Saksdokumentene er klausulerte, s du vet ikke hva som er fakta I denne saken. Fantasi er ikke virkelighet.
Citera
2022-07-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Helt feil at de ikke lette etter kona hans.
Men pga all villedning ble det store forhindringer.

Det er kommet frem at det var delte meninger hos politiet i begynnelsen, men at de likevel holdt kortene tett til brystet og lot vre g ut med etterlysning.

S da burde jo alle TH fans vre fornyd.

Hvis han er mistenkt fra frste stund av
noen i politiet: hatten av for at de kunne tenke sjl.
Jeg snakker selvflgelig om hans oppfatning.
Hvor stresset han m ha vrt i den situasjonen, kona er borte og politiet er opptatt av det som for han ser ut som uvesentligheter.

Trden her er full av tullinger som finner p bevis, tror de er synske, trenger psykiatrisk behandling, ruser seg osv osv

S mange fans av TH tror jeg ikke du finner, bortsett fra oss som faktisk vil vite om han er skyldig eller ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in