• 2
  • 3
2022-08-09, 00:04
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
220604. Tvekar p att ngon tagit ver kontonumret
Okej det var nd ett tag sedan s borde ha hnt ngot mer men hoppas att du har rtt.
Citera
2022-08-09, 10:41
Medlem
Citat:
Hade lagt till rtt konto s problemet nu r att ta reda p vart pengarna r som skickades ut i juni till ett konto som jag hade raderat i maj, dvs kontot de betalade ut pengarna p.
Banken sitter nog p pengarna. Ring din bank. Eller s har banken returnerat beloppet till Skatteverkets konto. D tar det vl tid rent administrativt i semestertider fr Skatteverket att hantera det. Ring Skatteverket. De mste ju kunna se om beloppet r terfrt till dem.

Detta hnde mig men privat. Jag satte in ett belopp p ett konto och det gick igenom. Personen ifrga sg inte det inbetalda beloppet p sitt konto. Ngon dag senare hade beloppet kommit tillbaka till mitt konto. Jag hade missat en siffra i mottagarens konto.
S troligen har Skatteverket ftt ditt belopp ter. Deras ekonomiavdelning br kunna kolla upp det hela.
Senast redigerad av Sorgensvart 2022-08-09 kl. 10:48.
Citera
2022-08-09, 16:51
Avstngd
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Banken sitter nog p pengarna. Ring din bank. Eller s har banken returnerat beloppet till Skatteverkets konto. D tar det vl tid rent administrativt i semestertider fr Skatteverket att hantera det. Ring Skatteverket. De mste ju kunna se om beloppet r terfrt till dem.

Detta hnde mig men privat. Jag satte in ett belopp p ett konto och det gick igenom. Personen ifrga sg inte det inbetalda beloppet p sitt konto. Ngon dag senare hade beloppet kommit tillbaka till mitt konto. Jag hade missat en siffra i mottagarens konto.
S troligen har Skatteverket ftt ditt belopp ter. Deras ekonomiavdelning br kunna kolla upp det hela.

Tnkte g till Swedbank imorgon och visa avin dr det framgr summan som kte in p kontot jag ej lngre har. Ingenting frsvinner i Sverige nr det gller sdant.

Ponera att ngon annan ger kontonumret nu. Kommer jag f tillbaka pengarna d om det skickades till en annnan person??
Citera
2022-08-09, 17:07
Medlem
Citat:
Tnkte g till Swedbank imorgon och visa avin dr det framgr summan som kte in p kontot jag ej lngre har. Ingenting frsvinner i Sverige nr det gller sdant.

Ponera att ngon annan ger kontonumret nu. Kommer jag f tillbaka pengarna d om det skickades till en annnan person??
Jag tror inte att man ger ett exakt lika bankkontonummer till ngon, nr en persons konto stngs.
Senast redigerad av Sorgensvart 2022-08-09 kl. 17:12.
Citera
2022-08-09, 17:10
Avstngd
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag tror inte att man ger ett exakt lika bankkontonummer till ngon.

Ok. Har inte ftt ngot frn skatteverket alls att ngra pengar kt tillbaka till de, men det kanske r pga jag inte hrt av mig till de. Skickat ett mail igr, men ringer nog imorgon.
Citera
2022-08-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ok. Har inte ftt ngot frn skatteverket alls att ngra pengar kt tillbaka till de, men det kanske r pga jag inte hrt av mig till de. Skickat ett mail igr, men ringer nog imorgon.
https://www.skatteverket.se/privat/e...800027443.html
Citat:
Svar p vanliga frgor
Skattekonto och slutlig skatt

Mitt mottagarkonto r nyligen avslutat d jag bytt bank. Var hamnar mina pengar?

Om uppgifterna om ditt tidigare mottagarkonto inte har hunnit avregistrerats hos Skatteverket kommer pengarna att hamna i balans hos din tidigare bank. Meddela i s fall den tidigare banken om vart de ska verfra pengarna.
Citera
2022-08-09, 18:10
Avstngd
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
https://www.skatteverket.se/privat/e...800027443.html

Tack snlla
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera