2022-07-25, 12:00
Medlem
Hur många är i samma sits?

Eller är det kris o downward spiral för flashbackarna?

Har själv en blandad kompott med lite bank, värdepapper, smycken o BR
+ mark med tveksamt värde. Trots stryk av coronoa o ukraina

Visst hade jag högre värde för ett år sen men inte för 2-3 år sen.
Citera
2022-07-25, 12:05
Medlem
Det här är bara början på recensionen.
Vänta tills en i hushållet blir uppsagt pga arbetsbrist.
Eller till vintern när folk skall värma sina hem.
Citera
2022-07-25, 12:14
Medlem
Det är hyfsat lugnt i båten. Tappat 20% eller något, fortsätter investera som vanligt. Enda orosmomentet är väl elpriserna eftersom mitt fasta elavtal går ut i vinter. Vad tror ni, ska man binda månads/års eller köra timpris?

I övrigt har jag haft råd att åka på solsemester med frugan l barnen och renovera upp hela rotavdraget i år så elen e väl kanske inte den största utgiften.
Citera
2022-07-25, 14:22
Medlem
Någon form av ekonomisk kris är det uppenbarligen eftersom pantbankernas utlåning är ATH-
har dock själv ännu inte behövt gå dit.

Eller de kanske lånar för att fynda på börsen.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...m_source=apsis
Citera
2022-07-25, 14:23
Medlem
Sitt still i båten för fan!!
Citera
2022-07-25, 20:58
Medlem
Verkar mest vara en tråd för att visa vad du har och hur bra du är men men.

Har mer pengar idag än jag hade igår och har mer pengar idag än jag hade för 1 år sedan.
Sparar varje månad så det hela växer hela tiden.

Sen om jag verkligen har mer idag än för 1 år sedan är omöjligt att svara på, antar att mina pengar är mindre värt idag.
Citera
2022-07-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Verkar mest vara en tråd för att visa vad du har och hur bra du är men men.

Har mer pengar idag än jag hade igår och har mer pengar idag än jag hade för 1 år sedan.
Sparar varje månad så det hela växer hela tiden.

Sen om jag verkligen har mer idag än för 1 år sedan är omöjligt att svara på, antar att mina pengar är mindre värt idag.

Vaddå bra - jag har inte nämnt siffror jag bara konstaterar att jag inte gått till pantbanken o att jag aldrig haft så mycket pengar/värde sett något år bakåt - trots värdetapp lately.

Bra kalle, du verkar vara en av dessa som det går bra för - men vilka går till pantbankerna som har ATH i utlåning - knappast du o jag o våra gelikar
Citera
2022-07-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vaddå bra - jag har inte nämnt siffror jag bara konstaterar att jag inte gått till pantbanken o att jag aldrig haft så mycket pengar/värde sett något år bakåt - trots värdetapp lately.

Bra kalle, du verkar vara en av dessa som det går bra för - men vilka går till pantbankerna som har ATH i utlåning - knappast du o jag o våra gelikar

Äh sorry kanske bara tog det ut på dig efter alla ”jag tjänar 200k i månaden” trådar.

Är väl en del som lever på marginalerna så de som lånat till ny bil osv samtidigt som elpris ökat och de inte band räntan är nog de som går till pantbanken nu 😂

Själv insåg jag för några år sedan att spara var ganska kul (önskar jag insåg detta tidigare).
Nu vill jag gärna ha några år till att spara innan saker skiter sig.

Men kollar man på vägarna kör varenda 20-30 åring i en ny BMW vissa har säkert råd andra går till pantbanker i sämre tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in