Citat:
Ursprungligen postat av
AlabamaHotcakes
Du fortsätter att hävda det, jag är fortsatt skeptisk.
Det finns nog flera anledningar, förutom utseendet så bland annat att östeuropa och östasien upplevs som ett tryggare alternativ att resa till. Ukraina undantaget just nu såklart.
Att det finns välkända turistmål i exempelvis Thailand där man vet att det kommer finnas många kvinnor som kan tänka sig att gifta sig med en västerländsk man och liknande. Det är ett rätt säkert kort helt enkelt om jag förstått det rätt. Många ställen där har ju vad man kan kalla en infrastruktur på plats för att facilitera sådana möten, och det vet folk om här.
Jag vet att många inte kan tänka sig att "datea" en svart person i Sverige, om det verkligen bara har med deras utseende att göra tvivlar jag på. Jag tror attityder gentemot färgade personer i Sverige har stor betydelse, exempelvis om man har föräldrar eller andra vars åsikt spelar roll för en har uttryckt negativa känslor gentemot svarta.
Ljushud i antikens europa,indien,mellanöstern samt kina har alltid setts som vackrare, men det handlar också om ansiktsdrag.
Good for you.
Nej jag värderar inte människor efter deras utseende, om jag är attraherad av någon eller ej spelar ingen roll för mig när det kommer till deras värde som människa.
Jag tror lite kort att "ras" inte har någon vikt alls då jag inte tror på den sortens uppdelning av människor, att utseende inte har något med någons människovärde att göra och att IQ är en bristfälligt mått på intelligens hos människor.
Va?
Tror du på allas lika värde ja eller nej (förutom kriminella då ), hur fan mätter man en människas värde enligt dig?
Frågar du mig, jag är logisk i den frågan, snygga människor är mer värdefula än fula av uppenbara genetiska anledningar.
IQ är ungefär lika viktigt, har man båda blir man en super människa. Och vita är högst på listan, australiska aboriginer lägst.
Ganska enkelt hur jag resonerar eller hur. Men värdighet är också delvis relativt, du värderar väl din familj mer än en främling, annarst tycker jag synd om din familj.
Ditt problem verkar vara att jag är ytlig och generaliserar, välkomen till verkligheten, jag förnekar inte min natur.
Folk som dig tror ni är upplysta och står över andra med eran moral, i verkligheten är ni hjärntvättade får.