• 1
  • 2
2022-07-12, 14:07
Medlem
MAJOR. DP World Tour/PGA Tour, torsn: The 150th Open Championship.
Svenskar i fltet: Alexander Bjrk, Henrik Stenson.
2022-07-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollargirl
MAJOR. DP World Tour/PGA Tour, torsn: The 150th Open Championship.
Svenskar i fltet: Alexander Bjrk, Henrik Stenson.

Hrde att Tiger Woods r med ocks. Frgan r hur redo han r fr spel. Det r inga smskador han fick efter olyckan. Kanske kan han gra bra ifrn sig.
2022-07-14, 08:11
Medlem
wwrs avatar
Den dubble mstaren Greg Norman som stder den Saudi-sponsrade golfserien LIV (rom. 54) r inte inbjuden till den 150:e Open som spelas p St Andrews. Guardian tycker det liknar komedin Caddyshack
Citat:
R&A v LIV: golfs civil war strays into Caddyshack territory on eve of Open
The 150th Championship, held at St Andrews, is inevitably overshadowed by questions around Saudi Arabia-backed tour
https://www.theguardian.com/sport/20...on-eve-of-open

Jag tror Tiger slr ut kl 4 i eftermiddag, svensk tid.
Senast redigerad av wwr 2022-07-14 kl. 08:31.
2022-07-14, 12:53
Avstngd
Vanstertrollets avatar
rligt talat s ser banan ut som min lokala skitbana. Verkar enkelt dock. Leder p -7. Minns vissa r nr det blste s hrt att typ ingen gick under par
2022-07-14, 13:03
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
rligt talat s ser banan ut som min lokala skitbana. Verkar enkelt dock. Leder p -7. Minns vissa r nr det blste s hrt att typ ingen gick under par
Nu skall vi inte vara s dr. Man skt fram hela programmet efter Corona s 2021 spelades Open p Carnoustie bara fr att kunna spela den 150:e Open p the Old Course vad jag sett.
2022-07-14, 14:12
Avstngd
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu skall vi inte vara s dr. Man skt fram hela programmet efter Corona s 2021 spelades Open p Carnoustie bara fr att kunna spela den 150:e Open p the Old Course vad jag sett.

Inget slr Old Course sklart. Men spelarna lr inte vara vana vid att det knappt r grs p fairway. Jag r van dock. Det r precis sdr det ser ut p min hemmabana frutom att den inte r links hehe.

Fan vad kul och se gubben Els druppe! Hoppas han kan gra vad Tom Watson var s nra att gra 2009.

Jvlar s det rullar p annars. Tror inte man slagit en drive under 300 meter hr allts.
Senast redigerad av Vanstertrollet 2022-07-14 kl. 14:15.
2022-07-14, 14:25
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

Inget slr Old Course sklart. Men spelarna lr inte vara vana vid att det knappt r grs p fairway. Jag r van dock. Det r precis sdr det ser ut p min hemmabana frutom att den inte r links hehe.

Fan vad kul och se gubben Els druppe! Hoppas han kan gra vad Tom Watson var s nra att gra 2009.

Jvlar s det rullar p annars. Tror inte man slagit en drive under 300 meter hr allts.

Watson var i srspel om titeln, han var nstan 60 d!
Frr i tiden kunde en del amerikanska broilers ha problem i blst och frn linksunderlag. De kunde frmst spela bollar som lg nrmast peggade p fairway. Men hur det r numera vet jag inte.
Senast redigerad av wwr 2022-07-14 kl. 14:53.
2022-07-14, 17:37
Medlem
wwrs avatar
Young USA leder p -8. Els T20 -2, Westwood T4 -4. Tiger +4 efter 4 hl.
2022-07-16, 14:07
Medlem
Det blir festaften for golfinteresserte nordmenn som kan flge sendingene fra The Old Course i St. Andrews i kveld.

Vr egen Viktor Hovland slr ut sammen med Rory McIlroy kvart p fem i kveld. De er p delt 3. plass, og gr ut som nest siste par.

Det kommer ett par hundre tusen tilreisende til St. Andrews under The Open. Det er fullt av publikum p banen. Etter at Tiger Woods misset cuten i gr, er det definitivt Rory McIlroy som er mest elskede publikumsfavoritten. Det lyder taktfaste rop "Rory Rory" mens han gr langs banen.

2016-vinner Henrik Stenson misset cuten med minst mulig margin. Ogs Alexander Bjrk mtte nye seg med to runder i The Open. Det er sm marginer.

Men allikevel en fest. f delta og f vre til stede, i den mest prestisjefylte golfturnerningen av alle, og p den mest prestisjefylte, krevende og tradisjonsrike golfbanen i verden.
2022-07-16, 14:17
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det blir festaften for golfinteresserte nordmenn som kan flge sendingene fra The Old Course i St. Andrews i kveld.

Vr egen Viktor Hovland slr ut sammen med Rory McIlroy kvart p fem i kveld. De er p delt 3. plass, og gr ut som nest siste par.

Det kommer ett par hundre tusen tilreisende til St. Andrews under The Open. Det er fullt av publikum p banen. Etter at Tiger Woods misset cuten i gr, er det definitivt Rory McIlroy som er mest elskede publikumsfavoritten. Det lyder taktfaste rop "Rory Rory" mens han gr langs banen.

2016-vinner Henrik Stenson misset cuten med minst mulig margin. Ogs Alexander Bjrk mtte nye seg med to runder i The Open. Det er sm marginer.

Men allikevel en fest. f delta og f vre til stede, i den mest prestisjefylte golfturnerningen av alle, og p den mest prestisjefylte, krevende og tradisjonsrike golfbanen i verden.
Jag sg det, grattis!

Ett blbr som Young r fortfarande tva. Bra gjort, men jag hoppas p rejl, utslagsgivande vind till finalrundan
2022-07-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag sg det, grattis!

Ett blbr som Young r fortfarande tva. Bra gjort, men jag hoppas p rejl, utslagsgivande vind till finalrundan

Takk for det! Og ja, det blir uhyre spennende flge kveldens runde.

Vinden, den harde og bulkete fairwayen hvor ballen spretter helt uforutsigbart, de vanskelige eller nrmest umulige bunkerslagene; den som vinner til slutt m ha noe flaks underveis.

For min del hper jeg at Viktor fler han kommer litt i skyggen av Rory, at det kan lette nervepresset litt, og at Viktor greier spille opp i mot sitt aller beste.
2022-07-16, 18:10
Medlem
wwrs avatar
Eagle fr Viktor igr
https://twitter.com/PGATOUR/status/1...G0MvBumFXa8ehg

Viktor nu i ensam ledning efter fyra raka birdies tv slag fre packet p hl 6 nu

Ingen dlig datorgrafik. Alla spelares alla slag finns datoranimerade
https://www.theopen.com/leaderboard

32 ut, bda drev green 350 yds, Viktor missade en 8-fotare fr birdie och Rory satte en 5-fotare. Viktor nu ett slag fre.

Rory eagle p 10:an. Verkar vara ganska heta spelare. Viktor birdie, delad ledning.
Senast redigerad av wwr 2022-07-16 kl. 19:09.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in