Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-03, 08:21
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Du frågade varför jag tror. Jag förklarade. Men det är en klassiker bland sovande får att vägra lyssna.
Nu både lyssnade och svarade jag, du ser väl själv inlägget som du citerade.

En klassiker bland frälsta, att blunda för precis allt utom det deras religion påstår.
Citera
2022-08-03, 08:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Världens totala skuld måste alltid växa om räntan skall betalas. Man bygger alltså upp ett allt större luftslott där tillslut centralbankerna inte kan förhindra kollapsen. Där är vi idag.
Hur vet du det - analytiker har totalt felaktigt förutspått börskrascher, kollaps på bostadsmarknaden etc i alla tider - men helt plötsligt vet du, och dessutom påstår du att det är lätt att förutspå..

Citat:
Bankerna skapar pengar som de lånar ut. Det kan inte fortsätta växa för evigt. Den sista kraschen blir så enorm att samhället går under. Mad Max. Om inte WEF inför kommunism, CBDC m.m.
Hur skulle WEF kunna införa sådant?

En annan fråga - varför är du emot ett nytt system om du är så övertygad om att det vi har står inför en omedelbar Mad Max-krasch?

Citat:
Men jag hoppas på bättre lösningar för mänskligheten.
Som?
Citera
2022-08-03, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Det är en klassiker bland konspirationsteoretiker, att länka till Youtubeklipp.

Vi har en svajig ekonomi just nu, samtidigt har vi krig, Corona och klimatproblem. Det är inget konstigt och det behöver inte alls handla om någon konspiration.
Jaså brukar det inte vara bitchute ni klagar på?

Citat:
Jag kan se att räntorna är på väg upp, och jag tror att börsen kommer sjunka mer, och jag ser att priserna på bostäder rasar, och jag ser att inflationen är väldigt hög.

Men jag fattar fortfarande inte varför det skulle handla om någon "great reset".

Situationen vi är i har skett förr, det är inget konstigt. Och det kommer att hända igen. Men varför tror du att det finns någon konspiration bakom? Det är det jag inte förstår.
Jämnför de olika debatteknikerna, först ska man förklara för de som förnekar att systemet är menat att krascha, sedan kommer nästa och säger men det är ju inget konstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur vet du det - analytiker har totalt felaktigt förutspått börskrascher, kollaps på bostadsmarknaden etc i alla tider - men helt plötsligt vet du, och dessutom påstår du att det är lätt att förutspå..

En annan fråga - varför är du emot ett nytt system om du är så övertygad om att det vi har står inför en omedelbar Mad Max-krasch?

Som?
Citera
2022-08-03, 09:00
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Nu fantiserar du igen.
Citat:
Jämnför de olika debatteknikerna, först ska man förklara för de som förnekar att systemet är menat att krascha, sedan kommer nästa och säger men det är ju inget konstigt.
Var har jag förnekat något som det finns fakta om?
Citera
2022-08-03, 09:10
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Att minska antalet människor gynnar etablissemanget när ekonomin kraschar. Och det kommer den göra.

Former Malaysian Prime Minister Warned -'Elites Want to Reduce World Population to 1 Billion'

https://rairfoundation.com/flashback...illion-videos/

“Basically, it is about having a world government. We should abolish all states, nations, and bodies but instead have only a one-world government. And that world government is to be by certain people, elites. People who are very rich, very intelligent, very powerful in many ways. They are the ones who will govern the world. There was not much talk about democracy or the choice of leaders, instead, there was to be a government by these elites who will impose their rules on everyone in this world. And for those who are unwilling to submit to them, there will be punishment,” Dr. Mahathir explained.

“And the peace that we will get from this is the peace of the graveyard because the intention also is to reduce the number of people in this world. At the time when the New World Order has annunciated, the population of this world was only 3 billion. The intention was to reduce it to 1 billion. Now the population of the world is 7 billion. There would be a need to kill many billions of people or to starve them to death or to prevent them from giving birth in order to reduce the population of this world.”

Förstår inte motståndet till great reset .
Detta låter ju hur bra som helst.
Antar man wipar större delen av Asien, Indien och Afrika hela MENA. Dessa människor kommer inte kunna lyda under en världsregering men vi i väst har nog generellt inga problem.

1 miljard ist för 6 människor låter underbart i mina öron.
Lär vars fred, mindre kriminalitet osv.
Vad är nackdelarna ?
Citera
2022-08-03, 09:12
Medlem
Citat:

Som?

Jag vet bara därför att en andlig kontakt berättar det. De är mycket intelligentare.

Banksystemet utsätts för en false flag attack som vid övningen. Börserna kraschar. Brottsligheten och otryggheten ökar. Militär på gatorna efter en tid. CBDC i appen kopplat till sociala krediter etc.
Många kommer antagligen välkomna kommunismen/fascismen.

Ja varför skall man vara för ett sådant sjukt system som bara gynnar en liten grupp där syftet är att stjäla folkets pengar och hålla dem i rädsla för staten?

Vet inte vad alternativet är. Guld/silver? Bitcoin? Internationellt samarbete för att radera skulder m.m?
Senast redigerad av czxq 2022-08-03 kl. 09:21.
Citera
2022-08-03, 09:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Jag förstår inte vad du menar. Kan du utveckla vad du menar att jag har påstått och om/hur det står i motsats till vad stormpiskare säger?
Citera
2022-08-03, 09:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Förstår inte motståndet till great reset .
Detta låter ju hur bra som helst.
Antar man wipar större delen av Asien, Indien och Afrika hela MENA. Dessa människor kommer inte kunna lyda under en världsregering men vi i väst har nog generellt inga problem.

1 miljard ist för 6 människor låter underbart i mina öron.
Lär vars fred, mindre kriminalitet osv.
Vad är nackdelarna ?

Det finns inga som helst uttalade önskemål eller planer på att reducera befolkningen i WEFs great Reset.
Citera
2022-08-03, 09:34
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Det finns inga som helst uttalade önskemål eller planer på att reducera befolkningen i WEFs great Reset.

Flera i tråden som skriver mycket påstår ju det
Citera
2022-08-03, 09:38
Medlem
Citat:

Som?

Man kan påskynda processen genom att fabricera en pandemi där lockdowns och försämrad produktion är huvudtema, sen att man skickar in en massa pengar i systemet.

Om man sedan startar ett krig, så hjälper det till, plus att man har något att skylla på.
Citera
2022-08-03, 09:39
Medlem
Citat:
Nu både lyssnade och svarade jag, du ser väl själv inlägget som du citerade.

En klassiker bland frälsta, att blunda för precis allt utom det deras religion påstår.

Du såg väl inte filmen som förklarar varför jag tror som jag gör, som var din ursprungliga fråga.

En klassiker bland retarderade. Att inte kunna trycka sig in på en länk
Citera
2022-08-03, 09:41
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Du såg väl inte filmen som förklarar varför jag tror som jag gör, som var din ursprungliga fråga.

En klassiker bland retarderade. Att inte kunna trycka sig in på en länk
Självklart tittade jag inte på filmen. Kan man inte förklara en sak med ord, så är det ytterst sällan något av värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in