2022-07-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg vil pst at det i utgangspunktet er svrt ugunstig for denne GM'en din at
vedkommende i utgangspunktet skulle velge drepe AE i et tidsrom der TH
angivelig har alibi - dersom grunntanken var rette mistanken mot TH.

Ikke bare er tanken usannsynlig, den gr ogs p tvers av alle fakta i saken.
Det var Skaanseth som luftet det scenarioet med at en GM kunne ha valgt etterlate BO dd p stedet:
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det gr ikke ann vitne anonymt i Norge, og der slike opplysninger kan brukes som vitneutsagn i en rettsak. Du kan tipse politiet, og de kan sjekke ut tipset, og det er det hele.
Jeg har vrt inne p dette fr. Hvis man skulle ramme TH med noe slikt, s ville det vrt mye lettere drepe AE med et vpen som allerede har THs dna p seg, Kniv, hagle, hammer etc. gjemme dette vpenet mellom noe glava p kvisten. Liket lar man bli liggende. Liket blir funnet, politiet tilkalt, og TH vil nekte som en stein p at han har drept henne. Til slutt vil politiet finne dette vpenet gjemt opp kvisten eller under hytta til TH, og da er det kjrt.
ta med seg liket gir ingen mening hvis man skulle ramme TH, siden man vet at de aller fleste drapssaker uten lik blir henlagt.
Citat:
1. Er du sikker p det? At du forstr..
2. Det blir vanskelig fastsl om hun dde 9:05, eller 8:55, nr Rettsmedisinsk Institutt skal underske henne mange timer etterp.
3: Se 2.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
for ikke snakke om r
r? Tenker du p Skaanseths scenario der GM etterlot BO dd i huset? Bortgjemt i huset, ettersom du nevner r?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 12:23.
Citera
2022-07-22, 12:16
Medlem
Citat:
Er det Lorentsen som har sagt at dette hres logisk ut, og bedt deg fremme denne teorien her inne?
Nei, absolutt ikke.
Citera
2022-07-22, 12:22
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nei, absolutt ikke.

Kom du p den tullete teorien p egen hnd?
Citera
2022-07-22, 12:26
Medlem
Citat:
Kom du p den tullete teorien p egen hnd?
Dette som jeg skrev er ikke en teori, men er logisk:
" Et lik p stedet vil forrsake mulighet for bl.a. fastsette ddstidspunktet, noe som kunne vre ugunstig for GM dersom GM nsket at TH skulle bli mistenkt og TH hadde alibi for ddstidspunktet."

Og det er du som skrev diverse om etterlate BO dd p stedet og du som skrev noe om problem med fastsetting av ddstidspunkt like fr kl 9 og like etter kl 9.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 12:36.
Citera
2022-07-22, 12:26
Medlem
Citat:
1. Forstr.
2. Et lik p stedet vil forrsake mulighet for bl.a. fastsette ddstidspunktet, noe som kunne vre ugunstig for GM dersom GM nsket at TH skulle bli mistenkt og TH hadde alibi for ddstidspunktet.
3. Se 2. om bl.a. ddstidspunktet.
Grusomt smart!

Da kan GM tipse politiet anonymt om vpen og likfunn flere r etterp.

GMs plan var vel da at eventuelt alibi, alts THs alibi, ville bli eliminert, fordi ddstidspunkt ikke kan tidfestes etter s lang tid.

Det rimer med at politiet har sagt at GM har ekstrem voldskapasitet og gjennomfringsvilje.

Kan det tenkes at AEH ble funnet allerede grytidlig i saken, alts at alt vi har ftt vite har vrt strategi?
Citera
2022-07-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Grusomt smart!

Da kan GM tipse politiet anonymt om vpen og likfunn flere r etterp.

GMs plan var vel da at eventuelt alibi, alts THs alibi, ville bli eliminert, fordi ddstidspunkt ikke kan tidfestes etter s lang tid.

Det rimer med at politiet har sagt at GM har ekstrem voldskapasitet og gjennomfringsvilje.

Kan det tenkes at AEH ble funnet allerede grytidlig i saken, alts at alt vi har ftt vite har vrt strategi?
Hvordan skulle GM f frem i sitt tips til politiet at han var uskyldig selv og visste hvor BO og vpen befant seg? Skulle GM eventuelt ha sagt til politiet at TH betrodde seg til han om det?

Ja, vi kan jo ikke vite hva som er strategi.
Citera
2022-07-22, 12:40
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Dette som jeg skrev er ikke en teori, men er logisk:
" Et lik p stedet vil forrsake mulighet for bl.a. fastsette ddstidspunktet, noe som kunne vre ugunstig for GM dersom GM nsket at TH skulle bli mistenkt og TH hadde alibi for ddstidspunktet."

Og det er du som skrev diverse om etterlate BO dd p stedet og du som skrev noe om problem med fastsetting av ddstidspunkt like fr kl 9 og like etter kl 9.

Men det jeg spr om, er om du kom p dette p egen hnd?
Ja, eller nei?
Citera
2022-07-22, 12:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det var Skaanseth som luftet det scenarioet med at en GM kunne ha valgt etterlate BO dd p stedet:

Ja, jeg fulgte opp poenget til Skaanseth. Uansett bruker man ikke falsk kidnapping
hvis man nsker f noen mistenkt for drap.
Citera
2022-07-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, jeg fulgte opp poenget til Skaanseth. Uansett bruker man ikke falsk kidnapping
hvis man nsker f noen mistenkt for drap.
Hvem er "man"?
Tenker alle GM likt?

I GG-hypotesen gr det an at GM hadde nske om f TH mistenkt for drap.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 12:51.
Citera
2022-07-22, 12:53
Medlem
Citat:
Hvordan skulle GM f frem i sitt tips til politiet at han var uskyldig selv og visste hvor BO og vpen befant seg? Skulle GM eventuelt ha sagt til politiet at TH betrodde seg til han om det?

Ja, vi kan jo ikke vite hva som er strategi.
Jeg tenker at GM kunne tipse politiet anonymt, presentere tipset som ren spekulasjon, om hvor vpen og kropp kan ha blitt gjemt.

Det er jo en kjensgjerning at politiet undersker anonyme tips. Og siden funn er veldig konkret, s er jo ikke det noe som politiet kan ignorere. Dersom det i tillegg har vrt "humper i veien" i Hagen-ekteskapet, og GM visste om dette, s ville jo slike funn styrke indisierekken.
Det er likevel slik, at det ikke er sikkert, at GM er s smart som hen tror. Jeg tenker at hatet mot TH/Hagenfamilien, hvis det er relevant for saken, virker som en katalysator p mulighetene for at GM har gjort feilgrep, som videre frer til oppklaring av saken.

Hat er ikke s lett styre, dersom man frst har sluppet det ls. Dersom man i tillegg er rusmisbruker, ker sjansene for at GM ikke henger med i svingene.
Citera
2022-07-22, 12:55
Medlem
Citat:
Men det jeg spr om, er om du kom p dette p egen hnd?
Ja, eller nei?
Kom p? Dette er da noe som de fleste skjnner:
Citera
2022-07-22, 13:02
Medlem
Citat:
Det blir vanskelig fastsl om hun dde 9:05, eller 8:55, nr Rettsmedisinsk Institutt skal underske henne mange timer etterp.
Tror du at en GM i en svrt nye planlagt alvorlig forbrytelse kunne finne p drepe BO i huset der BO og ektefellen bor 1 - 5 minutter etter at BOs ektefelle dro hjemmefra uten forvisse seg om at ektefellen ikke straks kom inn dren fordi han hadde glemt matpakken feks?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in