Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-25, 20:00
  #5113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det går så bra för alla här, vilka genier FB besitter.

Helt rätt, du måste ha stor kuk och magisk portfölj om du ska lyckas. Men jag har kommit på ett knep: Även om dagen inte gått så bra, kan jag ändå titta på grafen i efterhand och påstå ett jag köpte/sålde vid xact rätt tillfälle! Smart va? Inte för att det gör mig rig og trængende eller liderlig, men min FB-daaze växer virtuellt iaf. Och det måste ju vara värt alt smør i Danmark.
Citera
2022-08-25, 20:59
  #5114
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Helt rätt, du måste ha stor kuk och magisk portfölj om du ska lyckas. Men jag har kommit på ett knep: Även om dagen inte gått så bra, kan jag ändå titta på grafen i efterhand och påstå ett jag köpte/sålde vid xact rätt tillfälle! Smart va? Inte för att det gör mig rig og trængende eller liderlig, men min FB-daaze växer virtuellt iaf. Och det måste ju vara värt alt smør i Danmark.

Bitch please.

Det finns dom som faktiskt lyckas med sina investeringar, jag ska inte låtsas som om jag är någon börshaj men det går ok trots att jag är självlärd och jävligt okunnig.

Ligger på + 10% totalt vilket i alla fall slår inflationen.

Det kanske inte är sexigt, men det är positivt.
Citera
2022-08-26, 08:49
  #5115
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Mmm… Scandi Standard idag..

Det blir kyckling till lunch!

Själv hejar jag alltid på det vinnande laget, så jag kan säga "vi vann" till alla.
Jag tror många gör så med aktier här, aktier som gått upp mycket äger dom.. såklart.
Citera
2022-08-26, 09:19
  #5116
Medlem
Bob-Dylans avatar
Äntligen har det kraftigt vänt !

Tung råvaruportfölj, + 14 % i år.

Legat lika mycket back i perioder också.

Sista veckan har varit en raket.
Citera
2022-08-26, 10:01
  #5117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Själv hejar jag alltid på det vinnande laget, så jag kan säga "vi vann" till alla.
Jag tror många gör så med aktier här, aktier som gått upp mycket äger dom.. såklart.

De flesta äger ju flera aktier. I mitt fall 20+ olika. Då har man både raketer och surdegar. Det är roligare att prata om de som går bra. Inget konstigt där inte.

Just ScandiStandard har jag ägt rätt länge och trots uppgången är det en bit kvar till genomsnittligt inköpspris. Har alltid trott på aktien långsiktigt dock. En av poängerna med Scandi Standard är ju dock att den inte är särskilt konjunkturkänslig. Kyckling är billigt och även om de måste höja priset då och då så är det fortfarande det billigaste köttet. Däremot är kycklingproduktion känsligt för annat. Typ massslakt efter virussjundommar, eller artiklar i kvällspressen med efterföljande godhetssignalering från kommunala inköpare, eller liknande. Så aktien kommer att svänga rejält då och då. Oftast gör bolaget vinst men de blir rejäla förluster då och då. Gör att det finns bra tillfällen att köpa in sig. Har köpt då och då ända sedan den rasade ner till omkring 40kr och kommer fortsätta köpa då och då ända tills den stiger till mer normala kring 60 kr.
__________________
Senast redigerad av FBerntsson 2022-08-26 kl. 10:48.
Citera
2022-08-26, 17:22
  #5118
Medlem
Black.Panthers avatar
Köpte aktier i foot locker, Husqvarna b och humana idag.

Footlocker är min favoritaktie just nu, Husqvarna går upp o ned, mest ned men kul o samla på sig.
Citera
2022-08-26, 18:44
  #5119
Avstängd
wwrs avatar
Helt omöjligt att förutsäga denna börs. De som har position att styra den skapar medvetet instabilitet och kaos genom oförutsägbara uttalanden. FED gapar plötsligt ut att de kommer att bekämpa inflationen och Nasdaq trillar 3%. Kaosgänget har infiltrerat alla nivåer.
Citat:
Wall Street sell-off accelerates, Dow slides 600 points after Powell speech
https://www.cnbc.com/2022/08/25/stoc...lose-news.html

De som vet vad Powell kommer att säga (eller dikterar det för honom) cashar in.

Först släpper de börsen lös med noll-räntor och sedan skriker de ibland rätt ut att de skall bekämpa inflationen. De försöker manipulera sin omgivning precis om en barnunge jag såg i affär'n idag.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-08-26 kl. 19:25.
Citera
2022-08-26, 20:25
  #5120
Medlem
Gick jättebra idag, började dagen med att lägga 100% av mitt innehav på att shorta SP500 med x15 häv så ett väldigt bra sätt att inleda helgen!
Citera
2022-08-26, 20:55
  #5121
Medlem
Tja! Vestum räddade dagen kan jag säga. En uppgång efter rapporten som landade på nära 24 %.
Citera
2022-08-26, 23:02
  #5122
Medlem
Tammers avatar
Dow Jones minus 3% idag! Vad har hänt? Tredje världskriget eller?
Citera
2022-08-29, 10:25
  #5123
Medlem
Black.Panthers avatar
Köpte aktier i intrum, Husqvarna A och television francaise 1 sa.
Citera
2022-08-29, 11:56
  #5124
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Idag är man inte lika kaxig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in