Citat:
Ursprungligen postat av
GG99Slayer
Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Hypotetisk kan motivet vre en slags sadistisk makt. Lystmorder eller kidnapper. Offeret er tilfeldig, men en viss sosial status er ndvendig for f et vindu inn, for observere hvordan planen utarter seg i praksis.
Symbolsk beskrevet: GM er som en slags fisker, fiskene er mennesker. Noen fisker slipper han tilbake i vannet, andre fr et kakk i hodet, og dr momentant. Noen er litt mer interessant, og fr lov svmme en liten stund i en tank.
Sitat fra trusselbrevet:
"Om du flger instruktion, nr du far din kona tillbake du kan*sklart*kontakte politi,*det er bare rettferdighet."
Ord som "sklart" og "rettferdighet" er agn, brukt for villede og manipulere, observere, drye tiden, slik at bytte blir utmattet og lett lede. Ordet rettferdighet er benyttet for gi ofrene hp, for holde leken igang. Laksefiske, en gladlaks p kroken, et menneske er fanget. Liv og dd str i GMs makt.
Ofrene brukes som agn. GM nsker i tillegg leke med ofrenes familier og venner. Sosiale medier er den sadistiske psykopatiske GMs lekeplass, hvor ofrenes nre kan nes, krenkes og plages.
"Vi" men alene, GM fler ingenting, bare sitt eget ego. "Vi tar ikke agnet" skriver GM i trusselmailen, for hva er vel mer nedverdigende for en sadist, enn bli lurt. Motivet er ikke penger, motivet er pfre smerte fysisk og psykisk. Motivet er makt. Oppmerksomheten saken gir, er ndvendig for f et vindu inn.
TT har gtt fra gonegirl teorien til at AEH er ett "tilfeldig" offer...
du kaller meg for treig?
Nei, ikke tilfeldig p den mten, at AEH var en tilfeldig forbipasserende, som ble drept eller kidnappet.
Jeg skrev;
"Offeret er tilfeldig, men en viss sosial status er ndvendig for f et vindu inn, for observere hvordan planen utarter seg i praksis."
GM har i tilfellet planlagt handlingen lenge, antageligvis vrt i S4 flere ganger fr selve angrepet. P den mten er offeret utvalgt og interessant for GM.
I hypotesen jeg presenterte, beskrev jeg GM som en slags fisker. Alts ikke en fisker med hevnmotiv, men en slags sadist med fiskestang, som bestemmer hvem som skal leve og d.
Motivet er alts ikke penger, men mer et maktbehov, og for kunne observere resultatet, er det ndvendig at offeret/ofrene har en viss sosial status. Den sosiale statusen gjr det lettere innhente informasjon ifm forberedelsene/planleggingen, men det ker ogs sjansene for stor mediaoppmerksomhet. Det siste er viktig for kunne vre med pvirke den videre utviklingen, og sosiale medier kan vre en kanal for det.
Slik stedet har blitt beskrevet, s tyder mye p at det er staget av en svrt utspekulert gjerningsperson. Jeg tror at svrt lite er tilfeldig:
Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Jeg tror trusselbrevet ble presentert i papirformat i S4, for unng risikoen ved at TH ikke leste mailen, og derfor kunne risikert kontakte politiet, fr han hadde lest trusselbrevet.
Dessuten var det ikke mulig for kidnapperne vite nyaktig hvilket tidspunkt TH kom hjem til S4, ved legge trusselbrevet i S4, srget kidnapperne ogs for drye tiden lengst mulig, i tilfellet TH kontaktet politiet tross trusselen.
Da TH ankom S4 lette han etter AEH. Det var frst nr TH pnet badreromsdren i 1. etasje, at TH la merke til disse sporene. I flge opplysninger tidlig i saken, var det tydelige spor (situasjonspor) som indikerte kamp. I tillegg fantes slepespor, klrne med biologiske spor, ringene og klokken, strips, AEHs mobil og ubesvarte anop.
Snn sett, kan det ogs tenkes, at det var en bevisst handling fra kidnappernes side, at stedet ble staget slik, at det ikke ble penbart at noe kriminelt hadde skjedd (at AEH hadde blitt ufrivillig bortfrt), fr baderomsdren ble pnet.
Man reagerer ikke p at det ligger en konvolutt p en stol i gangen, og derfor kan konvolutt ha blitt benyttet (hente posten er dagligdags). Det samme gjelder plasseringen av ringer og armbndsur, under konvolutten, bevisst for skjule noe uvanlig (AEH tok visstnok aldri av seg gifteringen).
Dette passer ogs godt inn dersom GM er en sadistisk lystmorder eller kidnapper. Alts 1 stk GM.