2022-07-24, 12:17
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elcielo
Är du medveten om att 1972 så sa FN's miljövårdsschef att "vi har 10 år på oss att hejda katastrofen"?

Det som hände var att forskningen visade att cfcs hade skadlig inverkan på det skyddande ozonlagret. De blev trodda på vilket ledde fram till en ratificering av Montrealprotokollet och cfc-användningen föll med över 99 procent vilket ledde fram till en stabilisering av ozonlagret.

Ett exempel på ett av de bättre globala samarbetena där politiker och människor lyssnat på vetenskapen och vidtog åtgärder för att lösa problem som vetenskapen flaggat för.
Citera
2022-07-24, 12:19
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Står knappast att 99% av forskarna tycker det, så dina länkar styrker knappast den usla trådstarten
De ger alla stöd åt ett överväldigande konsensus där åtminstone en länk tillochmed resulterar i 100 procents enighet. Så nog ger de stöd åt TS påstående alltid. Ett starkt och utbrett inomvetenskapligt konsensus. Jag kan nöja mig med mellan 97 och 100 procent. Om det just var en exakt siffra på 99 som fick dig att känna dig kränkt.
Senast redigerad av MrArtur 2022-07-24 kl. 12:23.
Citera
2022-07-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Klimatagendan är propaganda när den är som mest uppenbar.

Särintressen vill tjäna mer pengar och samtidigt driva på kommunism och beskattning för att det gynnar samma ekonomiska och etniska intressen.

Den som inte är idiot förstår att det handlar om lögner och propaganda från inflytelserika aktörer, vilket gäller hela klimatalarmismen och CO2-bluffen.

Stephen Hawking talade mycket om klimatpåverkan, han menade att om vi inte skärper oss /nu/ är den enda lösningen att hitta en annan beboelig planet.

Han var mig veterligen inte en idiot, och han hade nog kapacitet att tänka själv.

"“Climate change is one of the great dangers we face, and it's one we can prevent if we act now."*
- Hawking also gave this quote to BBC News in 2017, encouraging people to take climate action

Folk som förnekar vår klimatpåverkan är människor som är för fragila för att inse sanningen och således skjuter de åt sidan.
Senast redigerad av davetheslave 2022-07-24 kl. 12:25.
Citera
2022-07-24, 13:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elcielo
Är du medveten om att 1972 så sa FN's miljövårdsschef att "vi har 10 år på oss att hejda katastrofen"?
Det handlade inte om klimatet.
Citat:
Al Gore sa 2006 att "år 2013 har isarna smällt" (arktis osv)
Nej, det sa han inte, och varför skulle vi ens fokusera på vad en enskild politiker sagt?
Citera
2022-07-24, 13:30
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta skitposta samma grej som blivit debunkat femtielva gånger tidigare i tråden.

FUCKING LÄS TRÅDEN.

Artikeln var från 20 juli 2022 och har inte postats tidigare.

Debunked?

Allmänt känt att ökade koldioxidnivåer är bara av godo för i princip alla växter (du vet, sådant vi behöver för att överleva).

Tycker du kan sluta skitposta nonsens istället, och helt enkelt acceptera att koldioxidnivåerna tack och lov ökar, Net Zero 2050 är en omöjligt kontraproduktiv naiv dröm och planeten håller på att bli frodigare än på länge.

All good.
Citera
2022-07-24, 13:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Artikeln var från 20 juli 2022 och har inte postats tidigare.

Debunked?

Allmänt känt att ökade koldioxidnivåer är bara av godo för i princip alla växter (du vet, sådant vi behöver för att överleva).

Tycker du kan sluta skitposta nonsens istället, och helt enkelt acceptera att koldioxidnivåerna tack och lov ökar, Net Zero 2050 är en omöjligt kontraproduktiv naiv dröm och planeten håller på att bli frodigare än på länge.

All good.

Men läs tråden ditt jävla ärkepucko. Växter tenderar att må bra av ökad koldioxid i kontrollerad miljö när de får allt de behöver. I naturen är det inte så så det är mest vissa typer av växter som gynnas av ökad koldioxid ofta på bekostnad av andra växter. Och nu råkar det vara så att det framförallt brukar vara växter som vi inte odlar som grödor som gynnas, utan sånt som vi klassar som ogräs.
Citera
2022-07-24, 13:35
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Men läs tråden ditt jävla ärkepucko. Växter tenderar att må bra av ökad koldioxid i kontrollerad miljö när de får allt de behöver. I naturen är det inte så så det är mest vissa typer av växter som gynnas av ökad koldioxid ofta på bekostnad av andra växter. Och nu råkar det vara så att det framförallt brukar vara växter som vi inte odlar som grödor som gynnas, utan sånt som vi klassar som ogräs.

Wow, så mycket skitsnack.

Stöd för dina vilda spekulationer vore på sin plats...
Citera
2022-07-24, 13:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Wow, så mycket skitsnack.

Stöd för dina vilda spekulationer vore på sin plats...

Jag har postat dem flera gånger i tråden om du läser den istället för att skitposta.
Citera
2022-07-24, 13:39
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceman_88
när jag surfar runt här på FB, får jag höra av vissa att växthuseffekten inte existerar, kan någon förklara hur detta går för sig...jag tror själv att den finns men någon kan väll övertyga mig

skulle vara roligt med argument från båda sidor
Mitt tangenbord har gett upp..

Okaj, högre emperturer ger mer regn
Högre c02 gör att de växer mer
Regn + värme+ co2 = ???
Citera
2022-07-24, 13:40
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Kan du länka några exempel till en som blivit lurad av propagandan? Helst bränder som är 10-15 år gamla

Värre skogsbränder där mer areal skog brann ned tidigt 1900-talet, innan brandflyg och bekämpning av bränderna.

https://realclimatescience.com/2018/...below-average/

Klimatfrågan är bluff och nåt som används för att väst ska skadas.

Fox har rätt till 100 %, även om skolskjutningar. De som skett hade skett ändå eftersom den som vill kan få tag i vapen men flera har stoppats innan större massor dött eftersom andra haft vapen.
Senast redigerad av ankademiker 2022-07-24 kl. 13:44.
Citera
2022-07-24, 13:40
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Jag har postat dem flera gånger i tråden om du läser den istället för att skitposta.

Skitsnack.

Medan du letar efter länkar så har jag bunkrat upp med ett femtiotal studier som alla visar samma sak.

Fast du kanske klasssar potatis, tomater och ris som "ogräs"?

Gå och göm dig...
Citera
2022-07-24, 13:41
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigaKurre
Mitt tangenbord har gett upp..

Okaj, högre emperturer ger mer regn
Högre c02 gör att de växer mer
Regn + värme+ co2 = ???

Rekordskördar och mätta magar.