Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelstall
Haha ok chefen. Vi och dom kan uppstå på flera olika sett som tex dom som torkar sig i röven och dom som inte gör der

Men så du vill inte ha någon demokrati så i dom här parallella samhällen? så det ska vara någon form av självständiga diktaturer i varje då el?

oj oj så OT det här blir. Hejsvejs

Hur tydligt måste jag vara?
Vilka Vi och De är har redan bestämts av Dem. Du är inte en del av judarnas, syrianernas eller kurdernas Vi. Sedan kan du ju låta dem vara en del av ditt Vi men det är ju bara självskadebeteende. Då är du deras bitch.
Citera
2022-08-18, 13:40
Medlem
Cykelstalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnoAlco
Hur tydligt måste jag vara?
Vilka Vi och De är har redan bestämts av Dem. Du är inte en del av judarnas, syrianernas eller kurdernas Vi. Sedan kan du ju låta dem vara en del av ditt Vi men det är ju bara självskadebeteende. Då är du deras bitch.

Det är bara nationalister illusion att vi och dom känslan skulle vara stark bara för man är född i samma land. Bevis? Mig själv jag känner ej gemenskap med alla svenskar.
Citera
2022-08-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Nu kanske jag inte riktigt hänger med men vem styr ett sådant samhälle?

Förespråkar du någon form av inbördeskrig?

Hur de styrs är mindre intressant. Först måste vi förstå att det finns ett Vi och Dom som redan bestämts av Dem.

Har judarna, kurderna, somalierna, zigenarna och syrianerna utropat ett inbördeskrig för att de har ett Vi och Dom. De gynnar sig själva på andras bekostnad och det enda jag vill är att vi handlar på samma sätt. Är det våld? Kanske.

Individualismen dog med det multietniska samhället. Statens funktion var beroende av att vi var en homogen nation som agerade som individer. Nu handlar det om att förhandla och fuska till sig fördelar som grupp.

Ni kan önska att det inte vore så men det spelar ingen roll. Nu är det så. Vill du tillhöra vinnarna eller förlorarna i detta nollsummespel?
Citera
2022-08-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelstall
Det är bara nationalister illusion att vi och dom känslan skulle vara stark bara för man är född i samma land. Bevis? Mig själv jag känner ej gemenskap med alla svenskar.

Det är just svenskens svaga Vi-känsla som banat vägen för klanstrukturerna. Hade vi haft ett Vi så hade detta aldrig tillåtits ske.

Ingen tvingar dig att vara en del av vår Vi-känsla. Fortsätt agera individualistiskt och var en bitch för deras grupper. Glöm inte betala skatten som tillhör Dem.
Citera
2022-08-18, 14:36
Medlem
Att strunta i att rösta gynnar Sossarna. Är det vad du vill?
Senast redigerad av LurosPhadox 2022-08-18 kl. 14:39.
Citera
2022-08-18, 15:12
Medlem
HasseLabans avatar
Jag vet inte om man jag håller med riktigt. Vi behöver inte två tydliga block, man röstar på det partiet man gillar och sedan får partierna förhandla och kompromissa sig till en lösning.
Citera
2022-08-18, 15:41
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Mitt tips är att bestämma sig för vem att rösta på 2 år innan valet och sen stå för det ochgöra det.
Sen kan man strunta i valrörelsen och all ljugit valet .
Man behöver i te följa valkampanjen alls

Det finns ingen slutspurt med pajkastning som kan förränta min syn på vad som har hänt Sverige de senaste 30 åren.
Citera
2022-08-18, 16:12
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseLaban
Jag vet inte om man jag håller med riktigt. Vi behöver inte två tydliga block, man röstar på det partiet man gillar och sedan får partierna förhandla och kompromissa sig till en lösning.

Det är ju det som är problemet. Alla lovar allt möjligt, hur stora och omöjliga löften som helst för dom vet att ingen kommer få igenom nånting för efter valnatten måste de sitta och kohandla och resultatet blir en sur mellanmjölk.

Nä sätt riksdagsspärren på 10% så vi får något tydligt och ärligt att ta ställning till.
Citera
2022-08-18, 16:13
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LurosPhadox
Att strunta i att rösta gynnar Sossarna. Är det vad du vill?

Varför säger du så? Obegripligt resonemang.
Citera
2022-08-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Visst har det alltid funnits ett politikerförakt och misstro mot "överheten", men är det inte något slags rekord?

Om man inte röstar, kan man verkligen klaga sen?

Tycker precis tvärtom, om du nu röstar på ett parti som blir regeringsbärande o sen klagar på att resultatet inte blev som man tänkt sig. Är man inte medskyldig då?

Jonas krönika vart för övrig kanon! Dagens politiker är mest karriärister, dom är inte där primärt för att förändra samhället till det bättre, snarare har politiken blivit deras väg att förändra sina egna liv till det bättre..
Citera
2022-08-18, 17:32
Medlem
neuron-drones avatar
Jag håller med Jonas till hundra.

Eller ja, han kommer säkert rösta ändå. Inte en chans att jag röstar i regionsvalet.
Citera
2022-08-18, 17:38
Avstängd
Dömt land.
Folk fortsätter att rösta på vänsterskiten plus Annie haha.
Låt skiten förfalla då.

Jobbar i DK ska inte betala en jävla spänn mer i inkomstskatt till förfallet.

Önskar jag kunde måla.
Skulle måla förfallet och inne i tavlans ram skulle jag ha en knapp där valfri ortenraplåt spelades upp och musiksatte förfallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in