Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Skillnaden att Mickes vänner fördömer det,
Hade blivit helt absurt om mickes vänner hade gått ihop och sagt att hon får skylla sig själv som inte behagade sin man

https://www.mynewsdesk.com/se/islami...lningar-763571
Det verkar de inte ha gjort eftersom de låtit honom hållas. Konfrontera och sedan polisanmäla om han inte slutat hade varit det ända rätta. Nu lät de honom slå ihjäl henne, dvs. hon fick skylla sig själv.
Citera
2022-08-23, 19:17
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Skitsnack. Att ME slog var det många som visste. Han skämms inte ett skit. Det enda som plågar honom är att nu gick han för långt och åkte dit. Då kan man skylla på spriten och taskigt minne. En praktskit är vad han är, liksom alla karlar oavsett ursprung är, som slår

Ja så klart, alla karlar som slår och förnedrar sina kvinnor är stora jäkla as.
Men funderingar kommer ju upp...var det känt att Micke slog och förnedrade Jeanette?

Om det va så...varför reagerade inte de som visste?
Vad gjorde Jeanettes barn för att förhindra att mamman blev ihjälslagen?
Då menar jag inte att de gick till AB o fick betalt för en artikel...vad gjorde dom när de nu visste att mamman blev slagen?
Ansvaret kan min inte friskrivas ifrån då man enl egen utsago visste att han skulle slå ihjäl henne...

Så jäkla tragiskt
Citera
2022-08-23, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Ja så klart, alla karlar som slår och förnedrar sina kvinnor är stora jäkla as.
Men funderingar kommer ju upp...var det känt att Micke slog och förnedrade Jeanette?

Om det va så...varför reagerade inte de som visste?
Vad gjorde Jeanettes barn för att förhindra att mamman blev ihjälslagen?
Då menar jag inte att de gick till AB o fick betalt för en artikel...vad gjorde dom när de nu visste att mamman blev slagen?
Ansvaret kan min inte friskrivas ifrån då man enl egen utsago visste att han skulle slå ihjäl henne...

Så jäkla tragiskt

Svenskar är så djävla ryggradslösa, kör med att man skall inte lägga sig i. Alla som kan något om den här typen av relation vet att kvinnan redan är nedkörd under skosulorna psykiskt och den farligaste tiden i ett destruktivt och våldsamt förhållande är när man lämnar. Skall man lämna, vilket man givetvis skall, så skall man göra det i det tysta. Och framförallt skall man ha en armé av folk som backar upp en när gubbdjäveln exploderar
Citera
2022-08-24, 07:30
Medlem
Om kvinnan inte lämnar mannen som slår henne. Visar hon ju att det är ok att han slår.... Räddade en granne en gång som blev slagen.. Meddelade hennes familj och dom blev vansinniga och kastade ut mannen
Citera
2022-08-24, 07:35
Medlem
QueenJzs avatar
Har någon koll på när åtal väcks och allas vår kära fup kommer?
Citera
2022-08-24, 07:44
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Svenskar är så djävla ryggradslösa, kör med att man skall inte lägga sig i. Alla som kan något om den här typen av relation vet att kvinnan redan är nedkörd under skosulorna psykiskt och den farligaste tiden i ett destruktivt och våldsamt förhållande är när man lämnar. Skall man lämna, vilket man givetvis skall, så skall man göra det i det tysta. Och framförallt skall man ha en armé av folk som backar upp en när gubbdjäveln exploderar

Vill absolut inte hålla me om att det handlar om att svenskar är ryggradslösa.
Kvinnor i många olika delar av världen som behandlas illa av sina män får sällan uppbackning av sina nära och kära. Vad det beror på vet jag inte men om min man skulle göra mig illa så hade han fått stora problem med min broder samt mina barn.
Lever man i ett destruktivt förhållande o mörkar allt så gör man ju bort sig, men barn och släktingar ser ändå men gör inget.
Citera
2022-08-24, 07:45
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Om kvinnan inte lämnar mannen som slår henne. Visar hon ju att det är ok att han slår.... Räddade en granne en gång som blev slagen.. Meddelade hennes familj och dom blev vansinniga och kastade ut mannen

Hon hade en bra och rejäl familj!
Citera
2022-08-24, 10:14
Medlem
Citat:
barn och släktingar ser men gör inget.

Det är ju där problemet finns. Kvinnan är psykiskt nedbruten av en grottmänniska som tror att slag och hot får henne att uppskatta och älska henne. Istället tar han ifrån henne all hennes självrespekt och egna vilja. Det är jättevanligt att just dessa kvinnor antingen går tillbaka till skithögen, eller hittar en annan av samma sort. Allt som ser bra ut på ytan betyder inte att det är bra innanför den stängda dörren. Vet släkt och vänner vad som pågår skall dom rycka in och hjälpa kvinnan. Vad man skall göra med mannen? Gyttorp 12 funkar

Hur dom gör i andra länder har inget med saken att göra
Citera
2022-08-24, 17:18
Medlem
busterhudiks avatar
Citat:
Varför ska fogden ta över det?
Kan inte hans barn sälja huset?
Ja om dom har råd att betala dom löpande utgifterna, det blir kanske inte sålt på engång
Senast redigerad av busterhudik 2022-08-24 kl. 17:21. Anledning: missade lite
Citera
2022-08-24, 18:25
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Det är ju där problemet finns. Kvinnan är psykiskt nedbruten av en grottmänniska som tror att slag och hot får henne att uppskatta och älska henne. Istället tar han ifrån henne all hennes självrespekt och egna vilja. Det är jättevanligt att just dessa kvinnor antingen går tillbaka till skithögen, eller hittar en annan av samma sort. Allt som ser bra ut på ytan betyder inte att det är bra innanför den stängda dörren. Vet släkt och vänner vad som pågår skall dom rycka in och hjälpa kvinnan. Vad man skall göra med mannen? Gyttorp 12 funkar

Hur dom gör i andra länder har inget med saken att göra

Så klart att släktingar ska rycka in o hjälpa mamma/dotter/kusin mm mm
Det är fruktansvärt att ingen hjälpte henne
Citera
2022-08-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenJz
Har någon koll på när åtal väcks och allas vår kära fup kommer?
Vill minnas att åtal skulle väckas 9/8 men blev.framflyttat till 6/9. Återstår att se om åklagaren begär ytterligare tid.
Citera
2022-09-06, 16:41
Medlem
Omhäktades idag till 4/10-22. Med fulla restriktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in