Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-24, 12:10
Bannlyst
Nej han är bara duktig på att marknadsföra sig själv. Inte ens kasslern själv tror väl på fullaste allvar att han ska få nån slags makt som halvnazist?

Tror att de kör tills det smäller.
Citera
2022-08-24, 13:30
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Han är intelligent nog att veta att han inte är särskilt smart.

Tror personligen att AFS kommer få färre röster detta val jämfört med 2018, därefter kommer han sadla om till YouTuber i några månader fram tills att han blir permanent avstängd från alla sociala medier.
Efter det så kanske han får ett jobb av en släkting, typ truckchaufför på något lager i en byhåla.
Där kan han starta en blogg om hur traditionellt han lever tillsammans med eventuell pojkvän/flickvän, fram tills skilsmässan ett par år senare. Till sist blir det alkislivet på valfri parkbänk i byns centrum.
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2022-08-24 kl. 13:33.
Citera
2022-08-24, 13:32
Medlem
KillenArCPs avatar
Någon som vet om han är gay som nästan alla andra i AFS?
Citera
2022-08-24, 14:01
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Problemet är att afs vill skicka ut helt vanliga laglydiga med utländsk bakgrund.
Men Sverige (politikerkåren först o främst) har beviljat medborgarskap på i grund o botten falska id eller inga alls samt att hundratusentals lever på dig o mig. Där är vi och det måste åtgärdas.

I land efter land skulle aldrig sådant godkännas. Jag förstår lite din tanke men i praktiken kan ju saken lätt göras genom kolla processen för hur PUT, medborgarskap beviljats (många ggr har de dubbla medborgarsk f ö ), kontrollera brottsregister, all kostnad från skattepengar de fått osv.
Det är ingen rättighet leva här trots att (S) m fl verkar missionera det.
Det går även strypa bidragen här o ge dessa i reducerad form i hemländerna el närområdet. Eller ge en klumpsumma eller andra utformningar. Återvandring är inget man gör över en natt. Det är en process både inom landet (återuppbyggnad av solida gränser), kontakter med länder som Sverige redan ger bidrag osv. Men någonstans måste migrantkomplexet åtgärdas.
Men, antagligen kommer inget ske och Sverige implodera på ganska kort sikt. Våld, ekonomiskt stagnation, låg tillit och samhällssektorer som en efter en slutar fungera. Först ut är skolor, s k äldreomsorg, polis, sjukhus o liknande. Detta är värre än ett grepp för återvandringar.
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2022-08-24 kl. 14:04.
Citera
2022-08-24, 15:38
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Tyvärr är det nu lagligt att år efter år efter år leva på bidrag. Men detta är att missbruka vår gästfrihet. Därför skall dessa personer skickas hem igen.
Det svenska välfärdssystemet är inte tänkt, eller konstruerat, för att ge en bekväm tillvaro åt alla som har tagit sig in i vårt land.

Kasselstrand vill Sverige väl!
Jag talar om dom helt vanliga människor med utländsk bakgrund som jobbar, som är födda här, följer lagen, har familjer. Hur jävla trög får man vara?
Citera
2022-08-24, 15:38
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Självklart väljer jag att tro på det jag kan se med mina egna ögon. Att ignorera det och istället välja att tro på politiker och media som vi vet ljuger hela tiden vore helt galet.
Påminner om ett reportage som jag tror exakt24 gjorde för något år sen. En pensionärstant var så nöjd med att sossarna höjt pensionen så reportern frågade om hon själv fått högre pension, nej det hade hon inte men Löfven hade sagt att pensionen höjts så då är det så.

Välkommen till en håla i Norrland https://youtu.be/JcVlaHDJmkk
Själv bor jag i en håla i Småland och där ser det lika jävligt ut.
Siffrorna ljuger inte. 20 procent har utomvästlig bakgrund. Sluta försöka dribbla bort det genom att länka någon video på youtube.
Citera
2022-08-24, 15:40
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Men Sverige (politikerkåren först o främst) har beviljat medborgarskap på i grund o botten falska id eller inga alls samt att hundratusentals lever på dig o mig. Där är vi och det måste åtgärdas.

I land efter land skulle aldrig sådant godkännas. Jag förstår lite din tanke men i praktiken kan ju saken lätt göras genom kolla processen för hur PUT, medborgarskap beviljats (många ggr har de dubbla medborgarsk f ö ), kontrollera brottsregister, all kostnad från skattepengar de fått osv.
Det är ingen rättighet leva här trots att (S) m fl verkar missionera det.
Det går även strypa bidragen här o ge dessa i reducerad form i hemländerna el närområdet. Eller ge en klumpsumma eller andra utformningar. Återvandring är inget man gör över en natt. Det är en process både inom landet (återuppbyggnad av solida gränser), kontakter med länder som Sverige redan ger bidrag osv. Men någonstans måste migrantkomplexet åtgärdas.
Men, antagligen kommer inget ske och Sverige implodera på ganska kort sikt. Våld, ekonomiskt stagnation, låg tillit och samhällssektorer som en efter en slutar fungera. Först ut är skolor, s k äldreomsorg, polis, sjukhus o liknande. Detta är värre än ett grepp för återvandringar.
Ska en person som föddes i Sverige 1990, har familjeliv, arbetar, följer lagen, integrerad och anpassad, utbildad, bli utslängd även om hans utomeuropeiska föräldrar kom till Sverige på skäl som AfS inte skulle acceptera?
Citera
2022-08-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ska en person som föddes i Sverige 1990, har familjeliv, arbetar, följer lagen, integrerad och anpassad, utbildad, bli utslängd även om hans utomeuropeiska föräldrar kom till Sverige på skäl som AfS inte skulle acceptera?
Att gå igenom (oskäligt utdelade/ogiltiga) medborgarskap, PUT behöver inte vara så hemskt som du tror. AfS har pekat på detta. Fler partier kommer bli tvungna se sanningen i vitögat kring det politiskt skapade migrantkomplexet, hur minskas o skapa återvandringspolitik. Även FN gör sådant.

Att medborgarskap ogiltigförklaras och återvändarbidrag erbjuds (bidragen här minskas) är ett sätt. Direkta utvisningar ex vid kravaller ett annat. Personer som är självförsörjande här, om det finns uppenbara skäl, fråntas medborgarskap kan bo kvar men utan full rätt till välfärd. "Alla" ska inte "utvisas" men om det nu är över miljonen som inte försörjer sig själva, skaffar massor med barn, här, är det rätt? Det tog flera generationer skapa Sveiges välfärd f ö. Inte en eller två.

Att Kasselstrand, AfS, skulle vara hemska för att de pekar på problemen är ett villspår. Vilka skapade det vi står inför? Vad har du för förslag kring alla utländska medborgare som lever på dig o mig? Det finns inga färdiga program eg, allt får utvärderas över tid. Man saker behöver göras.
Citera
2022-08-24, 17:48
Medlem
volvo 240s avatar
Eftersom varje ny medlem får en AFSugnign av lille gustav så behöver han aldrig äta då han får i sig hinkvis med sperma varje dag och kan således spendera sina pengar på annat de få dagar han är ledig. Då är det ju lille william som tar över AFSugandet.
Citera
2022-08-24, 17:49
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Att gå igenom (oskäligt utdelade/ogiltiga) medborgarskap, PUT behöver inte vara så hemskt som du tror. AfS har pekat på detta. Fler partier kommer bli tvungna se sanningen i vitögat kring det politiskt skapade migrantkomplexet, hur minskas o skapa återvandringspolitik. Även FN gör sådant.

Att medborgarskap ogiltigförklaras och återvändarbidrag erbjuds (bidragen här minskas) är ett sätt. Direkta utvisningar ex vid kravaller ett annat. Personer som är självförsörjande här, om det finns uppenbara skäl, fråntas medborgarskap kan bo kvar men utan full rätt till välfärd. "Alla" ska inte "utvisas" men om det nu är över miljonen som inte försörjer sig själva, skaffar massor med barn, här, är det rätt? Det tog flera generationer skapa Sveiges välfärd f ö. Inte en eller två.

Att Kasselstrand, AfS, skulle vara hemska för att de pekar på problemen är ett villspår. Vilka skapade det vi står inför? Vad har du för förslag kring alla utländska medborgare som lever på dig o mig? Det finns inga färdiga program eg, allt får utvärderas över tid. Man saker behöver göras.
Varför svarar du inte på frågan? Ska exemplet jag tog upp kastas ut? Det finns trots allt massor av sådana bland den miljonen som har utomvästlig bakgrund i Sverige.

Det är ju lite overkill att skicka ut någon som föddes här för 20-30 år sedan och som är uppvuxen i Sverige och lever ett ordnat liv.
Citera
2022-08-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Efter att han fick sparken och sedan uteslöts från sd verkade han vara sugen på en payback. Att han lanserade Alternativ för Sverige lär ju delvis ha varit som en hämnd på sd.
Och 2018 fick han sin hämnd, Sd tappade ett mandat till Centern. Något som knappast hade skett om Afs inte fanns och dragit till sig små men tillräckligt många för att göra skada.
När kallduschen kom 2018 och fjuttiga 0,31 % var ett faktum så kunde man ju tänka sig att de skulle lägga ner, men icke. Men det är klart då insåg man ju inte vilken enorm förtjänst man kan göra på att starta upp ett parti och kunna dra in sådana mängder med pengar och dessa slantar lever han ju gott på så länge människor fyller på kassan till kasseln.
Att lansera Alternativ för Sverige verkar ha blivit en kassasuccé för Kasselstrand. Inför valet 2018 drog Afs in över 5 miljoner, och inför detta val över 2 miljoner. Utöver detta drar partiet in över 800 000 kr om året i medlemsavgifter. Kasselstrand som påstår de jobbar ideellt och att de lever på donationer kan således plocka på sig ganska rejält. Det finns ju journalister och youtubers mm som lever på donationer. Men denna politiker gjorde ett slug drag för att kunna dra in pengar. Tankar kring detta?
Vart står det att han stoppar pengarna i egen ficka? Om han gör det förutsätter jag att partiet betalar sociala avgifter och skatter annars kommer han att sitta bakom lås och bom med alla dessa han hatar. Naturligtvis kan han inte tillgodogöra sig pengar som partiet får i bidrag. Partiet är en juridisk person han en fysisk person. Skattelagstiftningen sätter stopp för att han kan stoppa pengarna i egna fickor
Citera
2022-08-24, 18:26
Medlem
Citat:
Varför svarar du inte på frågan? Ska exemplet jag tog upp kastas ut? Det finns trots allt massor av sådana bland den miljonen som har utomvästlig bakgrund i Sverige.

Det är ju lite overkill att skicka ut någon som föddes här för 20-30 år sedan och som är uppvuxen i Sverige och lever ett ordnat liv.
Jag har ju redan svarat?
Ogiltigförklara medborgarskap p g a falska id, oklara el inga alls, ingen försörjning= ej medborgarskap.
Brottslingar= inget medb.skap.
Oklara fall men skötsamma självförsörjande (men vad betyder det i praktiken, gräns ?)..kan stanna men inte ta del av all skattefinasierad välfärd. Försök få dem återvända. Inget medborgarskap.

Medborgarskap ( kan ges om staten anser det nödvändigt) vid klara id, självförsörjning om inte oklarheter föreligger.
Sedan finns säkert specialfall som får utredas o beslutas efterhand. Bl a tidsgränser som du skrivit el giftermål men då får den part som tar hit någon stå för välfärden (till stora delar). Jag tror jag skrev att inget är skrivet i sten men det är nu tvunget ta itu med utländska medborgare som massimporteras och inte har rätten försörjas av oss. Vara här.

Kom med förslag hur hantera situationen i Sverige och beskriv hur hemsk Kasselstrand är jämfört med de styrande i toppskiktet som är ansvariga för läget. AfS har inte uppstått ur ett vakum mer som svar.
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2022-08-24 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in